BMW Seria 8 – O idee care ne-a sucit gâtul

BMW Seria 8, la fel ca orice altă mașină care apare înaintea timpului ei, a ieșit în evidență. Și, de obicei, lucrurile care o scot în evidență și care o fac diferită pot să funcționeze în folosul ei ori împotriva ei. Pentru BMW Seria 8 lucrurile nu au mers tocmai bine.

P90152307_highRes

Lansat în 1989 la Salonul Auto de la Frankfurt BMW 850i a fost cea de-a doua mașină germană de după război care folosea un motor V12, prima fiind un BMW 750i. Motorul în jurul căruia s-a construit mașina era un cinci litri care dezvolta 300 CP și 450 Nm și accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8, deși cântărea 1.790 kg, destul de mult pentru anii aceia. Transmisia era fie una manuală cu șase rapoarte, fie una automată cu patru rapoarte. În total s-au fabricat 30.621 de exemplare până la stoparea producției în 1999, mai mult de două treimi din ele fiind echipate cu motoare V12 și doar una din șase cu transmisie manuală.

P90152301_highRes
La începutul anilor ’90 BMW s-au gândit că un seria 6 nu mai era suficient pentru o răfuială de la egal la egal cu supersportivii Europei și doreau un vârf de lance care să servească atât ca un model de imagine al mărcii, dar și un cobai pentru a experimenta cu cele mai noi tehnologii. Astfel, BMW seria 8 era un coupe 2+2 cu un design futurist care folosea în premieră o suspensie multi-link cu cinci brațe, o caroserie dezvoltată cu ajutorul programului CAD ( neobișnuit în vremurile alea), accelerație fără cablu, servodirecție sensibilă la viteză, centuri integrate în scaune, coloană de direcție reglabilă electric cu memorie, senzori anti-orbire în oglinzile retrovizoare sau închidere centralizată cu telecomandă. Toate aceste tehnologii au dat naștere unui BMW care împăca foarte bine piața americană, acolo unde coupe-urile masive și confortabile erau la mare cere însă au transformat-o într-o mașină foarte grea, de care puriștii europeni s-au arătat cam dezamăgiți.

P90152305_highRes
Următorul pas a fost lansarea lui 850 CSi care venea cu o cilindree mai mare, de 5,6 litri, 381 CP și 550 Nm și care reușea un sprint până la suta de kilometri în sub șase secunde. Versiunea debuta în 1993 și avea în dotare un sistem de direcție integrală, precursor al sistemului Integral Active Steering, prezent astăzi pe BMW seria 5, seria 6 ori seria 7. Odată cu lansarea acestuia, versiunea 850i a fost redenumită 850Ci și a primit și ea o serie de modificări – un motor de 5,4 litri cu 326 CP și o cutie automată cu cinci rapoarte. Tot în acest an a debutat și 840i, un model entry-level echipat cu V8 de patru litri și 286 CP.
În anul 1991 BMW Motorsport GmbH și BMW Technik GmbH au lucrat în secret la un prototip seria 8 care dezvolta 550 CP și a cărui motor va servi ca bază pentru propulsorul legendarului McLaren F1.

P90152319_highRes
Din păcate BMW seria 8 nu a fost un succes comercial fiind afectat în primul rând de piața americană în scădere, acolo unde a reușit să vândă doar 7.200 de unități în șapte ani și de unde s-a retras în anul 1997. Producția a continuat în Europa unde a încetat în anul 1999.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account