Din 2025, BMW va construi împreună cu Toyota modele electrice alimentate cu hidrogen
Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG, responsabil pentru clienţi, mărci și vânzări, a declarat pentru site-ul asia.nikkei.com că BMW are în plan construirea de modele electrice alimentate cu hidrogen. Este vorba despre modele dezvoltate în parteneriat cu Toyota, care ar urma să fie produse în serii mari încă din 2025.
Parteneriatul dintre BMW și Toyota se extinde în domeniul propulsiilor cu hidrogen
„Avem diverse proiecte la care lucrăm împreună cu Toyota.” – adăugat Pieter Nota, care mai subliniază că BMW consideră propulsiile cu hidrogen a fi relevante mai ales pentru SUV-uri de mari dimensiuni. De altfel, BMW a dezvăluit prototipul modelului iX5 Hydrogen în toamna lui 2021, la evenimentul IAA Mobility găzduit München. Atunci BMW a confirmat că în 2022 va începe producerea într-o serie mică a SUV-ului electric alimentat cu hidrogen. Însă anunțul făcut de Pieter Nota pentru asia.nikkei.com indică faptul că producătorul bavarez țintește construirea mașinilor cu hidrogen în volume considerabile.
În acest scop, BMW va beneficia de experiența Toyota în producerea mașinilor alimentate cu hidrogen. BMW Group colaborează din 2013 cu Toyota Motor Corporation pentru dezvoltarea propulsiilor cu pile de combustie. Din vara lui 2015, BMW Group a testat modele Seria 5 Gran Turismo cu sistem de pile de combustie dezvoltat în comun cu Toyota. Iar în cazul proiectului i Hydrogen NEXT (conceptul care prefigura modelul iX5 Hydrogen) celulele individuale ale pilei de combustie provin de la Toyota.
Acum, parteneriatul dintre BMW și Toyota pare să se extindă, după ce noile generații Z4 și GR Supra împart platforma tehnică și o multitudine de subansamble.
Dar încă nu au fost oferite informații despre formatul autoturismelor cu hidrogen pe care BMW le proiectează cu sprijinul Toyota. În prezent, Toyota produce a doua generație a sedanului Mirai cu pile de combustie cu hidrogen.
iX5 Hydrogen are propulsie electrică alimentată cu ajutorul tehnologiei pilei de combustie cu hidrogen
Specificațiile lui iX5 Hydrogen, care va fi produs în serie mică, prefigurează un nivel foarte promițător de performanță și eficiență pentru o posibilă generație viitoare de modele electrice bavareze alimentate cu hidrogen.
Sistemul de propulsie al lui BMW iX5 Hydrogen folosește atât un motor electric, cât și tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen. Concret, pila de combustie transformă hidrogenul în energie electrică. Iar bateria propulsiei electrice stochează energia produsă de pila de combustie cu hidrogen, precum și energia recuperată de sistemul de frânare regenerativă.
Per ansamblu, iX5 Hydrogen dezvoltă 275 kW/374 CP și nu emite decât vapori de apă. Acest sistem de propulsie a fost deja testat de BMW în apropierea Cercului Polar, unde a dovedit că poate livra performanțe maxime și la -20 de grade Celsius.
De asemenea, iX5 promite autonomie electrică de circa 500 km, având două rezervoare de hidrogen cu volum cumulat de 6 kg. Iar iX5 Hydrogen are un avantaj esențial față de mașinile electrice încărcate de la priză, prin faptul că umplerea rezervoarelor de hidrogen durează doar 3-4 minute.
Sursa informațiilor: asia.nikkei.com