BMW Blog Story – Dan Bonciog și BMW 323i E21

Youngtimer.ro este un loc unde pasionații de mașini din era funk-ului sunt așteptați cu ale lor comori retro pentru a primi un tratament de refacere. Dan Bonciog ne povestește cum s-a transformat pasiunea lui pentru mașini vechi într-o afacere și ce trucuri a folosit pentru a restaura un BMW 323i E21.

La 43 de ani, Dan Bonciog face ceea ce mulți dintre noi ne-am dori să facem în apropierea crizei vârstei mijlocii. Dacă vrei să te ferești de desfrâu, nu găsesc soluție mai bună decât cea de a te închide într-un garaj alături de o mașină la care visai în adolescență sau la pubertate. Desigur, despre desfrâu putem vorbi și în cazul unei restaurări de acest gen și mai ales despre patimi de tot felul.

BMW 323i E21 Youngtimer (4)

În 1977 BMW a prezentat o versiune cu șase cilindri a primului BMW Seria 3. BMW a investit peste 100 de milioane de mărci la acea vreme pentru a pune bazele unei generații noi de motoare – M20. Vârful de gamă al acestor motoare era un șase în linie de 2,3 litri care dezvolta 143 de CP și 190 Nm și atingea o viteză maximă de 200 km/h.

BMW 323i E21 Youngtimer (10)

Montat sub capota unei mașini atât de compacte și de ușoare (1.135 kg), acest motor a pus bazele unui Seria 3 cu adevărat performant, dotat și cu discuri de frână pe toate roțile, suspensie McPherson pe puntea față și independentă multi-link pe puntea spate, o cutie cu cinci trepte cu rapoarte scurte și un diferențial cu alunecare limitată. Am putea spune că a fost un fel 335i al anilor 70, ceva care oferea curaj și experimenta prin cunoaștere pentru a pune bazele unui BMW Seria 3 și mai extrem – un BMW Seria 3 M.

BMW 323i E21 Youngtimer (5)

Versiunea 323i este una destul de rară, mai puțin de 10.000 de unități fiind produse. Totuși, noi am dat de unul într-o stare perfectă la BMW Fest-ul de anul acesta. Așa că am fost la el acasă pentru a cere o audiență cu stăpânul său, Dan Bonciog, care ne-a povestit despre sacrificiile care trebuiesc făcute pentru a obține un astfel de model într-o stare estetică și de funcționare aproape perfectă. Mai multe vă spune chiar el în interviul de mai jos.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account