Drifturi pe circuitul ud cu noul BMW M5 F10
Noul BMW M5 isi face aparitia intr-un mod interesant pe pista de circuit de la Nurburgring. Limuzina super sportiva schimba astfel locatia, de la testele plictisitoare dar necesare de strada pe circuit, unde testele sunt cele mai distractive.
Iar de aceasta data, inginerii BMW au dus masina pe circuitul ud, prilej cu care ne arata abilitatile de drifting ale noului M5. Programat pentru lansare la sfarsitul anului 2011, M5 F10 isi va face debutul oficial la Salonul auto de la Geneva la inceputul anului urmator.
Dr. Kay Segler, seful Diviziei M, a confirmat recent faptul ca viitoarea generatie BMW M5 2012 va fi propulsata de un motor V8 turbo. Agregatul de pe M5 F10 are la baza acelasi propulsor de pe BMW X5 M si X6 M, versiunea twin-scroll twin-turbo a lui N63, cunoscuta sub numele de S63.
Desi puterea livrata nu a fost confirmata oficial, ne asteptam la o valoare situata in intervalul 585-600 CP, si 718 Nm cuplu. Dupa cum a subliniat si seful Diviziei M, noul BMW M5 va oferi ce-i mai bun din doua perspective: pentru rularea in conditii normale, zilnice, si pentru rularea pe circuit, trecerea intre cele doua fiind facuta prin apasarea unui singur buton. “Veti gasi in acest vehicul pusa in practica teoria de “doua masini intr-una”, a declarat Dr. Segler.
M5-ul va mosteni o transmisie cu dublu ambreiaj unica modelului M5, care are la baza transmisia cu sapte rapoarte ce echipeaza in prezent M3-ul. Va fi disponibila si transmisia cu opt rapoarte, alaturi de sistemul stop-start. Cutia DCT va fi actionata prin intermediul clapetelor situate pe volan.
Asa cum am observat si in pozele spion anterioare, noul M5 beneficiaza de o parte frontala agresiva, care a trecut prin tratamentul M, si care include o bara fata agresiva, precum si prize de aer mai mari. Capota are aceeasi infatisare sportiva, cu suprafete concave si convexe.
Pentru prima oara, BMW M5 2012 va beneficia de un plafon din fibra de carbon. Pentru a mentine o greutate redusa a acestui model care a crescut usor in dimensiuni, BMW va utiliza din plin fibra de carbon si componente de aluminiu.
