Noul Audi A8 face dietă cu fibră de carbon ca și BMW Seria 7

Structura cu elemente din fibră de carbon introdusă în clasa de lux de BMW Seria 7 a inspirat și inginerii Audi pentru regimul de slăbire creat pentru A8.

Noua generație BMW Seria 7 a ridicat la noi standarde soluțiile folosite pentru reducerea maselor. Una dintre inovațiile introduse de BMW este producerea din CFRP (plastic ramforsat cu fibră de carbon) a numeroase elemente din structura limuzinei. Drept urmare, modelele din noua gamă Seria 7 cântăresc cu până la 130 kg mai puțin decât cele din generația anterioară. Această soluție denumită BMW Carbon Core și preluată de la modelele BMW i3 și i8, a completat avantajele oferite de restul elementelor făcute din aluminiu și oțel. De exemplu, reducerea greutății se datorează și construirii portierelor și capacului portbagajului din aluminiu.

BMW SERIA 7

Acest mix de materiale s-a dovedit a fi cartea câștigătoare, deși atrage costuri ridicate. Iar confirmarea vine acum de la rivalul Audi care recurge la un cocktail de materiale similar pentru următorul A8, care va debuta anul acesta.
Mai exact, structura noului Audi A8 este construită din aluminiu, oțel, CFRP și magneziu.
Cea mai mare componentă a structurii este panoul posterior. Acesta este cel făcut din CFRP și contribuie cu 33% din rigitatea torsională a mașinii, conform datelor oficiale Audi. Panoul este construit prin suprapunerea a 6 până la 19 pelicule de fibră de carbon, care au 50 de milimetri lățime. După ce sunt așezate una peste alta, foliile acestea sunt acoperite cu rășină, iar fixarea durează câteva minute.
Celula habitaclului, care include și pragurile și montanții centrali, este făcută din oțel format la cald. Iar elementele din aluminiu reprezintă 58% din „corpul” lui A8. Bara de torsiune frontală este turnată din magneziu, iar prinderile ei sunt din aluminiu.
Toate acestea contribuie atât la reducerea greutății, cât și la creșterea rigidității structurale și implicit a protecției oferite pasagerilor. Mai exact, viitorul A8 va avea rigiditate torsională cu 24% mai mare, iar structura sa este prevăzută cu 3 zone de absorbție a forței impactului în partea frontală.

Audi A8

Conform revistei Autocar, structura noului A8, fără motor, transmisie și echipamente electronice, cântărește 283 kg, cu 51 kg mai mult decât structura fostei generații. Această creștere în greutate a fost impusă de factori precum normele de siguranță crescute și de faptul că structura noului A8 a fost proiectată pentru a găzdui sisteme de propulsie hibride. De aceea, a fost nevoie de conceperea unor zone de protecție pentru bateriile litiu-ion. Și, desigur, a trebuie redusă pe cât posibil greutatea mașinii, pentru a compensa kilogramele suplimentare aduse atât de propulsiile hibride, cât și de electronica mult evoluată, menită să susțină noile sisteme de condus autonom și conectivitate. În plus, se așteptă ca A8 să folosească un sistem electric de 48 de volți, tocmai pentru a acomoda noile tehnologii.

Deci va trebui să așteptăm până la lansarea mașinii, pentru a vedea dacă per total cântărește mai puțin decât BMW Seria 7. Dar cer este că celebra structură din aluminiu Audi Space Frame (ASF) evoluează în același sens adoptat și de BMW.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account