BMW 750d xDrive are un diesel quad-turbo

BMW 750d xDrive

BMW 750d xDrive și BMW 750Ld xDrive au fost prezentate oficial și vin echipate cu un motor diesel, de 3,0 litri, ce beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo și de a aportul a patru turbine, devenind astfel cel mai puternic motor diesel cu șase cilindri din lume.

După o serie de inovații aduse în premieră în lumea auto, de la structura de carbon, până la controlul prin gesturi, noul BMW Seria 7 mai face un pas. Și unul important, pentru că noul motor va sta la baza viitoarei generații de propulsoare ale grupului BMW. Cel mai puternic motor diesel cu șase cilindri din lume va echipa începând cu luna iulie modelele BMW 750d xDrive și BMW 750Ld xDrive. Puterea maximă este de 400 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 760 Nm.

Folosind supraalimentarea în etape și un sistem îmbunătățit al injecției common-rail care generează acum o presiune de injecție de până la 2.500 bar, noile BMW 750d xDrive și BMW 750Ld xDrive reușesc să îmbunătățească atât performanțele, cât și datele de consum și emisii generate de versiunea precedentă a acestui motor. Cu un sprint 0-100 km/h în doar 4,6 secunde și cu un cosum mediu declarat de 5,7 l/100 km, noul BMW 750d xDrive are toate șansele să devină una dintre cele mai apreciate versiuni de motorizare ale noului Seria 7. Noul motor cvadri-turbo reușește să obțină o creștere a puterii cu 5% și o scădere a consumului cu 11% în comparație cu vechiul motor tri-turbo. Cei 400 de cai-putere sunt „serviți” la 4.400 de rotații pe minut, în timp ce curba de cuplu a fost optimizată astfel încât 450 Nm să fie disponibil încă de la 1.000 rpm. Cuplul maxim, de 760 Nm este disponibil între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut. Transmisia Steptronic cu opt trepte a fost și ea optimizată, astfel încât răspunsul motorului să fie instantaneu, iar puterea uriașă să se facă simțită și la viteze ridicate.

BMW 750d xDrive

Lăsând la o parte datele seci, noul motor ce echipează modelele BMW 750d xDrive și BMW 750Ld xDrive este o bijuterie în sine. Inovațiile ascunse în funcționara acestui nou ansamblu sunt extrem de importante pentru viitoarea generație de motorizări diesel, iar solicitările mecanice și termice care apar la astfel de puteri au fost întâmpinate de soluții ingenioase. De exemplu, presiunea în camera de ardere a crescut de la 200 la 210 bar, în timp ce întregul bloc motor se bucură de o soluție constructivă practic nouă. Pistoanele, bielele, garnitura de chiulasă, cilindrii, precum și segmenții beneficiază de o construcție mult mai solidă decât în cazul motorului precedent. Piezo-injectoarele, a căror presiune de injecție a ajuns acum la 2.500 bar controlează perfect fiecare jet de motorină trimis către cilindri și asigură o pulverizare extrem de fină a combustibilului. Evacuarea are în componența sa un filtru de particule și un convertor catalitic pentru oxizii de azot, dar și un sistem selectiv de reducere catalitică ce funcționează cu ajutorul injecției de AdBlue.

BMW 750d xDrive

Cele patru turbocompresoare funcționează împreună pentru a furniza cel mai înalt nivel de putere posibil înmpreună cu un nivel extrem de eficient al consumului de combustibil. Noile BMW 750d xDrive și BMW 750Ld xDrive sunt primele modele care beneficiază de un sistem cvadri-turbo de supraalimentare, astfel că o „coordonare” precisă a acestui sistem complex reprezintă în sine o reușită excepțională. Supraalimentarea în faze multiple este asigurată în cazul fazelor de înaltă presiune de un tandem format din două turbine compacte cu geometrie variabilă, intregrate într-o carcasă compună. Pentru faza de joasă presiune, turbina de mari dimensiuni a motorului precedent a fost înlocuită de alte două turbine care generează un răspuns mult mai rapid. Cea mai nouă generație a sistemului Digital Diesel Electronics (DDE), responsabil cu managementul motorului se bazează pe o strategie bine definită pentru a coordona cele patru turbine. În condiții normale de rulare, doar trei turbine funcționează permanent: cele două de joasă presiune și una de înaltă presiune. Doar în cazul unei accelerări puternice de la ralanti cele două turbine de joase presiune vor fi scoase din funcțiune prin intermediul unui sistem de bypass, permițând astfel o creștere mai rapidă a presiunii, pentru ca cea de-a doua turbină de înaltă presiune să intr în acțiune la 2.500 de rotații pe minut.

BMW 750d xDrive

Probabil că într-un viitor nu foarte îndepărtat vom vedea acest noul motor ce echipeză modelel BMW 750d xDrive și 750Ld xDrive și sub capotele modelelor X5 și X6, dar și sub capota viitorul BMW Seria 5.

Urmărește și testul nostru video cu BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account