Gerovital
Gerovital
Gerovital

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

„Noul Audi A4 vs BMW Seria 3” are toate șansele să devină unul dintre cele mai controversate comparative foto pe care le-am făcut până acum. În primul rând, pentru că pe hârtie, noul Audi A4, în cazul motorizărilor de bază pe bezină este ceva mai rapid decât noul BMW Seria 3. În al doilea rând, pentru că, surprinzător, BMW Seria 3 este mai ieftin decât noul Audi A4. Update-urile celor două modele au fost lansate cam în același timp, dar în timp ce noul BMW Seria 3 este mai degrabă un facelift, noul Audi A4 este mai degrabă un model nou, chiar dacă designul are mai mult ca o evoluție. În orice caz, cele două modele din segmentul sedanurilor premium au parte de motorizări apropiate, dar și de performanțe dinamice apropiate. Cel puțin pe hârtie.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3: Motorizări pe benzină

Am spus-o de mai multe ori: prefer motoriăzrile pe benzină în locul celor diesel, mai ales în cazul unor sedanuri de clasă medie. Totuși, cea mai bună alegere trebuie făcută ținând cont de numărul de kilometri parcurși anual, de valoarea reviziilor – care, apropo, la BMW nu costă nimic în primii cinci ani sau primii 100.000 de kilometri -, dar și diferența între impozite sau asigurări. În orice caz, începem comparativul foto „Noul Audi A4 vs BMW Seria 3” cu cele mai mici și mai „subnutrite” motorizări, adică cele de 1,4 și, respectiv, 1,5 litri. În cazul acestor propulsoare, cei doi producători au strategii diferite în ceea ce privește downsizingul și supraalimentarea. În timp ce noul Audi A4 are sub capotă un 1.4 TFSI, cu patru cilindri în linie, ce dezvoltă 150 de cai-putere, noul BMW Seria 3 Sedan 318i se mulțumește cu un motor de 1,5 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă doar 136 de cai-putere. Prin urmare, e lesne de înțeles în cazul acestor motorizări, în comparativul foto „noul Audi A4 vs BMW Seria 3”, Audi-ul este cel câștigător. Cu o putere mai mare, cu un cuplu mai bun și cu un sprint 0-100 km/h mai rapid, Audi A4 1.4 TFSI pare mai dinamic decât BMW Seria 3 Sedan 318i. Totuși, 318i este cu 600 de euro mai ieftin decât A4 1.4 TFSI, bani pe care ai putea să-i folosești pentru câteva opționale.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Următoarele motorizări pe benzină sunt ceva mai potente. În cadrul comparativului foto „noul Audi A4 vs BMW Seria 3”, am ales și motorizările de 2,0 litri, cu transmisii manuale. Și în acest caz, noul Audi A4 are ceva mai multă putere și ceva mai mult cuplu, dar timpii pentru sprintul 0-100 km/h sunt egali. Cu 190 de cai-putere și 320 Nm, noul Audi A4 2.0 TFSI accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde, are o viteză maximă de 240 km/h și promite un consum mixt de 5,6 l/100 km. De cealaltă parte, BMW Seria 3 Sedan 320i livrează 184 CP și 290 Nm, pentru un sprint 0-100 km/h tot în 7,2 secunde, o viteză maximă de 235 km/h și pentru un consum mediu promis de 5,5 l/100 km. Diferențele dinamice nu pare a fi semnificative în cazul celor două modele, așa că aici am putea face diferențierea bazându-ne pe preț. Și, din nou, BMW Seria 3 Sedan 320i este mai ieftin decât Audi A4 2.0 TFSI ultra, doar că de data aceasta diferența depășește pragul celor 1.000 de euro. Alegerea-ți aparține în totalitate.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3: Motorizări diesel

