Un experiment simpatic: poți conduce BMW i3 prin oraș fără să apeși frâna?
Răspunsul pe care îl dă clipul următor este „da”. Însă, pentru sănătatea ta și a celor din jur, nu este recomandat.
Unul dintre detaliile care îl fac pe BMW i3 foarte eficient și simplu de condus este modul în care e setată pedala de accelerație. Sistemul se numește single-pedal speed control (controlul vitezei doar dintr-o pedală) și permite utilizatorului să se folosească doar de pedala de accelerație pentru a crește, menține sau scade viteza de deplasare.
Pedala de accelerație are trei poziții. În cazul în care este menținută apăsată la centrul cursei, mașina se deplasează cu o viteză constantă; apăsarea suplimentară aduce cu sine accelerarea, în timp ce ridicatul piciorului de pe pedală pune în funcțiune frâna regenerativă, pentru recuperarea energiei de frânare.
Cu toate că inițial totul pare ușor contraintuitiv (dacă nu ești vatman, cel puțin), odată intrat în obișnuință, modul de operare al lui BMW i3 devine genul de experiență de care nu vrei să te mai lepezi – și o spun din proprie experiență.
Cei de la Auto Express au luat în mod livresc cele spuse de BMW în descrierea mașinii și au făcut un experiment din asta: au vrut să vadă dacă se poate conduce prin centrul Londrei fără a apăsa pedala de frână. Deloc.
Desigur, pentru a ajunge acest nivel de operare, trebuie să cunoști procedurile condusului eficient și, evident, zona în care te desfășori. În plus, trebuie să fii pregătit să primești scatoalce de la ceilalți participanți în trafic, pentru că ești peste măsură de enervant. Dar, hei!, ce nu face omul în numele științei…?