Mercedes-Benz EQA aduce 190 de cai electrici și autonomie de 426 km. Cum vor răspunde BMW iX1 și iX2?
Mercedes-Benz EQA debutează drept cel mai mic SUV din gama de modele pur electrice a constructorului german. Este o variantă a modelului Mercedes-Benz GLA și va fi comercializat în Europa din această primăvară. Așadar, EQA se adresează segmentului SUV-urilor electrice compacte înainte de sosirea noilor generații BMW X1 și X2, care vor viza aceeași clientelă.
BMW a confirmat că viitorul X1 va fi oferit pentru prima oară inclusiv cu propulsie 100% electrică. Și anunță că producția noului X1 va începe din 2022 la uzina din Regensburg (Germania). Nu se menționează dacă versiunea iX1 electrică va debuta în 2022, odată cu variantele X1 care vor avea motorizări cu ardere internă sau plug-in hybrid. BMW iX1 va fi concurent direct pentru Mercedes-Benz EQB, a cărui lansare este programată tot în 2021, ca și în cazul lui EQA. Însă BMW nu a comunicat până acum vreo informație despre viitorul BMW X2, care este rivalul lui GLA. Astfel, nu există până la această dată o confirmare oficială că va exista și un model iX2 care să se dueleze cu Mercedes-Benz EQA.
Totuși, BMW Group a anunțat în repetate rânduri că gama sa de modele pur electrice va include cel puțin 12 modele până în 2023. Până acum sunt oferite BMW i3, BMW iX3 și MINI Cooper SE, urmând ca în 2021 să își înceapă cariera și BMW iX și BMW i4. BMW a confirmat și că viitoarele generații Seria 7 și Seria 5 vor avea pentru prima oară și propulsii pur electrice. Tot oficial este și anunțul că viitorul MINI Countryman va fi primi la rândul său și propulsie electrică. Totodată, chiar dacă BMW nu a divulgat planuri pentru producerea unei versiuni Seria 3 electrică, prototipuri ale acestui model au fost surprinse în repetate rânduri în timpul testelor pe șosele din Europa. Astfel s-ar ajunge la 10 modele din cele minimum 12 promise. Deci, ar fi loc și pentru debutul lui iX2. Zestre tehnologică va putea fi împărțită cu iX1, la fel cum își împart platforma X1 și X2. Presa germană deja preconizează că BMW iX2 va fi lansat în 2023. Este vorba despre site-ul AutoBild.de, unde puteți vedea și o ilustrație digitală care prefigurează designul modelului Sports Activity Coupe electric.
Mercedes-Benz oferă pentru început varianta EQA 250, cu un singur motor electric, care produce 190 CP și 375 Nm și este alimentat de o baterie litiu-ion cu capacitate utilizabilă de 66,5 kWh. Mercedes-Benz EQA 250 promite o autonomie electrică de 426 km (WLTP), demarează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h. Referitor la prețuri, s-a anunțat drept reper faptul că acestea vor începe în Germania de la 47.540 (TVA de 19% inclus). Dar vor exista și modele mai scumpe, având în vedere că Mercedes-Benz a anunțat deja pregătirea unor versiuni EQA cu două motoare electrice și tracțiune integrală, care vor produce 200 kW (272 CP) sau chiar și mai mult. În plus, va fi oferită și o variantă care pune și mai mult accent pe autonomie extinsă, țintindu-se depășirea pragului de 500 km (WLTP).
În gama BMW avem drept reper SUV-ul electric iX3, care se înscrie într-un segment de piață superior lui EQA. Mai exact, BMW iX3 are prețuri care încep de la 66.300 euro în Germania și 67.592 euro în România. Desigur, prețurile lui BMW iX1 și iX2 se vor plasa sub cele ale lui iX3. Dar rămâne de văzut cum se vor raporta la cele ale lui Mercedes-Benz EQA.
La capitolul motorizări nu avem decât zvonuri în legătură cu BMW iX1. De exemplu, BMWBlog.com prefigurează că iX1 va fi propus în două configurații. Cea de bază ar urma să aibă tracțiune la o singură punte și un motor electric de circa 180 CP. Iar modelul mai puternic va ar putea să fie echipat cu douăî motoare electrice, dispunând per ansamblu de aproximativ 250 CP. Cu alte cuvinte, zvonurile despre BMW iX1 indică o strategie asemănătoare cu cea pregătită de Mercedes-Benz pentru EQA. Bineînțeles, BMW dispune deja de motorul electric de 286 CP și 400 Nm, care animează roțile spate ale SUV-ului iX3. Deci, poate că nu ar fi exclusă nici această alternativă pentru iX1 și iX2.