BMW M4 construit de JP Performance – Graffiti pe patru roți

Dacă partidul te vrea stock și este gata să-ți îngrădească libertățile pentru corectitudinea politică, atunci mergi liber către Liberty Walk și JP Performance.
Jp Performance sunt un fel de „pești” care-ți umblă la mașină, varianta teutonă. Niște „suagheri madărfacări” care „o ard jos” cu tot ce înseamnă tuning, hainele largi, șapca întoarsă, șireturi nelegate și „cățele” cu fundul bombat. Doar că, spre deosebire de peștii americani, ăștia se mai pricep și la mașini.
Când spunem că se pricep la mașini nu ne referim neapărat la schimbat uleiul și stopurile arse, ci mai mult la transformarea lor într-un fel de grafitti pe patru roți. La fel ca și grafferii, tunerii sunt un fel de artiști marginalizați care-și consumă creativitatea într-un mod neconvențional, atacat uneori de corecții politici ai șoselelor.
Sunt atacați pentru că sunt altfel, pentru că arta lor este „stricăcioasă și molipsitoare” și pentru că nu este o manifestare în folosul comunității. Ea deranjează pentru că atacă valorile unei societăți în care nimeni nu trebuie să fie mai diferit decât „to’arșu” din Passat-ul Break, Loganul albastru sau Octavia gri. Asta spune partidul, dar partidul miroase a comunist de la o poștă, așa că primește un deget mijlociu între ochi din partea legionarilor rebeli care îndrăznesc să atenteze la bunăstarea poporului.
JP Performance au decis să riposteze pașnic cu un proiect pe care ei îl încadrează în categoria „car porn” – un BMW M4 cu pachet aerodinamic Liberty Performance. Acesta poate fi din fibră de sticlă sau din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon). Cel din urmă este compus din bară față/spate, praguri și aripi evazate. Costă 11.500 de dolari, iar dacă vrei să completezi și cu difuzoarele de aer, mai adaugi încă vreo 5.000 de dolari.
La așa umflătură în caroserie și în buget, parcă merg și niște suspensii AirRex cu care să te joci din când în când – 7.900 de dolari te costă joaca. La final rămâi cu alegerea jantelor, poate cea mai grea alegere dintre toate și una foarte importantă.
E normal să cauți ceva care completează cât mai bine poziția joasă a mașinii și aripile evazate, așa că te vei orienta către unele de dimensiuni cât mai mari. Practic, opțiunile sunt aproape nelimitate în modificarea unei mașini, iar cheltuiala poate ajunge la sume dureroase, dar te poți mândri cu ceva unicat, ceva care te reprezintă pe tine. Și dacă mașina ta iese urâtă din punctul unora de vedere, atunci folosește-ți degetul mijlociu. E în dotarea standard.
Sursa – JP Performance/Liberty Walk
