Karma Automotive folosește propulsii hibride BMW

Karma Automotive a anunțat că BMW va fi furnizorul său de sisteme de propulsie hibridă și electrică, precum și de tehnologiile de încărcare a bateriilor.
Modelul de top produs de Karma va fi primul care va beneficia de componente BMW pentru sistemul său hibrid de tip plug-in și va debuta în 2016. Viitoarea gamă a noii mărci se află deja în stadiu de dezvoltare, iar Karma spune că acestea vor utiliza un spectru mai amplu de sisteme de propulsie create de BMW.
Acesta reprezintă un nou start pentru compania cu sediul în California, care este acum deținută de Wanxiang Group. Practic asistăm la episodul doi din povestea care a început în 2007 odată cu fondarea mărcii Fisker Automotive de către Henrik Fisker, cel care a creat estetica inconfundabilă a roadster-ului Z8 și a coordonat departamentul de design al mărcii Aston Martin.
La acea vreme, speranțele pentru modelul său hibrid au fost cel puțin la fel de mari ca și atenția pe care a captat-o designul modelului Karma lansat în 2009. Însă carisma formelor și avangardismul propulsiei nu s-au tradus și în succes comercial. Totuși, Wanxiang Group mizează pe un contextul mai favorabil pentru modelele hibride, care în prezent înregistrează cifre de vânzări ascendente și pe baza tehnologică cu reputație solidă pe care o oferă propulsiile BMW.
Tom Corcoran, CEO-ul Karma Automotive, a declarat că Wanxiang Group oferă pentru compania pe care o reprezintă oportunitatea de a relansa o mașină captivantă, iar parteneriatul cu BMW permite să înzestrese mașinile cu cele mai avansate tehnologii hibride și electrice.
Colaborarea cu BMW nu este nouă, deoarece în 2011 și 2012, Fisker Automotive anunța că va folosi motoare cu patru cilindri din gama bavareză. Însă ulterior planurile au fost anulate, deoarece în noiembrie 2013 compania a inițiat procedurile de faliment.
