Din gama actuală, șeful diviziei M alege modelul BMW M2 CS ca potențial clasic de colecție

Markus Flasch, CEO-ul BMW M GmbH, a declarat în repetate rânduri că modelul BMW M2 CS lansat în toamna anului trecut este preferatul său, din gama modelelor bavareze de performanță.

De altfel, Flasch a declarat pentru whichcar.com.au că viitoarea lui mașină de mașină vrea să fie M2-ul CS: “Este un pachet foarte pur. Cu cutie de viteze manuală. Practic, este tehnologia lui M4 într-un pachet mai compact. Probabil aceasta va fi următoarea mea mașină de serviciu, după M8 și X6 M. Trebuie să fie M2 CS.”

Este de înțeles de ce șeful M apreciază atât de mult modelul BMW M2 CS. Este cea mai performantă versiuni a modelului M2 creată până acum și este considerată atât de presă, cât și de fani drept cea mai pură întruchipare a plăcerii de condus, după rețeta tradițională BMW. Practic este o versiune modernă a spiritului și formulei care au transformat BMW 2002 turbo sau prima generație BMW M3 (E30) în modele care au definit reputația sportivă a mărcii bavareze. Sunt automobile iconice, în sensul că sunt și acum admirate drept etaloane pentru plăcerea condusului, iar valoarea lor atât ca reputație, cât și exprimată în bani, se află în continuă creștere.

Din aceste motive, publicația Boss Hunting (bosshunting.com.au) nu a ratat ocazia într-un interviu cu Markus Flasch de a-l întreba ce model M vândut în prezent va fi considerat iconic peste 40 de ani. Iar CEO-ul BMW M GmbH a numit din nou preferința sa: “Asta este o întrebare delicată, fiindcă toate produsele noastre pot fi clasice în viitor. Dar dacă ar fi să aleg doar unul, aș spune actualul BMW M2 CS. Nu are vreun predecesor, este tânăr, sălbatic, precis și incredibil de rapid iar dacă ești un împătimit de condus poți să comanzi M2-ul CS și cu transmisie manuală.”

BMW M2 CS amintește de două dintre cele mai respectate modele bavareze: BMW 2002 turbo și BMW M3 E30. Este ușor de văzut această asemănare, M2 CS fiind tot un coupe compact, cu 2 portiere, definit de performanțe și precizie dinamică minuțios echilibrată. Înaintea actualului M2, BMW a creat și modelul BMW 1M Coupe, care era apreciat pentru aceleași calități și folosea același tip de “ ingrediente” și format. Însă cu versiunea CS, bavarezii au creat un automobil cu o aură specială și mai pronunțată. Motorul său de 3 litri, cu 6 cilindri și tehnologie M TwinPower Turbo, produce 450 CP și 550 Nm. Pentru a struni aceste resurse, clienți pot alege transmisia automată M cu ambreiaj dublu și 7 trepte, sau cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Versiunea cu transmisie automată sprintează de la 0 la 100 km/h în 4 secunde, iar cea cu transmisie manuală reușește să atingă 100 km/h în 4,2 secunde.

Motorul nu este singura componentă preluată de la BMW M4. Suspensia M cu amortizare adaptivă a primit-o tot de la M4, fratele său mai mare. Tracțiunea spate este completată de diferențialul M activ. Pentru pilotajul la limită se poate selecta modul M Dinamic (MDM), o subfuncţie a DSC care permite un nivel mai mare de patinare a roţii şi reduce intervenţiile sistemului de control electronic. Cu alte cuvinte, acest mod permite derapaje controlate. Totodată, BMW M2 CS are standard frâne M Sport, iar opțional poate fi echipat cu sistem de frânare care folosește discuri din carbon și ceramică.

Acestea sunt câteva dintre specificațiile lui BMW M2 CS, care în România este listat cu un preț de bază de 97.699 de euro cu TVA inclus. Este un plus considerabil față de modelul BMW M2 Competition, care are 410 CP și costă de la 65.926 euro cu TVA inclus.

Nu în cele din urmă, BMW a menționat că M2 CS este po ediție limitată. Iar site-ul bimmerpost.com a obținut informații conform cărora producția lui BMW M2 CS va fi limitată la doar 2.200 de exemplare. Desigur, producția în serie mică sporește statutul exclusivist al lui BMW M2 CS și va contribui la valoare sa ca automobil râvnit de colecționari. Așadar, CEO-ul BMW M GmbH are de partea opiniei sale nu doar o preferință personală.

Voi ce părere aveți? Ce modelul din gama actuală BMW M are acea aură de viitor clasic, emblematic pentru marca bavareză?

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account