În Europa, 80% dintre modele BMW ce au fost comercializate anual au fost echipate cu motorizări diesel și tind să cred că acealași lucru este valabil și în cazul Audi. Prin urmare, ținând cont că motorina e responsabilă cu cele mai mari vânzări, e normal ca producătorii să acorde o importanță deosebită performanțelor dinamice și de consum ale acestor motorizări. Noi am ales pentru comparativul foto „noul Audi A4 vs BMW Seria 3” motorizările de intrare în gamă, adică cele de 2,0 litri, în variantele de putere de 150 și 190 de cai-putere. Dacă în cazul versiunilor pe benzină balanța înclina spre noul Audi A4, în cazul versiunilor diesel, lucrurile se schimbă. Radical chiar. Audi A4 2.0 TDI, în versiunea de 150 de cai putere, vine la pachet și cu 320 Nm, motiv pentru care sprintul 0-100 km/h durează 8,9 secunde, viteza maximă este 221 km/h, iar consumul mediu promis este de 4,0 l/100 km. BMW Seria 3 Sedan 318d îți oferă tot 150 CP și tot 320 Nm, însă sprintul 0-100 km/h e mai rapid cu 0,3 secunde, viteza maximă este de 215 km/h, iar consumul mediu este de tot 4,0 l/100 km. Totuși, în cazul acestor două versiuni, Audi A4 2.0 TDI (150 CP) este mai scump cu peste 2.200 de euro decât BMW Seria 3 Sedan 318d. Iar 2.200 de euro înseamnă destul de mult, așa că în cazul acestor două versiuni, trebuie să-l declarăm câștigător pe 318d.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Mai departe, trecem la motorizările diesel puternice. Tot de 2,0 litri, dar cu 190 de cai-putere, dar echipate cu transmisii automate cu opt rapoarte în cazul BMW și cu șapte rapoarte în cazul Audi. BMW Seria 3 Sedan 320d dezvoltă 190 CP și 400 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde, promite un consum mixt de 4,0 l/100 km și costă 40.393 de euro, cu TVA inclus. De cealaltă parte, Audi A4 2.0 TDI (190 CP) S tronic pune la bătaie de tot 190 CP și tot 400 Nm, dar cu un 0-100 km/h în 7,7 secunde este cu jumătate de secundă mai lent decât 320d și costă 42.899 de euro, cu TVA inclus. Prin urmare, și în acest caz, Audi A4 este modelul mai scump, diferența fiind de peste 2.500 de euro. Astfel, în comparativul foto „noul Audi A4 vs BMW Seria 3”, în cazul motorizărilor pe benzină, lucrurile sunt destul de egale. Totuși, în cazul motorizărilor diesel, BMW Seria 3 este câștigătorul clar.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3: Interior

Oricât de subiectivi am fi – deși încercăm să fim cât mai obiectiv -, nu putem să nu apreciem designul interior al noului Audi A4. Materiale, culori, feeling și layout: totul este foarte atent studiat și foarte bine pus la punct. BMW Seria 3 rămâne conservator și, chiar dacă ăsta nu e un lucru rău, la capitolul „interior” trebuie să-i dăm câștig de cauză noului Audi A4. Totuși, un lucru este cam suspect în cazul noului Audi A4, în cazul motorizărilor diesel. Da, știm cu toții că un consum mediu declarat de 4,0 l/100 km se transformă cam în 5,0 – 5,2 l/100 km, ceea ce înseamnă că, chiar și în condiții optime, autonomia lui Audi A4 2.0 TDI ar fi de 800 de kilometri. Acest lucru se întâmplă pentru că motorizările diesel ale noului Audi A4 au un rezervor cu o capacitate de doar 40 de litri. BMW Seria 3 are un rezervor de 60 de litri, așa cum, de altfel, mi se pare și normal.

Noul Audi A4 vs BMW Seria 3

Pentru prețurile complete ale noului Audi A4 accesează site-ul oficial Audi România.
Pentru prețurile complete ale noului BMW Seria 3 accesează site-ul oficial BMW România.

Citește și comparativul foto dintre Audi A6 și BMW Seria 5.

Noul Audi A6 vs BMW Seria 5_FB

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account