DTM Zandvoort Cursa 2: Dublă britanică, Wittmann rămâne lider
Jamie Green era într-o situație similară cu Robert Wickens înaintea venirii în Olanda: puncta constant, însă nu câștigase vreo cursă în acest an. Britanicul de la Audi a rezolvat această problemă printr-o oră de concentrare totală la malul mării și a urcat pe 2 la general, în spatele lui Marco Wittmann care a scos din joben o nouă performanță miraculoasă.
Audi și Mercedes au monopolizat primele cinci locuri pe grila de start și au primit fiecare câte 5 kilograme suplimentare înaintea cursei, în timp ce pentru BMW urma același meniu de limitare a pagubelor, în pofida temperaturilor mai ridicate și a reducerii cu 5 kilograme a balastului. Jamie Green și Gary Paffett au reușit să lege cele mai bune sectoare de care erau capabili în același tur și s-au lansat din prima linie, urmați de Vietoris, Mortara și Wickens. În mod surprinzător, Wittmann a fost devansat de un coleg pe grilă – Timo Glock a plasat modelul galben Deutsche Post pe 6, înaintea liderului la general și a lui Esteban Ocon, încă o dată în top 10.
DTM Zandvoort Cursa 1: Recitalul lui Robert Wickens
Startul a fost specialitatea lui Wickens, care a trecut printre cei doi piloți de pe linia a doua. În scurt timp a venit apelul de la boxe pentru ca Paffett să-l lase pe canadian să urce pe 2, iar demonii ordinelor de echipă de anul trecut au revenit. Însă, de această dată, Audi a găsit o metodă similară de a răspunde, lăsându-i pe Rene Rast, Mike Rockenfeller și Miguel Molina pe un prim stint mai lung, astfel încât să fie prinși de liderii care au schimbat fără emoții între tururile 13-15. Desigur, din calea lui Green s-au dat rapid, în timp ce Wickens, Paffett și Vietoris au îndurat o soartă mai dificilă și au pierdut timp în spatele fiecărui model Audi care lenevea pe câte un apex.
Spre exemplu, în turul 20 Green a rulat mai rapid cu o secundă și jumătate decât Wickens și astfel a construit un ecart liniștitor de peste 3 secunde, în condițiile în care cei doi intraseră la boxe lipiți unul de altul, cu doar 7 tururi mai devreme. Aceeași strategie a opririi târzii a fost aplicată și de Ekstrom, în amintirea șarjei de acum doi ani. Însă atunci erau și pneuri soft pentru un final în forță, iar acum ofensiva suedezului a fost ceva mai temperată. Totuși, el a intrat în puncte după ce a trecut de Tomczyk și Auer, iar pe final l-a taxat și pe Paul di Resta, autor al unei curse fără sare și piper.
Minutul critic al întrecerii a venit în turul 34, când Wickens a ieșit larg din cauza unei pene și a avut nevoie de o oprire suplimentară, apoi Vietoris a făcut și el pană chiar în primul viraj, fiind nevoit să parcurgă aproape un tur complet până la boxe. Astfel, Mercedes a pierdut nu doar vârful de lance din campionat, ci și un al doilea pilot care ar fi reușit un podium, implicit și puncte foarte importante. După cinci weekenduri din 2016, Mercedes și Audi au o sumedenie de ocazii ratate, în timp ce BMW și-a cam maximizat recolta cu o mașină insuficient de performantă cel mai adesea.
Cel mai recent exemplu în acest sens este tocmai manșa recent încheiată, când Wittmann a sosit pe 4 după cele două ”cadouri” din partea Mercedes și a mai strâns încă 12 puncte vitale. Cea de-a doua parte a recompensei va fi greutatea cu care se va pleca în primele calificări ale rundei următoare de la Moscova – BMW are 12,5kg mai puțin decât adversarii în acest moment și ar putea replica în Rusia. Nico Muller a trecut de Glock după ce blocajul lui Rocky l-a ajutat, iar di Resta a avut nevoie încă o dată ca Lucas Auer să-i apere spatele în fața lui Tom Blomqvist.
Jamie Green revine pe locul secund la general, acolo unde a terminat și stagiunea precedentă, însă acum îl despart doar 7 puncte de Marco Wittmann. Edo Mortara a obținut un podium norocos și tot pe 3 se află acum și la general, în timp ce Wickens vede cum rivalii se îndepărtează.
Clasament: Wittmann 105p, Green 98p, Mortara 88p, Wickens 83p, di Resta 74p.
Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro