BMW Vision EfficientDynamics Concept, Hibridul ideal?

Trecerea la „verde” a fost trendul ultimilor ani. La inceput, am avut celebritatile care au fost primii utilizatori de vehicule, cum ar fi Toyota Prius sau chiar BMW Hydrogen 7. Alte vehicule alternative de energie au aparut intre timp, Chevy Volt, Tesla Roadster si Fisker Karma – proiectat si construit de fostul designer al lui BMW Z8, Henrik Fisker. Cele mai multe dintre aceste vehicule „verzi” sunt neatractive si in cele din urma provoca mai mult rau mediului, prin folosirea unor ingrediente si produse inrudite necorespunzatoare, ce fac parte din compozitia procesului de fabricare.
Datorita lansarii la Salonul Auto International Frankfurt, in septembrie, BMW a socat lumea cu un debut precoce al noului Concept Vision EfficientDynamics. Conceptul incapsuleaza viitoarele tehnologii BMW pentru eficienta si consum. Dar, multi ar putea sa nu stie ca acesta nu este primul efort BMW in producerea vehiculelor de energie alternativa – si nu este vorba de hidrogen.
La mijlocul lui 1990 BMW s-a jucat cu ideea de a construi o masina complet electrica. Masina a fost BMW E1, un concept de masina mica de oras, proiectata pentru a maximiza spatiul interior si alimentata de un mic motor electric. Masina a debutat impreuna cu alte masini electrice de la alti producatori auto la mijlocul anului 1990. Cu toate acestea, deoarece costul punerii in aplicare a acestei tehnologii a fost exorbitant si piata a fost extrem de nereceptiva, masina E1 si alte masini electrice au fost abandonate.
Cu Vision EfficientDynamics Concept, BMW ofera o alternativa de condus mai de mijloc fata de optiunile prezente de pe piata. Vision EfficientDynamics aduce pe piata combustibili fosili impreuna cu motoare electrice pentru a oferi un pachet rapid si eficient. Acesta este alimentat de un motor de 1.5 litri in 3 cilindri turbodiesel plasat in partea din spate a masinii, ce produce 163 CP si 290 Nm de cuplu. De asemenea, foloseste doua motoare electrice, unul langa axul fata si celalalt in apropierea puntii spate. Motorul electric din spate produce 33 CP in orice moment si poate atinge un varf de 51 CP. Cuplul maxim este de 290 Nm. Motorul electric plasat in fata produce in mod constant 80 CP. Puterea suplimentara de 112 ponei este disponibila pentru 30 de secunde si timp de 10 secunde poate folosi 139 cai putere. Cuplul total: 220 Nm.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze DCT, iar conceptul Vision ruleaza 0-100 km / h in 4.8 secunde, viteza de top este limitata la 250 km / h.
Modul de a incarca pachetele de baterie? Conectati BMW-ul intr-o priza de uz casnic. Cu 3 motoare? Ai o cifra combinata de putere cu putin peste 350. Dar ceea ce este cel mai important despre Vision EfficientDynamics, nu este faptul ca este doar un alt hibrid, ci este o masina care nu are nevoie de statii de hidrogen la fiecare colt sau de surse de putere imense.
Deci, conceptul Vision poarta cu el practicalitatea unui Prius, performanta unei masini de curse si stilul unei superbe masini italiene.
Da, este posibil sa se construiasca un mijloc de transport eficient si atractiv, in cantitati de masa fara a se modifica in mod drastic modul in care masinile sunt mentinute si fara a elimina distractia masinii. Sursele alternative de combustibil si hibrizii nu trebuie sa fie plictisitoare! De fapt, cu Vision gasim un hibrid in care oamenii doresc sa fie priviti – fata de incomodele, hibride lente, ce sunt blocate in prezent in showroom-uri.
Cred ca BMW a facut o demonstratie importanta: eficienta nu inseamna ca performanta moare, de fapt, Vision EfficientDynamics demonstreaza exact contrariul.
Acest lucru ne da noua, pasionatiilor de masini, speranta ca distractia masinii nu va muri, atunci cand producatorii de automobile incep sa se mute intr-o noua era de propulsie.
