Viitorul BMW Seria 1 cu tracțiune față surprins în primele poze spion

Se zvonește de ani buni despre faptul că BMW va converti la tracțiunea față și modelele hatchback Seria 1. Iar primele poze cu prototipurile camuflate ale Seriei 1, care va fi lansată în 2019, au reaprins discuția.

Imaginile publicate și de autoexpress.co.uk arată că viitorul BMW Seria 1 este într-un stadiu foarte avansat de dezvoltare. Generația a 3-a a modelului va marca și adoptarea tracțiunii față, după cum vehiculează majoritatea presei vestice. Oricât de reticentă ar fi comunitatea de fani hardcore ai brand-ului, aparent nu au un cuvânt atât de greu precum cel al contabilei de BMW. Era și este în continuare o chestiune de blazon și nostalgie pentru bavarezi să spună că oferă tracțiunea pe puntea spate precum o delicatesă a condusului sportiv. Însă calculele seci și contextul pieței de hatchback-uri compacte arată că tracțiunea spate devine mai degrabă un moft. Știu, e greu de înghițit despărțirea de o tradiție care aduce până la urmă bucurie la volan. Dar pentru pușculița lui BMW are mai multă logică să construiască viitoarea generație Seria 1 pe platforma lui MINI. Principalii săi rivali, Audi A3 și Mercedes-Benz Clasa A, se laudă cu vânzări mult mai bune decât ale Seriei 1 cu tracțiune spate. Iar opțiunea tracțiunii integrale câștigă din ce în ce mai mult teren și în segmentul acesta. Deci, nostalgia distracției cu roți spate pare să aibă mai mult ecou la nivel idealistic, în discuțiile dintre fani, fiindcă în realitate piața manifestă destul de multă indiferență. Nu zic că nu aș vota în continuare pentru tracțiunea spate, dar gândind neutru nu pot să nu văd argumentele care fac foarte viabilă trecerea la o punte față motoare. Pe deasupra, dacă tot trebuie să acceptăm această schimbare, trebuie să și apreciem faptul că BMW a dovedit deja că știe să facă mașini dinamice și cu tracțiune față. SUV-ul X1 și MPV-ul Seria 2 Active Tourer sunt exemple în acest sens, deși sunt modelele mai corpolente decât hatchback-ul Seria 1. Dar cele mai bune repere sunt modelele Mini, a căror agilitate este lăudabilă. Așadar, avem motive să sperăm că viitorul Seria 1 va fi un hatchback care nu va pierde caracterul dinamic, ci va fi mai profitabil de produs pentru BMW.


Trecând peste justificarea acestei schimbări de tracțiune, revista Autoexpress mai adaugă faptul că deși va crește în înălțime și lățime, noul 1 va avea un aspect mai „slim”, mai puțin dolofan. Într-adevăr, se întrezărește din pozele cu prototipurile camuflate că mașina va fi mai aplatizată.
Presa mai speculează în mod logic că folosirea platformei MINI va însemna că noul BMW Seria 1va oferi inclusiv o versiune a propulsiei plug-in hybrid introdusă de MINI Cooper S E Countryman ALL4, care include un motor pe benzină de 1,5 litri. Despre modelul de performanță se bănuiește că va utiliza tracțiunea integrală pentru o mai bună valorificare a resurselor motorului. Inclusiv spațiul din habitaclu și portbagaj vor avea de câștigat, prin lungirea ampatamentului și dispariția canalului median înalt pentru transmisie.
Noul BMW Seria 1 va fi dezvăluit cel mai devreme în ultima parte a lui 2018, urmând să sosească în showroom-uri pe parcursul lui 2019.

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account