Test BMW 520d xDrive Touring: Vacanța mare, într-un break premium

Suntem într-o eră a SUV-urilor și propulsiilor electrice. Dar BMW 520d xDrive Touring, ne demonstrează că break-ul diesel nu este o specie pe cale de dispariție, ci poate fi o alternativă elegantă, utilă, eficientă dar și plăcută la condus, având totodată un sistem mild hybrid care curăță emisiile și conștiința motorinei.

Performanțele și rafinamentul noii motorizări diesel sunt atractive, la fel cum este și eficiența consumului. Sunt argumente care încă păstrează relevant motorul diesel în contextul în care noul BMW Seria 5 Touring a virat cu toată forța spre electrificare. Aceasta este prima generație a 5-ului break care este oferită cu toate formele de electrificare. Are motorizările cu benzină și diesel care integrează sisteme mild hybrid, poate fi ales în versiuni plug-in hybrid și, pentru prima oară, este propus în variantele 100% electrice i5 M60 xDrive Touring și i5 eDrive40 Touring, care generează 601 CP și Nm, respectiv 340 CP și Nm. Acestea au autonomii electrice de 439-502 și 480-560 km.
Și mai puternică este prima generație din istoria M5 care are propulsie plug-in hybrid cu motor V8 și motor electric. Per ansamblu acesta produce 727 CP și 1.000 Nm.

Dar alternativele concepute pentru eficiență sunt modelele plug-in hybrid BMW 530e Touring și 530e xDrive Touring. Acestea au motoarele de 2 litri, cu 4 cilindri, alimentate cu benzină și dezvoltă 299 CP și 450 Nm. Sistemul lor lor plug-in hybrid promite autonomii electrice de 82-96, respectiv 82-89 km.

Iar din vara lui 2024 poate fi ales și modelul diesel BMW 540d xDrive Touring, care produce 303 CP şi un cuplu maxim de 670 Nm. Are motor cu 6 cilindri, de 3 litri, și sistemul mild hybrid de 48 V cu starter generator pentru pornirea arborelui cotit.

În acest context al abundenței de motorizări, pentru orice tip de preferință, cât de atractiv poate fi diesel-ul de 2 litri cu sistem mild hybrid? Răspundem la această întrebare în cele ce urmează:

Noul motor diesel mild hybrid de 2 litri funcționează foarte rafinat

Diesel-ul de 2 litri cu 197 CP este motorizarea de bază din gama noului BMW Seria 5 Touring. Desigur, este o alegere care dă prioritate eficienței, integrând în acest scop și un sistem mild hybrid de 48 V. Dar tradiția și reputația mărcii BMW sunt clădite și pe principiul plăcerii de a conduce. Așadar? Să începem cu acest capitol.

Propulsorul cu 4 cilindri alimentat cu motorină face parte dintr-o nouă generație de motoare modulare ale BMW Group. Dezvoltă 197 CP, ceea ce aduce un plus de 7 CP față de diesel-ul de 2 litri al generației anterioare. Dar atuul său este cuplul de 400 Nm, care este disponibil în totalitate încă de la 1.500 rpm și până la 2.750 rpm. Iar asta se traduce într-un răspuns mereu prompt al motorului, încă de la turații joase. Este un motor proiectat în patria „autobahn”. Și asta este evident fiindcă îți permite să te înscrii lejer în depășiri la vitezele tipice pentru rularea pe autostradă. Nu șimți niciodată că mașina este lipsită de resurse.

Desigur, poți selecta și modul de rulare Sport. Acesta aduce un plus de vigoare printr-un răspuns și mai grabnic al pedalei de accelerație, motorului și transmisiei. De altfel, transmisia automată Steptronic permite și selectarea manuală a celor 8 trepte de viteză. Folosești clapetele din spatele volanului pentru selectarea manuală, ceea ce sporește plăcerea condusului, mai ales deoarece schimbarea treptelor se întâmplă instantaneu.

Transmisia Steptronic joacă un rol major în fructificarea resurselor motorului, dar și pentru funcționarea rafinată și eficientă a acestuia. Schimbarea treptelor se face fără întârzieri, iar tranziția între trepte este foarte lină, ceea ce contribuie la funcționarea armonioasă care definește această propulsie.

Apropo de funcționarea armonioasă, ronțăitul mecanic și vibrațiile care în mod clasic sunt mai pronunțate la un motor diesel sunt lăudabil de bine estompate de acest propulsor bavarez, dar și de izolarea fonică a mașinii. Sunt aspecte care întregesc nivelul înalt de confort acustic oferit de noul BMW 520d xDrive Touring.

