Mercedes-AMG EQE debutează cu versiuni de 476 și 687 CP. Le ține piept modelul BMW i4 M50?

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC și EQE 53 4MATIC+ sunt primele modele electrice de performanță înaltă propuse de divizia din Affalterbach pentru segmentul business. Iar BMW va avea abia în 2023 un concurent direct pentru acestea, fiindcă atunci va lansa noua generație a Seriei 5, care va avea și propulsii pur electrice. Așadar, între timp, îi rămâne lui BMW i4 M50 rolul de a rivaliza modelele Mercedes-AMG EQE.

BMW i4 M50 măsoară 4.783 mm în lungime versus cei 4.964 mm ai lui Mercedes-AMG EQE. Și este primul model de performanță înaltă din istoria diviziei BMW M GmbH care are propulsie 100% electrică. Iar cele două motoare electrice ale sale generează per total 544 CP (400 kW) și un cuplu maxim de 795 Nm. Cu aceste resurse accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și atinge viteza maximă limitată la 225 km/h.

Asta îl încadrează pe BMW i4 M50 între specificațiile modelelor AMG, care la rândul lor sunt animate de câte două motoare electrice. Mai exact, Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC dezvoltă 476 CP (350 kW) și un cuplu maxim de 858 Nm, demarează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde și atinge 210 km/h. Un nivel superior de performanță îl oferă Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+, care este oferit în variantă standard cu 626 CP (460 kW) și 950 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde și atinge 220 km/h. Însă, dacă se alege pachetul opțional AMG DYNAMIC PLUS, Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ livrează 687 CP (505 kW) și 1.000 Nm. Cu acest plus de putere, sprintul 0-100 km/h se face în 3,3 secunde, iar viteza se plafonează la 240 km/h.

Atât BMW i4 M50, cât și modelele Mercedes-AMG EQE, beneficiază de viteza de reacție a sistemului de tracțiune integrală electrică, mulțumită faptului că au câte un motor electric la ambele punți. Sistemul de tracțiune integrală electrică permite împărțirea complet variabilă a cuplului între punți. BWM subliniază că în condiții de rulare care nu impun o optimizare a aderenței, cuplul este transmis exclusiv spre roţile spate ale BMW i4 M50 pentru a se favoriza eficienţa şi autonomia modelului electric. Și în cazul modelelor Mercedes-EQE, dacă șoferul selectează modurile de rulare Sport și Sport+ atunci livrarea cuplului se face cu precădere către roțile din spate, ceea ce înseamnă și un comportament mai sportiv. De asemenea, sistemul de tracțiune integrală al modelelor Mercedes-AMG EQE monitorizează distribuirea cuplului de 160 de ori pe secundă și face adaptări în funcție de condițiile de rulare.

Răspunsul prompt este caracteristic și pentru i4 M50, care dispune de un sistem de control al patinării roților (ARB) combinat în premieră cu un sistem de tracțiune integrală electrică. Acest sistem antipatinare a fost creat special de BMW pentru a răspunde livrării instantanee a cuplului, tipică motoarelor electrice. Iar intervenția rapidă rezidă și în faptul că sistemul de controlare a tracțiunii este integrat în gestiunea motorului. Astfel, au fost eliminate căile lungi de semnal către unitatea de control pentru DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Iar rezultatul a fost că intervențiile de corectare sunt aplicate mult mai precis și de până la 10 ori mai rapid decât o pot face sistemele convenţionale.
Ținuta de drum sportivă a lui BMW i4 M50 se remarcă și datorită suspensiei M adaptivă, care este personalizată cu arcuri şi amortizoare configurate individual. Nu lipsesc barele antiruliu special concepute pentru modelul M şi o pereche de lonjeroane în partea frontală. Împreună cu sistemul de direcţie sport variabilă și cu sistemul de frânare M Sport, toate reglajele șasiului sunt proiectate pentru a-i oferi un nivel înalt de agilitate primului modele electric BMW M.

Modelele Mercedes-AMG EQE au la rândul lor un arsenal de tehnologii care asigură control dinamic și manevrabilitate la un nivel înalt. De exemplu, sistemul de direcție integrală este o dotare standard, ceea ce înseamnă că și roțile din spate virează, cu un unghi de până la 3,6 grade. Sistemul de suspensii pneumatice AMG RIDE CONTROL+ oferă amortizare ajustabilă și adaptivă. Este o variantă adaptată a suspensiilor regăsite la AMG EQS și la coupe-ul cu 4 uși AMG GT.

În ceea ce privește eficiența, BMW i4 M50 promite autonomie de până la 510 kilometri în ciclul de testare WLTP. Modelul bavarez are baterie cu un conţinut net de energie de 80,7 kWh (conţinut energetic brut: 83,9 kWh).Iar sistemul său de încărcare permite alimentarea cu până la 200 kW de la stații DC rapide. De asemenea, BMW i4 M50 poate fi încărcat la prize casnice sau la surse AC de 11 kW, precum un wallbox.

 

Modelele electrice Mercedes-AMG au baterie cu un conținut utilizabil de 90,6 kWh. Drept urmare, Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC este creditat cu autonomie de 462-533 kilometri (WLTP), iar Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ promite să circule 444-518 kilometri (WLTP), cu un plin de baterie. Capacitatea de încărcare este cu până la 170 kW la stații DC rapide. Standard pot fi alimentate cu electricitate de la prizele domestice și de la surse AC de până la 11 kW. Iar opțional sistemul se poate încărca și de la stații de 22 kW.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account