Noul Seria 5 vs Clasa E: motorizări cu șase cilindri

Noul Seria 5 vs Clasa E este un comparativ foto care pune față-n față două dintre cele mai noi modele din segmentul limuzinelor premium și care are scopul de a scoate în evidență diferențele dintre noul Seria 5 și Clasa E.
Pentru comparativul foto „noul Seria 5 vs Clasa E” am luat ca puncte de referință două dintre cele mai interesante versiunii de motorizare, atât diesel, cât și benzină, punctul comun fiind prezența a șase cilindri în ambele cazuri. Diferențele de abordare dintre cele două modele sunt destul de lesne de înțeles, însă punctele comune sunt și ele în număr mare. Mai ales când ne uităm pe lista sistemelor de siguranță și pe faptul că ambele modele pun un foarte mare accent pe conectivitate și pe un mod de condus semi-autom. Ambele își propun să ofere un grad extrem de ridicat al confortului și al rafinamentului, dar în timp ce noul BMW Seria 5 se laudă și cu un comportament dinamic de excepție, Clasa E merge pe drumul deja bătut al eleganței și al unui interior extrem de bine pus la punct.
Totuși, în cazul acestui comparativ foto, punem mai puțin accent pe toate sistemele care îți vin în ajutor și încercăm să analizăm cele două versiuni de motorizare pe care noi le-am ales și să descoperim care iese în avantaj. Prin urmare, prima comparație se axează pe motorizările diesel, de 3,0 litri, cu șase cilindri.
Noul Seria 5 vs Clasa E: 530d vs E 350 d
Noul BMW 530d are sub capotă un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, și dezvoltă o putere maximă de 265 CP și un moment motor maxim de 620 Nm, disponibil de la 2.200 de rotații pe minut. În aceste condiții, 530d accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și nu se oprește decât atunci când atinge limitarea electronic, adică la 250 km/h. Consumul mediu pe care îl promite 530d este de 4,5 l/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt sub pragul de 120 g/km. De cealaltă parte, E 350 d vine echipat tot cu un motor de 3,0 litri, dar cu șase cilindri în V. Pterea maximă de 258 CP, iar cuplul este tot 620 Nm, dar este disponibil mai devreme, adică de la 1.600 de rotații pe minut. În cazul sprintului 0-100 km/h, E 350 d este cu 0,2 secunde mai lent decât 530d, iar viteza maximă este și în acest caz limitată electronic la 250 km/h. O diferență mai mare apare în cazul conumului, acolo unde E 350 d afișează un consum mediu de 5,2 l/100 km în comparație cu cei 4,5 l/100 km ai lui 530d, diferență care se regăsește și în cazul emiilor de CO2: 136 g/km față de numai 118 g/km. Ambele modele sunt echipate cu transmisii automate în standard, dar în timp ce noul BMW 530d are o cutie cu opt trepte, E 350 d aduce în joc noua transmisie 9G-Tronic, cu nouă trepte.
În timp ce noul noul BMW Seria 5 propune și o versiune cu tracțiune integrală pentru 530d xDrive, în cazul Clasei E nu există încă versiunea E 350 d 4MATIC, acesta fiind motivul pentru care nu am ales versiunile cu „quattro”. Prețul pentru E 350 d este de 59.034 de euro, cu TVA, însă pentru noul 530d nu avem încă prețuri. Putem însă spune că actualul Seria 5 530d are un preț de listă de 56.160 de euro, cu TVA și ne așteptăm ca și noua generație să aibă prețuri oarecum similare.
Noul Seria 5 vs Clasa E: 540i xDrive vs E 400 4MATIC
Următoarele două motorizări pe care le-am luat în calcul sunt cele pe benzină, tot cu șase cilindri. Dacă în cazul motorizărilor diesel precedente capacitățile cilindrici sunt similare, diferind doar configurația celor două propulsoare, în acest caz lucrurile diferă ceva mai mult. Noul BMW 540i xDrive are un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, supraalimentat, și dezvoltă o putere maximă de 340 CP la 5.500 de rotații pe minut. În același timp, cuplul maxim este de 450 Nm disponibil de la 1.380 rpm și, în combinație cu sistemul de tracțiune integrală xDrive și cu transmisia automată cu opt rapoarte, noul 540i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h într-un incredibil timp de 4,8 secunde, având o viteză maximă de 250 km/h și promițând un consum mediu de 6,7 l/100 km.
Mercedes-Benz E 400 4MATIC vine însă cu un motor de 3,5 litri, în configurație V6, și dezoltă 333 CP la 5.250 rpm și un moment motor de 480 Nm, disponibil de la 1.200 rpm. Echipat cu tracțiunea integrală 4MATIC și cu transmisia 9G-TRONIC, E 400 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, fiind cu aproape jumătate de secundă mai lent decât BMW 540i xDrive. VIteza maximă este tot 250 km/h, iar consumul mediu promis este de 7,6 l/100 km (față de 6,7 l/100 km pentru 540i xDrive). În cazul prețurilor, E 400 4MATIC pornește de la 64.314 de euro, cu TVA inclus, iar pentru noul 540i xDrive mai avem de așteptat. Putem spune însă că actualul BMW 535i xDrive are un preț de listă de 60.420 de euro, cu TVA inclus, ceea ce înseamnă că și noul model va fi situat în aceeași zonă a prețului, probabil puțin mai sus.
Cam acestea sunt diferențele dintre cele două modele scoase în evidență de comparativul foto „noul Seria 5 vs Clasa E”, iar concluziile le puteți trage singuri. Nu avem nici cea mai mică idee despre cum se conduce noul BMW Seria 5, astfel că nu putem spune mai multe fără să fim considerați extrem de subiectivi. Mai jos puteți găsi o galerie foto cu cele două modele puse față-n față.
Citește și comparativul foto dintre noul BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S:
