Ediția specială BMW M4 CSL ar putea debuta în 2022
Site-ul Bimmerpost.com raportează că bavarezii pregătesc o versiune radicală pentru modelul BMW M4 Coupe. Informațiile din culise indică faptul că producția modelului denumit BMW M4 CSL ar putea începe în iulie 2022.
Lansarea unei versiuni BMW M4 CSL în 2022 ar fi la plauzibilă. De fapt, chiar ar pica la fix, deoarece este anul când BMW M GmbH împlinește 50 de ani, iar Markus Flash, șeful diviziei M a confirmat deja că va fi un an plin de surprize: „Dacă menţionez cuvintele-cheie «modele ediţie specială», ar trebui să fie clar la ce se pot aştepta clienţii noştri în anul aniversar”.
Ar fi foarte cuvenit un model CSL. Ar avea însemnătate istorică. Tocmai pentru că ar aminti de BMW 3.0 CSL, coupe-ul cu care divizia de motorsport a constructorului bavarez a dominat competițiile din anii 1970.
Deși CEO-ul BMW M GmbH nu a dezvăluit exact despre ce modele ar urma să primească tratamentul special, BMW M4 Coupe este un candidat ideal. BMW M GmbH s-a bucurat de un succes deosebit cu versiune BMW M2 CS. Iar la începutul lui 2021 a fascinat prin lansarea primei versiuni CS din istoria modelului BMW M5. E o rețetă pe care sigur departamentul de contabilitate vrea să o vadă pusă în aplicare cât mai des posibil. Fiindcă aceste modele au un adaos mare la preț și sunt un mare câștig și la nivel de imagine și reputație.
Fiindcă 2022 va fi anul când BMW M GmbH împlinește jumătate de secol, bineînțeles că este cu atât mai importantă lansarea unor modele care aniversează și exprimă tradiția sportivă. O versiune CS sau CSL pentru BMW M4 Coupe s-ar încadra la fix în segmentul dintre BMW M2 CS și BMW M5 CS. Iar cum atenția asupra fratelui M3 va fi menținută și prin lansarea primului M3 Touring, lui M4 i-ar prinde bine un boost de imagine într-o formă sportivă cât mai pură și apropiată de motorsport.
Este interesant că zvonurile raportate de Bimmerpost.com menționează o versiune CSL, nu doar CS. Modelele CSL au fost mereu și mai apropiate de specificațiile unei mașini creată pentru a petrece cât mai mult timp ce circuit. Asta înseamnă o renunțare la cât mai multe elemente de confort și concentrarea pe reducerea greutății și plăcerea pură a condusului. BMW a reușit să impună o dietă lăudabilă și pentru M5 CS, care este cu 70 kg mai ușor decât un M5 Competition. Deci un regim similar s-ar potrivi și pentru BMW M4 CSL.
Pentru BMW M4 Coupe sunt oferite deja scaune M Carbon tip scoică, a căror structură este din plastic ranforsat cu carbon (CFRP). Aceste scaune pentru șofer și pasagerul din față sunt cu 9,6 kg mai ușoare decât scaunele M Sport, iar perna din tetieră poate fi înlăturată, pentru a permite purtarea căștii de competiții. De asemenea, din CFRP este făcut și plafonul modelului BMW M4 Coupe. Opțional sunt propuse și frânele M Carbon cu discuri din ceramică și carbon, care au o rezistență sporită la supraîncălzire și runde intense pe circuit. Clienții pot alege inclusiv anvelope de tip semi-slick pentru jantele M din aliaj ușor.
Așadar ar mai putea fi adăugată în ecuație o capotă din CFRP, la fel ca în cazul lui BMW M5 CS. Și nu ar fi de mirare dacă s-ar renunța la locurile din spate ale coupe-ului, mai ales dacă va fi creată o versiune CSL, nu doar CS, a lui BMW M4. BMW M5 CS a primit locuri individuale în schimbul banchetei clasice, tocmai pentru a mai scăpa de niște kilograme.
Totdată, reglaje speciale ale șasiului și o gardă la sol coborâtă ar dezlănțui și mai mult potențialul dinamic al lui BMW M4 Coupe. Elemente aerodinamice precum un eleron de dimensiuni mari sunt subînțelese, mai ales că există un eleron oferit deja în catalogul de accesorii M Performance.
Iar propulsorul de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, s-ar lăsa ușor convins să ofere un plus de câțiva zeci de cai putere. În varianta standard livrează 480 CP, iar pentru modelul Competition produce 510 CP. Deci un bonus de măcar 20 de cai putere nu ar fi un efort, dacă facem o medie între cei 10 CP oferiți în plus de BMW M5 CS și suplimentul de 40 CP primit de BMW M2 CS.
Va fi interesant de văzut dacă pentru potențiala versiune BMW M4 CSL sau CS se va alege o configurație cu tracțiune spate sau integrală și, implicit, dacă se va monta o transmisie automată sau o cutie manuală.
Cert este că noul BMW M4 Coupe are destul potențial neexploatat, iar cum Markus Flasch, CEO-ul BMW M GmbH, este un fan declarat al versiunilor speciale, putem avea speranțe că o versiune CS sau CSL își va găsi loc în gamă. Bimmerpost.com preconizează că BMW M4 CSL va fi produs pe o durată scurtă, ceea ce îl va face cu atât mai mult un model căutat de colecționari.