Break free! BMW ALPINA B5 Touring versus Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate

Ce faci când ai muncit toată viața ca să îți permiți un Ferrari la criza andropauzei, dar soția vrea o mașină cu loc pentru copii și soacră? Îți împaci și ego-ul și familia cu un break supersport cu peste 600 CP. Tu ce ai alege? BMW ALPINA B5 Touring, sau Mercerdes-AMG 63 S 4MATIC + Estate?

În pieptul lui BMW ALPINA B5 Touring bate un V8 de 4,4 litri, cu două turbine twin-scroll, 621 CP între 5.500 și 6.500 rpm și un cuplu de 800 Nm între 2.000 și 5.000 rpm. Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Estate (T-Modell) are un propulsor V8 bi-turbo de 4 litri. Versiunea de bază dezvoltă 571 CP și 750 Nm, dar varianta de top S (care ne interesează în comparativ) produce 612 CP între 5.750 și 6.500 rpm și un cuplu de 850 Nm între 2.500 și 4.500 rpm.

Motorul lui BMW ALPINA B5 Touring este cuplat la o transmisie ALPINA SWITCH-TRONIC, care promite să selectezi în zecimi de secundă una dintre cele 8 trepte ale sale. În modul de rulare SPORT +, transmisia nu urcă automat în treapta de viteză superioară când se atinge limita de turație. Astfel este promovată plăcerea condusului fiindcă ești lăsat să schimbi manual vitezele când dorești. Poți folosi butoanele de la volan, sau clapetele de aluminiu opționale. Totodată, transmisia aceasta este adaptată cu ajutorul constructorului ZF pentru a face față cuplului crescut.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate utilizează o transmisie AMG SPEEDSHIFT MCT 9G cu 9 trepte și funcția de dublă debreiere pentru retrogradări rapide. Treptele pot fi selectate și manual, bineînțeles, și poți selecta modurile Sport, Sport+ și RACE care oferă reglaje diferite pentru un răspuns mai temperat sau mai iute al cutiei de viteze.

BMW ALPINA B5 Touring este cronometrat cu un sprint 0-100 km/h în 3,6 secunde. Și poate atinge o viteză maximă de 322 km/h. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate are nevoie de 3,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, cu start de pe loc. Viteza sa de top este plafonată electronic la 290 km/h. Varianta de 571 CP a lui Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Estate accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ T-Modell

Desigur, ambele modele se ajută de tracțiunea integrală pentru a transpune forța lor brută pe asfalt.

Sistemul de tracțiune integrală al lui Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate se numește AMG Performance 4MATIC+. Iar funcțiile sale sunt la fel de sofisticate ca și denumirea sa. Distribuirea cuplului între punțile față/spate este complet variabilă, astfel că Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ își oferă posibilitatea să alegi dacă vrei să mergi cu tracțiune spate, sau cu tracțiune la toate cele patru roți. În plus există modul Drift, care folosește doar tracțiune la puntea spate. Acesta promite să transforme condusul mai degrabă într-o experiență de rafting. Astfel, te simți în mașină ca într-un caiac-conae care alunecă pe șosea de parcă ar aluneca pe un râu grăbit și învolburat.

Și sistemul de tracțiune integrală al lui BMW ALPINA B5 Touring este complet variabil. Are reglaje tipice ALPINA și favorizează distribuirea cuplului către putea spate. Iar opțional poate fi completat cu un diferențial cu alunecare limitată, ale cărui componente sunt produse după specificațiile cerute în motorsport. Diferențialul controlat electronic nu-i lipsește nici lui Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate.

BMW ALPINA B5 Touring beneficiază de sistem de direcție integrală, care virează și roțile din spate (cu până la 2,3 grade). Acest sistem de direcție electromecanic are asistare variabilă. În cazul lui Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate nu există direcție integrală, dar sistemul său electromecanic are asistare raportată la viteza de deplasare și demultiplicare variabilă. Totodată, sistemul său de direcție oferă trei tipuri de reglaj: Basic, Advanced și Master/Pro.

BMW ALPINA B5 Touring

Pentru a garanta o ținută de drum care împacă atât nevoia de confort, cât și comportamentul dinamic, BMW ALPINA B5 Touring are suspensii amortizoarelor ajustabile electronic, bare anti-ruliu active și arcuri mai scrute, care coboară și garda la sol față de un model BMW Seria 5 Touring standard.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Estate are suspensii cu câte 3 perne de aer, precum și sistem de amortizare ajustabil și adaptiv ADS+ (Adaptive Damping System).

Nu în cele din urmă, cele două break-uri de performanță sunt echipate cu sisteme de frânare capabile să țină în frâu cei peste 600 de cai putere.

BMW ALPINA B5 Touring are standard discuri de 395 mm și etriere cu 4 pistonașe la puntea din față, și discuri cu diametru de 398 mm la roțile din spate. Opțional se pot monta discuri perforate, din materiale compozite, precum și plăcuțe de frână sport. ALPINA spune că acestea oferă mai mult feedback și o rezistență crescută la temperaturi și solicitări intense.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ are standard discuri perforate și ventilate, făcute din materiale compozite, cu discuri față/spate de 390 x 36 mm, respectiv 360 x 26 mm. Etrierele are 6 pistonașe la puntea din față. Discuri din carbon și ceramică, cu diametre de 402 x 39 mm (față) și 360 x 32 mm (spate), sunt propuse opțional.

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account