MANHART MH2 GTR: Un exemplar unicat cu 600 CP, creat pe baza lui BMW M2 CS
BMW M2 CS este considerat cea mai pură întruchipare a spiritului BMW M GmbH din gama actuală a constructorului bavarez. Însă asta nu înseamnă că potențialul său a fost complet exploatat. De aceea, MANHART MH2 GTR a fost construit pentru a arăta cât de mult pot fi extinse performanțele coupe-ului sportiv.
În varianta de serie BMW M2 CS livrează 450 CP și cuplu maxim de 550 Nm, având propulsor twin-turbo de 3 litri, cu 6 cilindri în linie. Aceste resurse năvălesc asupra punții spate, sunt gestionate cu ajutorul diferențialului activ M și au drept rezultat un demaraj 0-100 km/h în 4 secunde, dacă se alege transmisia automată M cu 7 trepte și sistem Drivelogic. Iar dacă se optează pentru cutia de viteze manuală cu 6 trepte, sprintul 0-100 km/h este realizat în 4,2 secunde. Viteza maximă permisă de varianta de serie a lui BMW M2 CS este de 280 km/h.
MANHART Performance nu a oferit informații despre cât de mult au crescut performanțele în cazul lui MH2 GTR, dar ne detaliază toate modificările care au ajutat motorul lui M2 CS să livreze 600 CP și 830 Nm. Desigur, această creștere substanțială a puterii nu a fost obținută dar prin montarea unei unități electronice, programată special de MANHART Performance. A fost instalat un kit MANHART pentru îmbunătățirea sistemului turbo. MH2 GTR beneficiază de un intercooler MANHART făcut de CSF, precum și de un set charge pipes (țevi de încărcare) din aluminiu și o admisie MANHART din carbon făcută de ARMA. Totodată, setul de downpipes (țevi de la ieșirea turbinelor) este de tip sport și are convertoare catalitice cu 300 de celule (fără TÜV, doar pentru export). În plus, evacuarea MANHART este din oțel inoxidabil și are sistem de control al valvelor. Iar ornamentele celor patru ieșiri de 100 mm sunt dn carbon.
Pentru a rezista la răspunsul mai brutal al motorului, transmisia automată cu 7 trepte a primit la rândul ei un upgrade de la MANHART. De asemenea, caracterul sportiv a fost amplificat și prin montarea unui kit de suspensii MANHART, făcut la H&R. Iar jantele de serie au fost înlocuite cu setul MANHART Concave One, finisate în negru mat. Au diametru de 20 inch și sunt încălțate cu anvelope Michelin Cup 2 (255/30 ZR20 pe față și 295/25 ZR20 pe spate).
MANHART MH2 GTR se distinge și prin modificările la nivel estetic. Se remarcă în deosebi elementele făcute din fibră de carbon, precum eleronul de dimensiuni mari și aplicele cu fante de aer de pe aripile frontale. În habitaclu, ambianța sport este accentuată de scaunele Recaro, inserțiile din carbon și afișajul suplimentar, care este montat în spațiul ude era una dintre gurile de ventilare din centrul planșei de bord.
Modelul unicat MANHART MH2 GTR figurează de vânzare în site-ul manhart-performance.de, la un preț brut de 149.000 de euro.
Sursa pozelor și informațiilor: manhart-performance.de