Drive-test: Noul BMW X5 M50d testat de Automarket.ro

Va prezentam rezultatele unui nou drive-test realizat de redactorii Automarket.ro, de aceasta data cu cel mai nou SUV produs de BMW, noul BMW X5 2014.

Construit la uzina de la Spartanburg, BMW X5 F15 are la baza arhitectura generatiei actuale Seria 5 care este mai usoara cu peste 100 kg in ciuda dimensiunilor mai mari, si care asigura si o experienta mai sportiva la rulare.

Din punct de vedere al designului, noul BMW X5 are la baza generatia actuala si preia si cateva elemente de design de la X3. Prin noul X5 debuteaza in familia de modele X elementul de design Air Curtains, precum si Air Breathers pe partile laterale. Pentru prima oara BMW a introdus Aero Blades verticale, care actioneaza impreuna cu eleronul spate.

BMW-X5-Automarket

Pe ansamblu, noul X5 este cu 3 cm mai lung, 1.5 cm mai putin inalt, si cu circa 0.5 cm mai lat. Dimensiunile noului BMW X5 sunt 4.886 mm lungime, 1.938 mm latime si 1.938 mm inaltime. Ampatamentul este de 2.933 mm, comparativ cu 2.933 mm pentru generatia E70. Noul BMW X5 vine in trei variante de echipare: xLine, Luxury si M Sport.

In analiza Automarket, noul X5 F15 a stralucit la aproape toate capitolele: motor/transmisie, consum, performante, siguranta, tinuta de drum, tehnologie. Redactorii Automarket au apreciat cel mai mult motorul fantastic de pe M50d, interiorul spatios si suspensiile multi-personalizabile si au fost cel mai putin multumiti de calitatea unor materiale la interior si de pretul foarte mare fata de celelalte modele din segment.

Iata mai jos un paragraf din analiza lor:

E deja un clasic şi-l recunoaşte toată lumea pe stradă. Cei de la BMW îi zic The Boss, termen care nu mai are nevoie de traducere. E cumva normal, pentru că acum vreo 14 ani, când nemţii scoteau pe piaţă prima generaţie a acestui model, maşinile de dimensiunea asta erau nişte nave de croazieră. De fapt, nici măcar nu i-au zis SUV, ci SAV, „Utility”-ul transformându-se în „Activity” pentru a sublinia faptul că maşina nu e creată pentru off-road, ci pentru a face treabă pe şosea.

Respectul ăsta nu se câştigă ţipând în gura mare, ci prin muncă asiduă care te duce la 1.3 milioane de unităţi vândute în ultimii 14 ani. Şi prin transformarea avantajelor BMW-urilor de stradă în argumente care fac ca pledoaria pentru SUV-uri să fie ceva mai uşor de înţeles de purişti.

Un exemplu ar fi motorul diesel de 3.0 litri cu şase cilindri în linie al versiunii de putere de top care ar fi trebuit să se numească xDrive50d. Nemţii au scos atâta putere şi atâta performanţă din el, încât au ajuns la concluzia că n-ar fi deloc nepotrivit să-i scape un M în denumire. Şi aşa s-a ajuns la M50d, un nume hibrid între versiunile clasice şi M-urile autentice care vor apărea pe piaţă ceva mai târziu.

Pentru cunoscătorii segmentului, acest motor şi această versiune nu sunt deloc noi. Generaţia anterioară a beneficiat de un M50d care dezvolta 381 de cai şi 740 Nm. Ei bine, noul X5 vine cu un M50d… identic. Aceiaşi 381 de cai la 4000 de ture şi aceiaşi 740 Nm începând de la 2000 rpm. Păi şi … care-i treaba?

Treaba e că inginerii nemţi au reuşit să scadă timpul de acceleraţie 0-100 km/h cu 0.1 secunde şi să scoată un consum cu aproape un litru mai mic (cu 0.8 litri, mai exact)

Cititi analiza completa si admirati fotografiile pe site-ul Automarket.ro

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil accessand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account