BMW Seria 7 – Blue devil by Dip Star
Este o seară caldă de iulie, vara și-a intrat în drepturi depline, iar la ora 23:00 Bucureștiul încă vuiește după o zi agitată. Trotuarele ard, în aer persistă mirosul înnecăcios de combustibil, tramvaiul circulă alert spre spre stațiile aproape goale iar în depărtare, din Piața Victoriei, se aude o melodie care bubuie într-un sistem audio scump. Peisajele astea nocturne, urbane și ușor degradante, mă liniștesc într-un mod ciudat, fapt ce îmi demonstrează, din nou, că nu funcționez tocmai normal. Lumina este mai puternică decât în alte seri; luminițele obosite ale orașului sunt ajutate acum de luna plină care abia a răsărit printre blocurile interbelice.
Știu că probabil acum ar trebui să fiu la mall sau la o plimbare romantică prin parc, conform standardelor/trendurilor, dar eu nu pierd timpul aiurea. Și nici nu mă plimb fără rost. Am schimbat peisajul citadin stagnant care, cu trecerea fiecărui minut, se scufundă lent într-o mizerie socială şi existenţială și am pătruns într-un cadru underground (literalmente), dominat de graffiti-uri și culoare. Am nevoie de câteva secunde să mă dezmeticesc și să-mi dau seama dacă visez sau totul e aievea. Întind mâna și ating masa de albastru țipător care tremură ușor sub palmea mea. Nu, nu este vorba de vreo chestie pufoasă, simpatică și drăguță. Din contră. În fața mea stă impunător un BMW Seria 7, modificat de DipStar. Aproape toate informațiile pe care le aveam despre această mașină s-au dizolvat aproape instantaneu, sub influența apariției ieșite din comun la care tocmai am asistat. Vopseaua neagră Classic Black a fost înlocuită de o folie lichidă nuanța Azure Blue, jantele stock s-au transformat în Vossen-uri CVT de 20 de inch, cu anvelope pe 255/35/20 puntea față și 295/30/20 puntea spate, la care se adaugă un sistem de suspensii pe aer Airride, custom made. Datorită evacuării cvadruple Borla, totul în jur răsună și la cea mai fină atingere a pedalei de accelerație, în ciuda motorizării de 3.0 litri diesel, care livrează 245 CP și un cuplu maxim de 540 Nm. Încă nu știu dacă mârâiturile ușor înfundate atrag privirile curioase ale trecătorilor sau acest albastru exotic, care te trimite cu gândul la insulele Caraibe. Sau poate faptul că este vorba de un BMW Seria 7? Eleganța specifică modelului s-a metamorfozat într-un mix neobișnuit de sportivitate și exuberanță. Iar asta nu este neaparat ceva rău. Nu vezi așa ceva în fiecare zi, asta e cert…
După ce depășesc momentul critic de uimire combinat cu o doză de curiozitate, din inerție, parcă m-aș urca la volan. Mă uit mai atent, observ cât este de lăsată mașina și bombăn într-una cu gândul la bordurile și gropile inoportune din asfaltul bucureștean. Noroc cu suspensiile Airride! Și noroc că au o telecomandă. Ar fi păcat de jantele astea geniale… Și parcă tot m-aș urca la volan și aș trezi câțiva concetățeni pensionari, așa doar de dragul experienței. Cumva toată situația asta mă instigă să fiu rebelă. Cine ar fi crezut că un BMW Seria 7 poate face asta?
S-a făcut târziu. E momentul să ies de aici și mă întorc la realitate. La suprafață, semafoarele pâlpăie disperate, câțiva taximetriști fac ochii mari când văd minunăția albastră și în Piața Victoriei încă se mai aud bubuind niște boxe scumpe. Luminile s-au stins… Noapte bună, București!