Vibrațiile temperate, funcționarea silențioasă și izolarea fonică a habitaclului fac și drumurile în traficul aglomerat din oraș să fie foarte confortabile la volanul noului 520d Touring. Iar în acest sens punctează foarte bine și elasticitatea de care dă dovadă motorul la vitezele de rulare în mediul urban. Este un motor care știe să livreze cuplul în mod gradual. Iar etajarea transmisiei susține acest comportament armonios, ceea ce este de apreciat mai ales în traficul agasant de tip stop & go, adică „bară la bară”.

Beneficiile aduse de sistemul mild hybrid de 48 V pentru eficiență și performanțe

Performanțele motorului diesel de 2 litri sunt consistente pe un spectru amplu de turații și datorită sistemului turbo (BMW TwinPower Turbo). Iar promptitudinea propulsiei este susținută și de un starter generator angrenat prin curea. Acesta face parte din sistemul mild hybrid de 48V care adaugă 8 kW (11 CP) și 25 Nm la resursele propulsiei. Astfel, demarajul 0-100 km/h este realizat în 7,5 secunde, indiferent dacă este vorba despre modelul 520d Touring cu tracțiune la puntea din spate, sau dacă se alege varianta cu tracțiune integrală xDrive, așa cum are mașina testată de noi.

De asemenea, electrificarea contribuie la spontaneitatea propulsiei și în timpul reprizelor la viteze mai mari, cum se întâmplă în timpul depășirilor pe autostradă.

Succesul motoarelor diesel l-a constituit tocmai faptul că îți permit să parcurgi distanțe mari cu nu singur plin de rezervor. Iar sistemul mild hybrid de 48 V contribuie la această eficiență, ceea ce conduce implicit și la reducerea emisiilor de CO2.

Chibzuirea consumului motoriză se obține deoarece sistemul mild hybrid de 48 V preia din sarcinile motorului termic. De asemenea, acest sistem de electrificare face mai armonioasă și lipsită de vibrații funcționarea sistemului Auto Start Stop. Desigur, funcția Auto Start Stop este să scadă consumul de combustibil, fiindcă oprește automat motorul termic când mașina decelerează până la viteze mici, dar și cât timp se staționează. Iar apoi, Auto Start Stop repornește motorul într-un mod mai lin datorită implicării sistemului mild hybrid.

Nu în ultimul rând, sistemul mild hybrid susține și funcționarea sistemului electric de 12 V al mașinii. Folosește în acest scop o baterie de 48 V și 0,9 kWh, amplasată sub compartimentul portbagajului. Încărcare bateriei are loc automat, în timpul frânărilor și decelerărilor.

Toate aceste sisteme și funcții lucrează împreună pentru ca BMW 520d xDrive Touring să înregistreze un consum de motorină de 5,7-6,2 l/100 km.

Ținută de drum confortabilă și versatilă, cu un nivel înalt de manevrabilitate

Noul BMW Seria 5 Touring este genul de mașină la volanul căreia nu te saturi de condus în călătoriile lungi. Mulțumită nivelului înalt de confort parcurgi sutele de kilometri fără să te simți obosit. Mașina se controlează lejer, răspunde cu precizie și estompează foarte bine denivelările din carosabil și zgomotul exterior. Este o experiență de călătorie serenă, iar mașina te face să simți că ai siguranță și control, fără efort.

Modelul BMW 520d xDrive Touring condus de noi este echipat cu suspensia adaptivă Professional, care elevează confortul și mulțumită amortizoarelor controlate electronic. Suspensia pneumatică nu este oferită decât puntea spate a modelelor Seria 5 Touring cu propulsii plug-in hybrid. Dar suspensia Professional adaptivă, care costă 2.101 euro, nu ne-a făcut să simțim nevoia unor perne de aer. Pentru că dădea această senzație prin felul în care adapta continuu răspunsul amortizoarelor la neregularitățile din carosabil.

Tot din lista de opțiuni pot fi alese și o suspensie M Sport și un sistem de frânare M Sport, pentru cei care vor să accentueze comportamentul dinamic. Dar adevărul este că suspensia adaptivă Professional și tracțiunea integrală a modelului condus de noi oferă versatilitate și confort la standarde în care nu îți mai dorești altceva.

Referitor la tracțiune integrală xDrive, eu o recomand. Pentru că adaugă un bun control al aderenței și pe timp de iarnă. Iar calibrarea sa favorizează oricum livrarea cuplului către roțile punții din spate. Diferența de preț dintre modelele BMW 520 d Touring cu și fără tracțiune integrală este de 2.559 de euro. Modelul BMW 520d Touring cu tracțiune la puntea din spate costă de la 63.308 de euro (cu TVA), iar cel cu sistem xDrive, de la 65.867 de euro (cu TVA), conform configuratorului din site-ul oficial bmw.ro.

