Noul FIA Formula E Safety Car de la BMW Group a debutat cu ocazia Rome E-Prix: MINI Electric Pacesetter inspired by JCW

În calitate de „Official Vehicle Partner”, BMW Group a fost strâns legat de Campionatul Mondial FIA Formula E ABB încă de la prima cursă de acum şapte ani. De la Roma E-Prix (Italia) ce a avut loc în weekend, un nou FIA Formula E Safety Car este lider al plutonului: MINI Electric Pacesetter inspired by JCW. Automobilul full electric a fost proiectat de BMW Motorsport astfel încât tehnologia de curse îl face perfect pentru cerinţele speciale ale unui FIA Formula E Safety Car. Preşedintele FIA, Jean Todt, şi pilotul oficial al FIA Formula E Safety Car, Bruno Correia (Portugalia), au fost printre cei cuceriţi de-a lungul weekendului de cursă cu numeroasele acţiuni ale noului Safety Car.

„Campionatul Mondial FIA Formula E ABB este cea mai bună competiţie de curse electrice, precum şi o modalitate eficientă de a promova mobilitatea urbană durabilă”, a spus Todt. „Noul Safety Car oficial – MINI Electric Pacesetter – este un exemplu. Întrucât siguranţa este una dintre priorităţile principale ale FIA, am colaborat cu BMW Group şi Formula E pentru a dezvolta un model de maşină care să joace acest rol-cheie. Am avut plăcerea să-l testez la Roma weekendul trecut şi prima sa apariţie a îndeplinit aşteptările. Am rememorat amintiri frumoase de când am început să concurez în raliuri cu un Mini Cooper.”

Având în vedere condiţiile meteorologice nefavorabile şi cursele turbulente cu mai multe incidente, noul FIA Formula E Safety Car a fost chemat în acţiune de patru ori la debutul său la Roma. Ambele curse au fost începute în spatele MINI Electric Pacesetter inspired by JCW, iar cursa de sâmbătă s-a şi încheiat în spatele maşinii de siguranţă după incidente petrecute cu puţin înainte de sosire. Incidentele i-au oferit lui Correia numeroase oportunităţi de a cunoaşte maşina.

„Este fantastic să ai o maşină full electrică care să conducă plutonul din Formula E”, a spus Correia. „MINI Electric Pacesetter este perfect pentru circuitele stradale înguste din Campionatul Mondial FIA Formula E ABB. Manevrabilitatea maşinii este fantastică. Şi, datorită modificărilor pentru utilizare pe circuit – de exemplu, la suspensie şi frâne -, MINI este extrem de rapid şi de agil.”

Verdictul pozitiv al fostului pilot de curse Correia este o descriere excelentă a caracterului unic al MINI Electric Pacesetter inspired by JCW. În acest caz, BMW Motorsport nu a transformat un automobil de serie existent în FIA Formula E Safety Car. În schimb, inginerii au folosit noul MINI Cooper SE ca bază pentru a proiecta o maşină de siguranţă complet nouă.

„Am abordat proiectul atât din punct de vedere al siguranţei, cât şi al manevrabilităţii, de parcă am construi o maşină de curse şi am început cu caroseria de bază a MINI Cooper SE”, a descris Rudolf Dittrich, director BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor. „Rezultatul este o maşină care stabileşte standarde în ceea ce priveşte puterea de frânare, performanţa în viraje şi agilitatea. Şi tocmai aceste zone sunt cruciale pe circuitele stradale înguste din Formula E.”

În plus faţă de caroseria de bază, sistemul de propulsie este o altă componentă luată de la automobilul de producţie. Doar detaliile au fost modificate pentru a îndeplini cerinţele specifice ale unei maşini de siguranţă şi produc o putere de 135 kW şi un cuplu de 280 Nm. Astfel, MINI Electric Pacesetter inspired by JCW sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde (producţie: 7,3 sec.), de la 0 la 60 km/h în 3,6 secunde (producţie: 3,9 secunde), iar acceleraţia în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 4,3 secunde (producţie: 4,6 secunde).

Frânele sunt în mare parte identice în construcţie cu cele ale MINI John Cooper Works GP. Pentru şasiu, conceptul de bază a fost adoptat din producţie; cu toate acestea, numeroase componente (de exemplu, sistemul de suspensie cu amortizor şi arc) au fost înlocuite cu elemente din motorsport. O dotare complet nouă este scutul din Kevlar, cunoscut din raliuri, care protejează în primul rând bateria MINI Electric Pacesetter inspired by JCW atunci când trece razant peste vibratoare. De asemenea, dimensiunea, profilul şi compoziţia de cauciuc ale anvelopelor au fost modificate pentru a fi utilizarea ca maşină de siguranţă.

Prin utilizarea consecventă a carbonului şi CFRP în construcţia modificărilor specifice caroseriei, dintre care unele au fost produse chiar prin imprimarea 3D, inginerii BMW Motorsport au reuşit să realizeze o reducere a masei de aproximativ 130 kg în comparaţie cu modelul de producţie şi, astfel, o masă proprie de aproximativ 1.230 kg. Modelul Sfatey Car conţine toate modulele cerute de FIA pentru siguranţă pasivă. În interior, pilotul are toate sistemele necesare precum radio, GPS, transponder şi panourile de control pentru sistemul de lumini.

Alături de MINI Electric Pacesetter inspired by JCW, BMW i8 Roadster Safety Car, care a fost modificat special pentru utilizarea în motorsport, va continua să apară ca Safety Car pentru Formula E. De asemenea, flota include BMW i3s ca „Race Director Car” (Maşină a Directorului de Cursă) şi BMW iX3 în rol de „Medical Car” (Maşină Medicală) şi „Rescue Car” (Maşină de Intervenţie).

CLICK AICI pentru mai multe informaţii despre MINI Electric Pacesetter inspired by JCW.

Vitesco Technology MINI Electric Racing, MIMI, revine în al doilea sezon de competiţii
Primul MINI electric care a participat la o competiţie de viteză debutează în noul sezon al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă cu o săptămână întârziere din cauza vremii.

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account