POZE SPION: Viitoarea generație BMW Seria 7 plug-in hybrid și versiunea electrică i7 au început testările pe șosele publice

Următoarea generație BMW Seria 7 va fi cel mai probabil lansată în 2022. Iar BMW deja a confirmat că aceasta va fi oferită inclusiv cu propulsie 100% electrică. Acum, prototipul acestei versiuni electrice a fost surprins în timpul testelor pe șosele publice, alături de versiunea plug-in hybrid a viitorului BMW Seria 7.
Nu deținem dreptul asupra pozelor cu prototipurile lui BMW Seria 7, dar le puteți vedea accesând link-ul direct către site-ul Motor1.com.
Confirmarea faptului că prototipurile au propulsii de tip plug-in hybrid și electric este dată de abțibildurile de pe caroseriile camuflate, pe care scrie Hybrid Test Vehicle și Electric Test Vehicle, după cum cer normele de testare. Modelul plug-in hybrid are și două ieșiri duble pentru eșapament, cu un design nou, angular. Iar prototipului electric îi lipsesc, desigur, evacuările.
Zeci de poze spion cu aceste două prototipuri au fost publicate și de site-ul MotorAuthority.com și Carscoops.com. Și ne oferă indicii interesante și despre designul viitoarei nave amiral din gama costructorului bavarez.
În primul rând se distinge grila frontală cu dimensiuni crescute, dar și unghiul înclinat al acesteia, care aduce aminte într-o anumită măsură de vremea când modele BMW etalau într-adevăr un bot de rechin. Amplasarea joasă a blocurilor optice frontale nu o putem lua în calcul drept poziția finală a farurilor. Acestea par a fi doar unități provizorii de iluminare. Pe aripile față se observă câte o cameră video. Acestea ar putea folosi pentru sistemele de condus semi-autonom. Dar, chiar dacă prototipurile au oglinzi exterioare clasice, rămâne să vedem dacă nu cumva BMW are în plan înlocuirea lor măcar opțională cu aceste camere video care sunt îndreptate spre spatele mașinii. Mai remarcăm faptul că mânere clanțelor nu mai ies în afara panourilor portierelor, ceea ce va reprezenta un avantaj și la nivel de aerodinamică. De altfel, și noua generație Mercedes-Benz Clasa S oferă opțional clanțe care se retrag în portiere.
CLICK AICI pentru un comparativ foto între noul Mercedes-Benz Clasa S și actualul BMW Seria 7.
În ciuda camuflajului, designul general și proporțiile prototipurilor Seria 7 a stârnit speranțe că noua generație va aduce aminte de modelul E38 din anii ‘90. Deseori, fanii mărcii BMW numesc E38 drept cea mai frumoasă generație Seria 7. Capota lungă, plafonul destul de plan, portbagajul nu foarte bombat și senzația de aplatizare dată de lățimea mașinii inspiră poate asemănarea cu E38. Desigur, poate această comparație este pripită, dar cert este că viitorul 7 pare să aibă o siluetă destul de zveltă și proporții care inspiră dinamism.
Apropo de dinamism, zvonurile spun că noul vârf de gamă al Seriei 7 nu va mai avea motor V12, urmând ca BMW să renunțe la acest propulsor fiindcă generează vânzări reduse și costuri de producție înalte. Iar normele de poluare din ce în ce mai stricte fac greu de justificat și adaptat propulsorul V12.
În schimb, site-ul BMWBlog.com prefigurează că versiunea electrică se va numi cel mai probabil i7 și va fi oferită în trei versiuni. Conform BMWBlog.com, i740 va avea tracțiune la puntea spate. Va fi urmat în gamă de i750 disponibil doar cu tracțiune integrală. Iar vârful de gamă va fi i7 M60e, tot cu tracțiune integrală. BMWBlog.com preconizează că acest model de top ar urma să dezvolte peste 650 CP și va avea o baterie de peste 100 kWh, capabilă să asigure autonomie de peste 640 km.
În ceea ce privește propulsiile plug-in hybrid, se preconizează de către BMWBlog.com o evoluție a lui 745e, cu mai multă putere și autonomie electrică. Dar este așteptată și o versiune de performanță înaltă M750e.
Nu în cele di urmă BMW a comunicat oficial că propulsia electrică va completa o gamă de motorizări variată, din care nu vor lipsi motoarele pe benzină și diesel: „Nava-amiral a mărcii BMW va oferi clienţilor şi <<Power of Choice>> şi este pregătită să fie disponibilă cu patru tipuri diferite de trenuri de rulare: pe lângă modelele cu motorizări diesel sau pe benzină foarte eficiente, dar şi sistem de propulsie plug-in hybrid, în premieră va exista şi un model full electric, care va fi echipat cu a cincea generaţie de tren de rulare electric.”