BMW Seria 5 Touring este o mașină cu gabarit mare, dar are un comportament dinamic foarte rafinat și echilibrat. Măsoară peste 5 metri lungime și cântărește de la 1.970 kg în sus, în versiunea cu tracțiune integrală pe care am condus-o în test. Dar agilitatea sa, stabilitatea dinamică și manevrarea lejeră sfidează dimensiunile și greutatea.

Inginerii constructorului bavarez au distribuit egal greutatea între cele 2 punți. Toate versiunile 5 Touring au un sistem de direcția Servotronic care își adaptează demultiplicare la viteza de rulare și unghiul de virare al roților și are standard o calibrare sport. Iar opțional este oferit și sistemul de direcție integrală, care virează și roțile din spate. Aceste funcții și reglaje au drept rezultat o manevrare foarte ușoară în spațiile strâmte și aglomerația din oraș. Iar la drum lung sporesc confortul și controlul dinamic.

Design elegant și aerodinamic, care disimulează dimensiunile impozante ale noului Touring

Prima impresie când am văzut modelul BMW Seria 5 Touring în persoană a fost aprecierea faptului că designerii au reușit să disimuleze dimensiunile mașinii. Au perfecționat un format care găsește echilibrul între eleganță și un profil care inspiră dinamism.

Noul Touring este o mașină impozantă datorită dimensiunilor. Măsoară 5.060 mm lungime și are o lățime de 1.900 mm (fără oglinzi retrovizoare). Dar cumva toate liniile sale par alungite. Rezultatul este ca o iluzie optică. Vezi clar cât de mare este mașina. Dar silueta pare zveltă, proporțiile nu creează percepția că fi o mașină masivă. 5-ul Touring pare să aibă o înălțime redusă (1.515 mm), tocmai fiindcă este o mașină lungă. Și capota pare lungă și foarte lată și plată. Dar nervurile de pe centrul ei creează un look sportiv. Totodată, noul BMW Seria 5 Touring se distinge în segmentul modelelor break de clasă business datorită plafonului plonjat spre spate, care inspiră dinamism.

Latura dinamică a designului său poate fi amplificată cu pachetele de design M Sport sau M Sport Pro. Acestea au vopsite în negru contururile grilei frontale și ramele geamurilor laterale. Dar modelul testat de noi are o linie de design care accentuează aspectul elegant al break-ului. Mă refer la finisările de nuanță argintiu satinat pentru ramele grilei frontale și contururile geamurilor laterale. De asemenea, spoilerul din spate are un fel de mustăți argintii. Și jantele aerodinamice de 20 de inch combină eleganța cu aspectul sportiv, având finisări bicolore, cu argintiu și negru și un design avangardist.

Un plus de sofisticare oferă opțiunea BMW Iconic Glow, care costă 439 de euro. Este conturul luminat care pune în evidență grila frontală. Este o alegere stilistică pe care am apreciat-o deoarece conturul luminos nu este ostentativ, dar pune în evidență designul inconfundabil al grilei tradiționale BMW.

Toate acestea fac un contrast elegant cu vopseaua albastru Tanzanite metalizat, aleasă din paleta de culori BMW Individual. Este o configurație care consider că i se potrivește foarte bine noului 5 Touring. Pentru că aspectul dinamic rămâne evident, dar se evidențiază că Seria 5 Touring este un model premium înscris în clasa business. Această configurație cromatică și stilistică este dovada că un break poate arăta la fel de elegant ca un sedan business. Are aceeași prestanță premium, care denotă statut.

Spațiu fără frontiere, ideal pentru călătoriile în vacanță cu familia

Deși este o mașină elegantă, rafinată, pe care o poți conduce și la întâlnirile de business, BMW Seria 5 Touring este în mod categoric și o mașină ideală pentru familie. Nu trebuie să fii rezumat cu bagajele când călătorești cu toată familia spre destinația de vacanță. Habitaclul noului break oferă spațiu uriaș pentru pasageri și bagaje. Chiar și adulții pot sta picior peste picior pe locurile din spate, deoarece ampatamentul măsoară 2.995 mm lungime. Ca să aveți repede despre spațiul pentru pasageri, menționez drept repere ampatamentele SUV-urilor BMW X5 și X7, care măsoară 2.975, respectiv 3.105 mm.

Una dintre opțiunile pe care le recomand este plafonul panoramic, care echipa și mașina testată de noi. Acesta costă 1.404 euro și are o suprafață vitrată uriașă, astfel că scaldă habitaclul în lumină naturală și amplifică senzația de spațiu și atmosfera destinsă.

Portbagajul este la rândul lui generos, având volum de 570 de litri. Iar standard bancheta este fracționabilă și rabatabilă în raport 40:20:40. Când bancheta este rabatată rezultă un spațiu de încărcare de 1.700 de litri. Deci poți avea loc și de cărucioare, echipamente pentru campare sau hobby-uri sportive, biciclete etc. Iar rabatarea banchetei se face automat, de la un buton aflat într-un panoul lateral al portbagajului. Mai trebuie precizat că sub podeaua portbagajului sunt compartimente suplimentare de depozitare.

