Noul BMW Seria 5 vs Audi A6: echilibrul imperfect
Noul BMW Seria 5 vs Audi A6 este un nou comparativ foto care-și propune să scoată în evidență diferențele și asemănările dintre noul Seria 5 și principalii săi rivali. De data acesta, Audi A6 este luat în vizor.
Pentru acest comparativ foto dintre noul BMW Seria 5 vs Audi A6 am luat în calcul două versiuni de motorizare: una diesel și alta benzină. Motorizarile diesel pe care am ales-o este probabil și alegerea ideală în cazul achiziționării unuia dintre cele două modele și anume 3,0 litri, tracțiune integrală și transmisie automată. Motorizările pe benzină sunt cele de 2,0 litri, supraalimentate în ambele cazuri, combinate tot cu sisteme de tracțiune integrală și transmisii automate. Să începem așadar cu primele două cazuri. Ținând cont de faptul că un facelift pentru Audi A6 a fost prezentat în luna aprilie a acestui an, probabil că un nou A6 își va face apariția de abia în 2018 sau poate la finalul lui 2017.
Noul BMW Seria 5 vs Audi A6: 530d xDrive vs 3.0 TDI quattro
Noul BMW 530d xDrive are sub capotă un motor de 3,0 litri ce dezvoltă 265 CP la 4.000 de rotații pe minut și un moment maxim de 620 Nm, disponibil începând cu 2.200 de rotații pe minut. Cuplat unei transmisii automate cu opt trepte, motorul transmite mai departe puterea către sistemul de tracțiune integrală xDrive, astfel că sprintul 0-100 km/h durează doar 5,4 secunde, viteza maximă este 250 km/h, iar consumul mediu promis este de 4,7 l/100 km. De partea cealaltă, Audi A6 3.0 TDI quattro are tot un motor de 3,0 litri, dar în configurație V6, și dezvoltă ceva mai multă putere, adică 272 CP la 3.500 rpm. Momentul motor maxim al modelului A6 3.0 TDI quattro este însă mai mic – 580 Nm – disponibil de la 1.250 rpm. În aceste condiții, Audi A6 3.0 TDI quattro egalează practic timpul 0-100 km/h obținut de BMW 530d xDrive: 5,5 s, față de 5,4 s. Viteza maximă este tot 250 km/h, în timp ce consumul mediu este ceva mai ridicat având valoarea de 5,1 l/100 km, față de 4,7 l/100 km ai lui 530d xDrive.
Ambele modele vin echipate în standard cu transmii automate, dar în timp ce BMW oferă o cutie cu opt rapoarte, A6 are „doar” șapte trepte. Încă nu avem detalii despre prețurile noului BMW Seria 5, însă Audi A6 3.0 TDI quattro are un preț de listă ce pornește de la 60.832 euro (cu TVA). În momentul de față, actuala versiunie BMW Seria 5 530d xDrive are un preț de listă de 58.800 euro (cu TVA), ceea ce înseamnă că și noul BMW 530d xDrive va fi situat în aceeași zonă de preț.
Noul BMW Seria 5 vs Audi A6: 530i xDrive vs 2.0 TFSI quattro
În mod normal am fi ales și în cazul motorizărilor pe benzină tot motorizări de 3,0 litri, însă pe lista de versiuni ale lui Audi A6 nu mai apre motorizarea 3.0 TFSI, nici pe site-ul din România, nici pe site-ul audi.de, nici pe site-ul de presă. Ce-i drept, pe site-ul audi.ro, versiunea 2.0 TFSI este prezentă doar cu tracțiune față, în timp ce pe site-ul din Germania și pe site-ul de presă, această motorizare este prezentată doar cu tracțiune integrală, așa că nu prea știm ce să mai credem. Oricum ar fi, prețul prezentat de noi, este cel afișat pe site-ul audi.ro în dreptul motorizării 2.0 TFSI… Totuși, datele tehnice luate de noi în calcul pentru A6 2.0 TFSI quattro sunt cele oficiale de pe site-ul de presă, prezente și în datele tehnice ale site-ului audi.de…
Revenind la comparativul foto dintre noul BMW Seria 5 vs Audi A6 trebuie să punctăm faptul că noul BMW 530i xDrive nu are sub capotă un motor de 3,0 litri așa cum te-ai aștepta, ci unul de 2,0 litri. Puterea sa maximă este de 252 CP la 5.200 rpm, iar cuplul maxim este de 350 Nm, disponibil de la 1.450 Nm. În aceste condiții, ajutat de cutia automată cu opt trepte și de tracțiunea integrală, noul 530i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde, are o viteză maximă de 250 km și promite un consum mediu de 5,7 l/100 km. În colțul albastru, A6 2.0 TFSI quattro are tot un motor de 2,0 litri care dezvoltă tot 252 CP, dar la 5.200 rpm. Momentul maxim este puțin mai mare – 370 Nm de la 1.600 rpm -, însă A6 2.0 TFSI quattro este cu jumătate de secundă mai lent decât 530i xDrive în cazul sprintului 0-100 km/h (6,5 s). Viteza maximă este tot 250 km/h, în timp ce consumul mixt este și el mai mare, adică 6,7 l/100 km.