BMW M Mixed Reality: noi funcţii pentru a îmbunătăţi experienţa de condus digitală
BMW Group îşi extinde experienţa revoluţionară de condus cu BMW M Mixed Reality, aplicaţia ce sparge graniţele dintre lumea fizică şi cea virtuală prin tehnologii VR/MR de ultimă generaţie. Automobilul devine un controler construind o interacţiune 3D unică între conducător, automobil şi mediu.
Spre deosebire de “Virtual reality”, „Mixed reality” se referă la fuziunea universurile fizice şi digitale într-o experienţă perfectă. BMW M a prezentat pentru prima dată tehnologia mixed reality la Web Summit de la Lisabona în noiembrie 2022 şi de atunci a dezvoltat-o continuu.
Cu BMW M Mixed Reality, utilizatorii pot explora un univers digital în timp ce stau fizic la volanul unui automobil BMW M.
Primul multiplayer multisenzorial
Posibilităţile realităţii virtuale sunt nemărginite: într-o misiune secretă, intri în Garajul BMW M, iar de acolo urci la Circuitul BMW M Rooftop. Înconjuraţi de zgârie-nori, doi utilizatori BMW M Mixed Reality concurează unul împotriva celuilalt, virtual, într-un mod multiplayer. O nouă caracteristică este că spectatorii cu avataruri personificate pot urmări cursa în direct de pe BMW M Mixed Reality Bridge. Nu trebuie să fie prezenţi fizic în zona în care jucătorii pilotează. Utilizatorii pot fi conectaţi virtual folosind dispozitive precum Meta Quest sau Apple Vision Pro.
BMW M Mixed Reality va fi prezentat din nou anul acesta la Lisabona. Pentru fanii BMW M, BMW M Mixed Reality este disponibil în modul single-player din toamna anului 2023, ca parte a BMW M Driving Experience din Maisach, prima experienţă din lume pentru clienţi de acest fel. Un proiectul-pilot a început anul acesta şi la BMW M Performance Driving School din California (SUA).
Îmbinând realitatea cu lumea virtuală
Noul circuit BMW M Mixed Reality Rooftop este un punct central al BMW M Mixed Reality. Conducătorii trebuie să evite obstacolele virtuale şi să adune monede BMW M într-o metropolă virtuală. Pentru demonstraţie au fost folosite automobile BMW M135, care datorită specificaţiilor tehnice pot fi folosite drept modele M Mixed Reality.
Aceasta include poziţionarea GPS foarte precisă pe suprafaţa drumului pentru a transfera poziţia şi mişcarea în lumea virtuală. Fiecare acceleraţie, fiecare viraj şi fiecare manevră de frânare sunt transmise lumii virtuale fără latenţă datorită tehnologiei precise a senzorilor şi procesării semnalului. Se transmit nu doar mişcările automobilului, ci şi cele ale conducătorului.
Tehnologia pentru aceasta este deja integrată în sistemele standardizate de bord ale tuturor automobilelor BMW şi BMW M. Aceste sisteme sunt atât de precise încât nu sunt necesari senzori suplimentari.
Un alt element-cheie îl reprezintă căştile VR folosite de pilot pentru a experimenta lumea digitală. Aceste căşti trebuie să fie conectat la sistemele interne ale automobilului pentru a sincroniza mişcările şi datele în timp real. Datorită acestui echipament, pentru BMW M Mixed Reality pot fi utilizate diverse modele BMW M, indiferent de sistemul de propulsie. Acestea includ automobile cu un motor termic, precum BMW M2 sau BMW M4, dar şi modele cu sistem de propulsie electric, cum ar fi BMW i5 M60. În viitor, BMW M urmăreşte să ofere şi noul BMW M5 cu M Mixed Reality. Tehnologia este flexibilă şi poate fi adaptată la diferite platforme de automobil pentru a oferi o experienţă mixed reality consistentă şi captivantă.
Inovaţii digitale pentru experienţa de condus
BMW Group Mixed Reality este un răspuns la cum ar putea arăta viitoarele experienţe digitale din domeniul auto. În stadiul actual de dezvoltare, permite controlul perfect în orice situaţie de condus. De asemenea, derapajele controlate vor fi posibile în viitor, deşi încă nu a fost stabilită o dată când clienţii vor putea avea această experienţă.
MINI beneficiază, de asemenea, de umbrela BMW Group Mixed Reality, cu planuri de dezvoltare în acest sens..
În plus, se urmăresc deja aplicaţii suplimentare în domeniul dezvoltării automobilelor şi al formării profesionale. De exemplu, există un potenţial pentru a completa experienţa de condus pe simulator în zona de conducere dinamică, fără a compromite siguranţa la condus, sau în dezvoltarea sistemelor de asistare la condus. Pe circuitele existente, un trainer pentru circuit ar putea în viitor să afişeze conducătorilor conţinut, cum ar fi trasa ideală şi punctele de frânare, pentru a-i pregăti să conducă şi mai precis. Pentru această aplicaţie însă tehnologia actuală a căştilor AR nu este încă suficient de precisă.