Și accesul la portbagaj este facil. Decupajul hayonului acționat electric este mai lat decât la fostul model și pragul este jos. Însă trebuie remarcat că noul break renunță la o funcție care devenise tradițională pentru modelele BMW Touring. Mă refer la faptul că luneta din hayon nu se mai ridică, pentru a oferi acces la portbagaj, sau la plafoniera acestuia.

BMW 520d xDrive Touring poate înlocui foarte bine un SUV și pentru cei care au drept hobby vacanțele petrecute în rulotă. În acest scop, break-ul bavarez cu motor diesel oferă o capacitate de tractare de până la 2.000 kg. Iar din lista de opțiuni poți alege cârligul retractabil electric (1.033 euro), pentru ancorarea unei remorci. Modelul pur electric BMW i5 eDrive40 Touring are o capacitate de tractare de 1.500 kg, iar versiunea plug-in hybrid BMW 530e Touring poate tracta 1.800 kg.

Consolă de jocuri la bord și cameră foto/video pentru selfie în habitaclu

BMW Seria 5 Touring oferă multe funcții multimedia anti plictiseală. De exemplu, când călătorești în vacanță cu familia sau prietenii dorești să captezi momentele memorabile în selfie-uri sau clipuri video. Iar BMW Seria 5 Touring vine echipat cu o cameră foto/video. Aceasta este amplasată în plafonieră și face selfie-uri în habitaclul mașinii.

Dar pe lângă rolul de a capta amintiri frumoase, camera din plafonieră oferă funcții și pentru siguranță. Îți permite să verifici oricând ce se întâmplă în habitaclu. Folosind aplicația My BMW poți să vezi pe smartphone-ul personal și de la distanță dacă sunt bine copii care te așteaptă în mașină, dacă ți-ai lăsat un bagaj în mașină. Iar aplicația My BMW e conectată și la sistemul antifurt și te notifică când cineva încearcă să intre prin efracție în mașină. Și în situația aceasta poți activa de la distanță funcția de făcut poze sau video scurt care surprinde ce se întâmplă în mașină. Pentru că un selfie cu hoțul este tot o amintire, dar mai ales și o dovadă pentru poliție.

Și momentele când trebuie să aștepți în mașină pot trece mai plăcut, fiindcă BMW Seria 5 Touring se transformă într-o adevărată consolă de jocuri sau într-un mini cinematograf. Noul său sistem de operare, din generația 8.5, oferă conexiune la internet 5G și acces la magazinul online BMW ConnectedDrive Store.

Din acest magazin online se pot descărca numeroase aplicații de streaming video și streaming pentru muzică, dar și aplicații pentru podcasturi, ştiri, TV sau jocuri. De exemplu, în România ai acces la aplicația Spotify pentru streaming de muzică, dar și la aplicația ZDF în care poți vedea filme și seriale.

Și, după cum precizam, BMW Seria 5 Touring se transformă și într-o consolă de jocuri. Există jocuri deja instalate dar ai acces la numeroase jocuri din platforma AirConsole. În acest caz folosești smartphone-ul pe post de controller. Trebuie doar să scanezi codul QR afișat pe ecranul din bordul mașinii. Și, dacă jocul este conceput pentru mai mulți jucători, atunci chiar și toți pasagerii din mașină se pot conecta la joc. De asemenea, din BMW ConnectedDrive Store poți descărcate și alte jocuri care sunt controlate folosindu-se ecranul tactil din planșa de bord.

Din BMW ConnectedDrive Store pot fi descărcate nu doar aplicații de infotainment, dar și funcții și dotări. Pot fi activate pe bază de abonament lunar sau anual dotări pentru confort, multimedia, dar și opțiuni pentru sistemele de asistare a condusului sau chiar și ținuta de drum. De exemplu există opțiuni pentru suspensii. În aplicația My BMW sunt afișate toate opțiunile disponibile în funcție de fiecare model BMW. Astfel, poți alege dotări pe care nu le-ai selectat la momentul achiziționării mașinii. Și poți renunța la ele după ce le-ai încercat. Totodată, BMW Seria 5 Touring primește constant actualizări over-the-air pentru sistemul de operare. Și cu aceste ocazii primește și funcții noi. Deci odată cu trecerea timpului mașina rămâne în pas cu evoluțiile tehnologice, iar posesorul său poate activa dotări suplimentare din BMW ConnectedDrive Store.

În clipul video de mai jos puteți viziona și testul nostru cu BMW i5 M60 xDrive Sedan:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account