Noul Jaguar XJ își face apariția imediat dupa noul BMW Seria 7

Noul Jaguar XJ, ce va intra în vânzare în această toamnă, este prezentat la doar câteva zile după noul BMW Seria 7. Ceea ce, pentru noi, înseamnă că cei de la Jaguar și-au ales deja principalul rival, mai ales că în comunicatul de presă să vorbește destul de mult despre performanță și dinamică.
Noul Jaguar XJ vine cu „un design mai proaspăt”
Ce-i drept, uitându-mă la pozele cu noul Jaguar XJ n-aș putea spune exact ce s-a schimbat în materie de design față de generația precedentă. Cei de la Jaguar ne informează însă că avem de-a face cu blocuri optice față cu tehnologie full-LED, dar și cu o grilă redesenată, de dimensiuni mai mari, în timp ce o serie de elemente cromate încadrează fantele de admisie. În partea din spate, blocurile optice LED vin cu o nouă formă, partea de jos a bării spate este de culoarea neagră, iar eșapamentul oval completează mici schimbări în designului noii limuzine.
Mai multă putere și mai mult cuplu pentru motorizarea diesel de 3,0 litri
Printre principalele modificări în gama de motorizări pentru noul Jaguar XJ se numără o versiune îmbunătățită a motorului diesel, de 3,0 litri, cu șase cilindri în V. Acesta dezvoltă acum 300 de cai-putere la 4.000 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 700 Nm disponibil încă de la 2.000 de rotații pe minut. Prin urmare, ambele versiunii ale noii limuzine britanice – cea cu ampatament normal și cea cu ampatament lung – au nevoie de doar 6,2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 250 km/h. Acestă nouă motorizare vine și cu reducere a consumului mediu și a emisiilor de CO2, astfel că noul Jaguar XJ 3.0 Diesel are un consum mediu comunicat de 5,7 l/100 km și emite 149 g CO2/km. Prin comparație, noul BMW Seria 7 Sedan 730d (265 CP și 620 Nm) accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.
Noul Jaguar XJ poate fi echipat și cu un motor pe benzină de 2,0 litri
Deși în gama celor de la Jaguar se găsesc o serie de motoare pe benzină performante, V6 sau V8, interesant este faptul că noul Jaguar XJ va putea fi echipat și cu un motor pe benzină, cu patru cilindri în linie, de 2,0 litri. Puterea acestui motor este de 240 cai-putere la 5.500 de rotații pe minut, iar cuplul maxim este de 340 Nm la 2.000 de rotații pe minut. Mai mult, acest motor poate fi configurat și pentru versiunea cu ampatament lung. În orice caz, noul Jaguar XJ 2.0 Petrol va accelera de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde, va avea o viteză maximă de 241 km/h, un consum mediu declarat de 8,4 l/100 km și va emite, în medie, 199 g CO2/km. Cât succes va avea acestă versiune și cum se vor descura cei patru cilindri cu cele peste 1.735 de kilograme, rămâne de văzut.
Noul Jaguar XJ va putea fi echipat și cu deja tradiționalul V6 de 3,0 litri, supraalimentat, ce dezvoltă 340 CP și 450 Nm, pentru ambele versiuni de ampatament, dar și în versiunea cu tracțiune integrală. Noul Jaguar XJ 3.0 Supercharged, în versiunea cu tracțiune spate, va accelera de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și promite un consum mixt de 9,1 l/100 km. Versiunea cu tracțiune integrală este cu 100 de kilograme mai grea (1.865 kg față de 1.765 kg), astfel că sprintul 0-100 km/h durează 6,4 secunde, iar consumul mixt este de 9,8 l/100 km. Prima versiune a motorului V8 de 5,0 litri, produce 470 CP și 575 Nm, motiv pentru care noul Jaguar XJ 5.0 Supercharged 470 PS accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și promite un consum mixt de 11,1 l/100 km. Următoarea versiune a acest motorizări dezvoltă 510 CP și 625 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, are o viteză maximă de 250 km/h, un consum mediu de 11,1 l/100 și emite 264 g CO2 pentru fiecare kilometru parcurs.
Versiunea de top vine tot de la V8-ul de 5,0 litri, iar puterea maximă este de 550 de cai-putere la 4.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim este de 680 Nm, disponibil între 3.500 și 4.000 de rotații pe minut. Acestă versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde, are o viteză maximă de 280 km/h și promite un consum mixt de tot de 11,1 l/100 km. Fiecare dintre motorizările disponibile pentru noul Jaguar XJ va fi cuplată unei transmisii automate cu opt rapoarte de proveniență ZF, iar pe lângă șasiul din aluminiu, avem de-a face acum și cu un sistem de direcție electro-hidraulic.
Upgrade pentru sistemul de infotainment
Știm din experiențele trecute că sistemul multimedia și de control oferit de cei de la Jaguar nu era nici cel mai intuitiv, nici cel mai rapid și nici cel mai plăcut de utilizat. Acum, noul Jaguar XJ promite o nouă experiență prin noul sistem InControl Touch Pro. La baza noului sistem se află un ecran capacitiv de 8 inch care funcționează la fel ca ecranului unui smartphone. Poți face zoom-in sau zoom-out la fel ca în cazul unui smartphone, iar navigarea prin meniu este la un simplu „swipe” distanță. Ce-i drept, atunci când ești la volan, un ecran tactil s-ar putea să nu fie cea mai simplă și sigură metodă de a naviga prin meniul mașinii. „Inima” noului sistem InControl Touch Pro este un hard-drive cu o capacitate de 60 Gb, care este „manevrat” de un proces quad-core de la Intel. Rezultatul este, conform celor de la Jaguar, un timp de răspuns extrem de scurt, indiferent de comanda pe care vrei să o dai mașinii.
Pe lângă cele prezentate mai sus, noul Jaguar XJ se mai bucură de o serie de tehnologii de top, printre care un sistem de parcare semi-automată, o aplicație petru smartphone prin care poți controla o parte din informațiile mașinii sau un sistem de sunet de la Meridian cu 26 de difuzoare și o putere de 1.300 W. Ce putem noi să spunem este că noul Jaguar XJ, la fel ca și vechiul Jaguar XJ, arată foarte bine și face o notă discordantă între limuzinele premium ceva mai sobre ale germanilor.
Mai multe informații despre gama actuală a britanicilor găsiți pe pagina oficială Jaguar România.
Citește și comparativul foto între BMW Seria 3 și noul Jaguar XE.
