Noul BMW Seria 7 – Toate date care contează – Partea II
Noul BMW Seria 7 vine cu o serie de noutăți importante în comparație cu generația precedentă și, dacă ieri am vorbit tehnologiile care vor ajuta noul BMW Seria 7 să meargă cât mai bine cu putință, astăzi vorbim despre tehnologiile noi ce vor fi implementate la bordul noii limuzine.
Sistem iDrive, acum cu Touch Display pentru noul BMW Seria 7
Pentru noul BMW Seria 7, monitorul pentru sistemul de operare iDrive va fi, în premieră, sub forma unui Touch Display. Pe lângă utilizarea controlerului pentru operarea sistemului în stilul familiar, multe funcţii pot fi selectate şi activate prin atingerea suprafeţei ecranului, deosebit de intuitiv. Sistemul combină astfel avantajele a două abordări complet diferite – utilizarea rapidă, intuitivă şi fără a distrage privirea de la drum a controlerului clasic iDrive, alături de utilizarea precisă, confortabilă şi familiară de la late aparate electronice, a ecranului tactil.
Control BMW prin gesturi: operare intuitivă cu vârful degetelor
Sistemul iDrive al ce va echipa noul BMW Seria 7 reprezintă şi prima apariţie a controlului BMW prin gesturi. Mişcări predefinite ale mâinii în apropierea consolei centrale – înregistrate de un senzor 3D – oferă o modalitate extrem de intuitivă şi uşoară de operare a funcţiilor des folosite ale sistemului de infotainment. Gesturile pot fi utilizate pentru ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice. În funcţie de preferinţe, utilizatorii pot configura alte funcţii ce pot fi activate prin diverse gesturi – de exemplu, instrucţiunile de navigaţie spre o adresă de domiciliu sau dezactivarea ecranului. Controlul BMW prin gesturi poate fi utilizat ca alternativă la metodele convenţionale de operare fără a fi necesară activarea lor separată. Un simbol pe Control Display indică dacă se poate folosi controlul prin gesturi, în funcţie de situaţie.
Unică în segmentul sedanurilor de lux: parcare de la distanţă
Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin urmare, opţiunea de parcare de la distanţă permite accesul în locuri de parcare foarte înguste. Prin utilizarea BMW Display Key – de asemenea, o nouă dezvoltare şi o premieră în segment -, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă complet automat. Pentru a activa funcţia de parcare de la distanţă, automobilul trebuie să fie poziţionat într-un unghi de maximum 10° faţă de locul de parcare selectat. Distanţa maximă ce poate fi parcursă de automobil în timpul manevrelor fără conducător, pentru intrarea în locul de parcare sau pentru ieşire, este de 1,5 ori lungimea maşinii.
Chiar şi atunci când se află pe scaun în spatele volanului, conducătorii noului BMW Seria 7 vor primi mai multă asistenţă pentru parcare. Cea mai recentă versiunea a sistemului opţional Parking Assistant uşurează selectarea şi utilizarea locurilor de parcare poziţionate paralel sau transversal cu drumul. Sistemul preia întregul proces de parcare, inclusiv toate manevrele de direcţie, schimbare a vitezelor, accelerare şi frânare. Suplimentar, sistemul include şi funcţia Active Park Distance Control. În timpul manevrelor de mers înapoi, aceasta utilizează momente foarte precise de frânare pentru a evita coliziunile cu obstacolele din spatele sau lateralul automobilului.
Sistemele inovatoare de asistare a conducătorului din portofoliul BMW ConnectedDrive îmbunătăţesc confortul şi siguranţa
Oferind cea mai mare varietate de sisteme de asistare a conducătorului disponibilă vreodată pentru un model BMW, BMW ConnectedDrive garantează un nivel de confort şi siguranţă fără egal în segmentul limuzinelor de lux. Prevenirea coliziunilor cu spatele şi avertizarea privind traficul transversal pentru zona din spatele automobilului sunt funcţii ce au fost adăugate sistemului opţional Driving Assistant. Pentru ambele funcţii, datele furnizate de senzorii radar montaţi pe părţile laterale ale spatelui sunt analizate. Pentru a reduce riscul unui impact din spate, luminile de avarie de înaltă frecvenţă alertează automobilele ce vin din urmă, în funcţie de situaţie. Dacă o coliziune nu mai poate fi evitată, măsurile de protecţie ale sistemului Active Protection – precum pretensionarea centurilor şi închiderea geamurilor laterale şi a trapei – sunt activate automat. Sistemul de avertizare privind traficul transversal ajută conducătorul la ieşirea cu spatele dintr-un spaţiu de parcare în situaţii unde vizibilitatea este limitată. Alertele sonore şi o lumină LED din oglinda retrovizoare avertizează conducătorul privind existenţa traficului transversal. Dacă este comandată camera pentru mers înapoi – dotare opţională -, o imagine extinsă a traficului din spatele automobilului apare pe displayul central iDrive.
Pe lângă sistemul de tempomat activ cu funcţie Stop & Go şi sistem de avertizare privind traficul transversal (în faţă), sistemul Driving Assistant Plus include acum şi asistare a controlului direcţional şi a direcţiei cu Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj) şi Lane Departure Warning Assistant (asistare a avertizării la părăsirea benzii) cu protecţie activă la coliziune laterală. Aceste sisteme utilizează o cameră stereo şi senzori radar dispuşi în faţă şi pe părţile laterale ale automobilului pentru a detecta limitele drumului, automobilele aflate în faţă şi pe cele care se apropie din laterale sau din spate. La viteze de până la 210 km/h, ele folosesc mici manevre de direcţie astfel încât conducătorul să se menţină pe mijlocul benzii sau să evite părăsirea neintenţionată a benzii. La schimbarea benzilor, sistemele pot să evite coliziunile cu automobilele aflate în lateral sau care se apropie din spate. Suplimentări s-au făcut şi în privinţa funcţionalităţilor sistemului de tempomat activ cu funcţie Stop & Go. O dată utilizat, simpla apăsare a unui buton este suficientă pentru confirmarea restricţiilor de viteză detectate de funcţia Speed Limit Info şi pentru adaptarea corespunzătoare a vitezei selectate.