Land Rover Discovery Sport – o nouă abordare
Noul Land Rover Discovery Sport este primul dintre cele trei modele din noua gamă Discovery și este, cel puțin din imagini, o reinterpretare a clasicului SUV britanic. Pentru noul model, Land Rover a preluat liniile de design ale Evoque-ului, dar și o parte din cele ale noului Range Rover. Land Rover Discovery Sport este primul model din noua gama Land Rover, se bucură de un nou propulsor, de o nouă transmisie automată, precum și de versatilitatea unei configurări de tipul „5+2” a locurilor disponibile în interior.
Noul Land Rover Discovery Sport îmbină, conform oficialilor mărcii, designul atractiv al SUV-urilor compacte, cu versatilitatea și caracterul practic. Construit cu un ampatament de 2.741 de milimetri, Land Rover Discovery Sport oferă spațiu generos pentru toți ocupanții săi și, cu o lungime totală de numai 4.59o de milimetri, promite să fie condus cu ușurință și în mediile urbane aglomerate, mai ales acolo unde locurile de parcare sunt greu de găsit. Prin comparație, BMW X3 are o lungime totală de 4.657 de milimetri, fiind cu peste șase centimetri mai lung.
Privind imaginile cu noului Land Rover Discovery Sport, primul lucru ce îți atrage atenția este grila față, împărțită în două, dar și luminile de zi, întreruote în patru puncte, tocmai pentru a te duce cu gândul la o busolă. Acesta din urmă este un detaliu interesant, care face aluzie la istoria mărcii și la abilitățile de off-roader ale modelului. În plus, deși poate avea și șapte locuri, Land Rover Discovery Sport ascunde foarte bine acest lucru, iar montanții C, ce au o grosime considerabilă, delimitează frumos zona portbagajului. Land Rover Discovery Sport este un SUV compact care arată bine, mai ales atunci când stă pe jante de 19 sau 20 inch. Mai mult, consolele față și spate au dimensiuni reduse, astfel că noul Discovery Sport are o prezență interesantă.
Pentru reorganizarea interiorului, Land Rover a organizat o serie de focus group-uri prin care familiile invitate erau încurajate să se urce la bordul modelelor concurent. Analizând datele obținute în urma studiilor – care au ținut cont de ușurința accesului, de poziționarea celui de-al doilea rând de scaune, de lejeritatea conectării dispozitivelor electronice cu modelel respective sau de nevoia de spații de depozitare – Land Rover susține că Discovery Sport este una dintre cele mai bine organizate și practice modele din clasă. De exemplu, bancheta din spate este poziționată mai sus decât scaunele din față pentru a oferi o senzație de control, dar și o vizibilitate mai bună pasagerilor. Gurile sistemului de climatizare pentru locurile din spate sunt poziționate în mijlocul montanților B și nu în mijlocul consolei centrale. Acest lucru are două avantaje: o „curgere” mai bună a fluxului de aer, dar și mai mult spațiu pentru pasagerul ce stă pe bancheta din spate, pe locul din mijloc. Opțional, viitori clienți vor putea opta și pentru o serie largă de accesorii, cum ar fi suport pentru tablete, o consolă centrală cu funcție de răcire sau încălzire a băuturilor și multe altele.
Un alt aspect important este echiparea noului Land Rover Discovery Sport cu o suspensie de tip multi-link pe puntea spate. În acest mod, pe lângă un comportament dinamic mai bun și o stabilitate crescută, inginerii Land Rover au reușit să eficientizeze la maximum spațiul din portbagaj, limitând intruziunea elementelor suspensiei în habitaclu. Mai mult, tot pentru a crește spațiul oferit, traseele electrice și cablajele sunt ascunse.
Poziția la volan a șoferului este una înaltă, tipică pentru gama Discovery, iar vizibilitatea este optimizată prin „tragerea” montanților A cât mai spre spate, dar și prin amplasarea display-ului central mai jos decât în cazul modelelor concurente. Cadranele de bord, rotunde, încadrează un ecran de 5 inch, ce afișează principalele informații necesare șoferului: nivelul de combustibil, treapta de viteză sau modul de funcționare al sistemului Terrain Response.
La capitolul motorizări, Land Rover Discovery Sport surprinde și oferă în momentul de față trei versiuni de motorizare. Prima dintre este un 2,2 litri, diesel, ce dezvoltă 150 CP și 400 Nm, un sprint 0-100 km/h în 11,7 secunde și un consum mixt de 6 l/100 km în versiunea cu transmisie manulă. Următorul propulsor este tot un 2,2 litri, diesel, dar acesta dezvoltă 190 de cai-putere și 420 Nm, motiv pentru care sprintul 0-100 km/h durează 10,4 secunde, oar consumul mediu este tot de 6 l/100 km. Ambele versiuni ale motorului diesel pot fi cuplat și transmisiei automate cu nouă rapoarte. Motorul de top este unul pe benzină, de 2,0 litri, supraalimentat, ce dezvoltă 240 de cai-putere și 340 Nm. În cazul acestuia, sprintul 0-100 km/h se face în 8,2 secunde, în timp ce consumul mediu comunicat este de 8,2 l/100 km.
Concluzia este că „noul Freelander” poate, în sfârșit, să rivalizeze de la egal la egal cu modele precum BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLK sau Volvo XC60. Iar dacă până acum, Freelander-ul era opțiunea celor pasionați de brandul britanic, prin noul design și prin versatilitatea pe care o promite, dar și prin nivelul calității și al performanțelor tehnice, Land Rover Discovery Sport poate să aducă noi clienți de partea britanicilor. Totul ține însă și de cât de bine merge și de cât de mult costă noul Land Rover Discovery Sport și, foarte important, cât de fiabil va fi.