Audi SQ8 și SQ7 au primit un V8 de 507 CP, pentru a rivaliza cu BMW X6 M50i și X5 M50i

Nu doar vârfurile de gamă BMW M sau Audi RS îți pot livra adrenalină la volanul SUV-urilor X5, X6, Q7 sau Q8. Motorul V8 de 530 CP al modelelor BMW X6 M50i și BMW X5 M50i se întrece acum cu noul V8 de 507 CP primit de Audi SQ8 și Audi SQ7. Dar este suficient plusul de putere al motorului bavarez pentru a transforma benzina în performanțe mai bune decât cele promise de SQ8 și SQ7?

Noul V8 4.0 TFSI pe benzină produs de Audi generează 507 CP și 770 Nm. Aceste resurse sunt transpuse pe asfalt cu ajutorul transmisiei tiptronic cu 8 trepte și al sistemului quattro de tracțiune integrală permanentă. Modelele Audi SQ7 și SQ8 promit un sprint 0-100 km/h în 4,1 secunde și o reprinză 80-120 km/h în 3,8 secunde. Iar viteza lor maximă este limitată electronic la 250 km/h. Propulsorul V8 are două turbine twin scroll montate între cele două bancuri de cilindri, în unghiul de 90 de grade format de acesta. Această amplasare ajută la livrarea unui răspuns mai spontan la turații mici. Vibrațiile transmise de această uzină de putere către caroserie sunt reduse cu ajutorul unor puncte de prindere active. Mai exact, punctele de fixare includ arcuri oscilatoare, care generează vibrații menite să le atenueze pe cele produse de motor. De asemenea, motorul nu se “agită” când nu este supus la sarcini crescute, având funcție de decuplare a 4 dintre cei 8 cilindri. Astfel, setea sa de benzină este temperată.

Audi subliniază că noul motor are un timbru impresionant, sistemul de evacuare având actuatoare care permit două moduri de modulare a sunetului.

Foarte versatil este și șasiul modelelor de performanță Audi SQ7 și SQ8. Șoferul poate selecta între 7 moduri de reglaj: confort, auto, dinamic, eficiență, allroad, offroad și individual. Configurația specială a șasiului amplifică abilitățile dinamice. Suspensia sport pneumatică și adaptivă are amortizoare adaptabile. Iar ținuta de drum sportivă este susținută și de sistemul electromecanic de stabilizare anti-ruliu. Acesta controlează răspunsul barelor stabilizatoare folosind motoare electrice. În plus, Audi SQ7 și SQ8 dispun de diferențial sport pentru distribuirea cuplului între roțile din spate. Iar sistemul de direcție integrală, le permite să vireze și roțile punții spate. La viteze mici roțile posterioare virează cu până la 5 grade în sens opus celor frontale. Și, la viteze de peste 60 km/h, roțile din spate virează în același sens cu roțile din față, pentru stabilitate la viteze mari.

Audi a anunțat că modelele SQ7 și SQ8 cu noul motor 4.0 TFSI vor fi lansate în piețele din Europa la începutul acestei toamne. Constructorul german precizează că prețurile de listă pornesc în Germania de la 93.287 euro pentru SQ7, respectiv 101.085 euro pentru SQ8.

Încă nu sunt comunicate prețurile pentru România, având în vedere că noile Audi SQ7 și SQ8 tocmai au fost dezvăluite. Astfel, putem lua drept reper prețul lui BMW X5 M50i pentru Germania: 95.042 euro (cu TVA 16%). În România, BMW X5 M50i costă de la 95.557 euro (cu TVA 19% inclus). Pentru X6 M50i prețurile încep de la 97.771 euro în Germania și 98.949 euro în România.

BMW X5 M50i și X6 M50i uilizează propulsorul V8 de 4,4 litri, care dezvoltă 530 CP între 5.500 și 6.000 rpm și un cuplu maxim de 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm. Motorul dispune de noua tehnologie BMW TwinPower Turbo. Astfel are cele două turbocompresoare twin scrollmontate în deschiderea V dintre rândurile de cilindri. De asemenea, propulsorul are injecție directă de benzină la presiune de 350 bar, precum și cele mai noi evoluții ale controlului complet variabil al supapelor VALVETRONIC şi ale gestiunii variabile a arborelui cu came Double VANOS.

Șoferul poate selecta modurile SPORT și SPORT PLUS, care reglează răspunsul pedalei de accelerației, livrarea puterii, precum și acustica motorului V8, care este prevăzut standard cu evacuarea sport M. Puterea și cuplul sunt gestionate prin transmisia sport Steptronic cu 8 trepte și tracțiunea integrală xDrive. Nu lipsește funcţia Launch Control, care optimizează tracţiunea pentru obținerea celor mai rapide demaraje. Iar la puntea spate este montat standard diferențialul sport M controlat electronic. Acesta împarte cuplul între roțile din spate și lucrează împreună cu sistemul de control dinamic al stabilităţii (DSC).

Toate aceste tehnologii fructifică resursele motorului pentru ca modelele X5 M50i și X6 M50i să realizeze demarajul 0-100 km/h în 4,3 secunde. Viteza lor maximă este limitată electronic la 250 km/h.

În ceea ce privește șasiul, BMW X5 M50i și BMW X6 M50i au standard suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic. Pentru reglajul lor se pot selecta modurile COMFORT și SPORT. Opțional este oferită o suspensie pneumatică adaptivă pe ambele punţi, despre care BMW precizează: „În modul de condus SPORT, precum şi la viteze de peste 138 km/h, aceasta duce automat la o reducere a gărzii la sol cu 20 de milimetri faţă de nivelul normal.” Totodată, șoferul poate ajusta înălțimea gărzii la sol selectând unul dintre cele două niveluri, care măresc înălţimea cu până la 40 de milimetri peste setarea standard. Astfel, garda la sol este mai permisivă pentru condusul în off-road.

Opțional, BMW X5 M50i și BMW X6 M50i poate fi dotat cu sistemul de direcție integrală, care virează și roțile punții spate, precum și cu barele stabilizatoare antiruliu active electronic, care sunt acționate prin intermediul unor motoare pivotante electrice, montate la ambele punți. Aceste două tehnologii fac parte din pachetul Professional pentru suspensia M adaptivă.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account