Edmunds Drive Test: BMW 535i 2011 – „Mai mare, si totusi mai bun”

2011_bmw_5series_actf34_fd_9_1600

Sunteti pregatiti pentru inca un raport de drive-test? De aceasta data, redactorii Edmunds InsideLine au testat si analizat BMW 535i 2011. Inainte sa vedem ce au ei de spus despre noul BMW Seria 5, dati-ne voie sa va prezentam ultimul lor paragraf:

Cand am vazut pentru prima oara BMW Seria 5 2011, oficialii de la Munchen ne-au spus ca pretul de baza pentru BMW 535i 2011 va ramane la fel ca cel al BMW Seria 5 2010, care are un pret de pornire de 51.250 USD.

Ei bine, poate ca era din cauza aerului marin al Portugaliei, dar aceiasi oficiali ne-au spus ca s-a luat decizia ca pretul acestui nou si imbunatatit Seria 5 sa fie fixat sub pretul modelului pe care-l inlocuieste. Sa ne asteptam oare la un pret de pornire de 49.999,99 USD pentru BMW 535i 2011? Sa asteptam si vom vedea.

Daca se adevereste acest fapt, atunci BMW are pe maini un model castigator.

Asa cum am descoperit pe circuitul de la Estoril in lungime de cca 4 km – fost circuit de Formula 1, nu exista inlocuitor pentru fantastica transmisie manuala ZF cu sase rapoarte, care vine ca echipare standard pentru Seria 5, atunci cand vrei in fiecare clipa ca masina sa fie in treapta si la turatia perfecta. O astfel de alegere te-ar plasa printre elita reprezentata de cele 5 procente de cumparatori ai Seria 5 la nivel global carora nu le pasa de valoarea de revanzare, dar carora le place sa aibe puterea de decizie cand vine vorba de schimbat vitezele.

In majoritatea timpului din cadrul drive-testului a fost vorba de efectuat ture pe dealurile de coasta in regiunea rurala din jurul Lisabonei, cu acest BMW 535i dotat cu multe optiuni. Masina era echipata cu pneuri 245/45R18 96Y Dunlop SP Sport Maxx GTs, precum si cu majoritatea elementelor care fac parte din kitul Sport.

Combinatia dintre noua tehnologie BMW cu patru roti directoare si directia asistata electric s-a simtit superb de-a lungul celor cateva sute de manevre rapide stanga-dreapta facute in viteza. Am preferat modul Sport in DDC, mai ales capacitatea de a customiza modificarile in acel mod prin interfata iDrive.

Linistea de care am beneficiat tot timpul in interiorul redesenat si orientat catre sofer a fost cea mai desavarsita (exceptand linistea din masinile Rolls Royce, desigur). Pneurile Dunlop transfera un sunet slab perceptibil al soselei, iar zgomotul vantului, chiar in timpul rularii la viteze mari, s-a dovedit a fi incredibil de scazut (coeficientul caroseriei este de 0,29 Cd).

Cinci ture de circuit au dat voie acestei masini mari (cea mai mare din segmentul sau) sa-si etaleze capacitatea sa de a se ‘simti’ mai putin mare decat toti concurentii sai. BMW 535i 2011 e echipat cu noul motor turbo N55 de 3,0 litri cu sase cilindri in linie, cu un singur turbocompresor twin-scroll, iar cand masina e echipata cu noua transmisie automata cu opt rapoarte, greutatea pe cantar este de 1.760 kg. Asta inseamna cu 80 kg mai mult decat versiunea anterioara (chiar daca noua transmisie automata cu opt rapoarte cantareste cu 3 kg mai putin decat vechea transmisie automata cu sase rapoarte), dar acesta e pretul platit pentru un pachet mai mare si o crestere de 55% a rigiditatii structurii. Din fericire combinatia de 302 CP la 5.800-6.400 rpm si cuplul de 400 Nm disponibil in toata gama de turatii de la 1.200 la 5.000 rpm accelereaza noul 535i cu patru usi de la 0 la 100 km/h in doar 5,9 secunde.

Raportul complet pe site-ul Edmunds Insideline

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account