BMW i4 vs Tesla Model 3: Declarații înainte de meci

Pentru că BMW ne-a oferit ieri primele informații preliminare despre performanțele și autonomia electrică a lui BMW i4, nu m-am putut abține să compar repede cifrele cu principalul său rival: Tesla Model 3.

Nu e ca și cum a început meciul. Dar știți cum, înaintea unul mare meci de box, cei doi pugiliști își declară unul altuia cum o să se ciufulească? Cam așa stă povestea până în 2021. Fiind atunci va urca în ring BMW i4.

Ambele vor avea 4 uși și profil de coupe. Și dimensiunile vor fi comparabile. Dar Tesla Model 3 a impus standarde foarte înalte în ceea ce privește specificațiile tehnice. Mai ales dacă ne uităm la fișa modelului de top, denumit Dual-Motor Performance.

Are 2 motoare electrice. Acestea asigură tracțiune integrală, răspunzând condițiilor de rulare în doar 10 milisecunde. Astfel, Tesla Model 3 Performance sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, atinge o viteză maximă de 250 km/h și promite o autonomie electrică de 530 km (conform WLTP).

Ca să ne referim la piața europeană, trebuie menționat că în Germania mai este oferită și versiunea Dual-Motor Long Range. Aceasta dispune la rândul ei de tracțiune integrală, are nevoie de 4,8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și înregistrează o autonomie de 560 km (WLTP).

Însă, în SUA, e propusă o gamă și mai variată ceea ce face mult mai abordabilă Tesla Model 3. Avem Long Range RWD, cu tracțiune doar pe puntea spate, autonomie de 523 km (conform EPA) și demaraj 0-96 km/h de 5 secunde. Varianta Standard Range Plus oferă tracțiune spate, autonomie de 386 km și are nevoie de 5,3 secunde pentru a ajunge de la 0 la 96 km/h. Interesant este că, în SUA, prețul pentru acest model, fără a scădea și subvențiile pentru propulsia electrică, pornește de la 37.000 de dolari. Și mai abordabilă este versiunea de bază, denumită Standard Range. Aceasta are un preț de 35.000 de dolari în SUA. Iar specificațiile sale nu sunt de lepădat: tracțiune spate, autonomie de 354 km, 0-96 km/h în 5,6 secunde.

Unde se plasează BMW i4 în raport cu gama Tesla Model 3? Oficial, BMW nu a confirmat până acum decât următoarele specificații preliminare: autonomia va depăși 600 km, conform normelor WLTP, demarajul 0-100 km/h va fi executat în 4 secunde, iar viteza maximă va fi de peste 200 km/h. Asemenea performanțe ar plasa modelul BMW i4 între variantele Tesla Model 3 Dual-Motor Performance și Dual-Motor Long Range.

Și ca să picantăm și mai mult discuția, putem apleca urechea și către zvonuri șoptite de bmwblog.com și insideevs.com. Se pare că BMW i4 va fi lansat în două versiuni, botezate i4 80 și i4 60. Acestea ar fi indicii despre capacitatea celor două baterii care vor fi propuse. De asemenea, i4 va fi oferit cu tracțiune integrală sau pe puntea spate. Nu știm dacă va avea unul sau două motoare. Dar cert este că i4 va fi construit pe platforma tehnică a viitorului BMW Seria 4 Gran Coupe, care la rândul său este un derivat al noii generații BMW Seria 3 lansată anul acesta și în România. Asta reprezintă un avantaj pentru reducerea costurilor de producție.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account