BMW Group România a înregistrat un nou record de înmatriculări în 2024

BMW Group România

BMW Group România a depășit pentru prima oară volumul de 6.000 de autoturisme și motociclete comercializare pe parcursul unui singur an. Au fost înmatriculate 5.222 de automobile BMW şi MINI (+2.9% față de 2023), precum și 830 de motociclete BMW Motorrad (+13%). Astfel, 2024 a adus cel mai mare mare volum de înmatriculări din istoria BMW Group România.

Marca BMW este liderul segmentului premium din România

BMW a fost și în 2024 cea mai bine vândută marcă de automobile premium la nivel internațional și european. Iar statutul de lider a fost confirmat și de numărul înmatriculărilor înregistrate în România. Anul 2024 a adus un nou record pentru BMW în România, cu 4.895 de autoturisme noi înmatriculate. Este o reușită care reprezentat o creștere cu 4,4%, comparativ cu 2023. Iar evoluția din piața românească este apreciabilă și pentru că la nivel mondial BMW a livrat clienţilor cu 2,3% mai puțin automobile decât în 2023, ceea ce a echivalat oricum cu un număr de 2.200.177 de automobile. În acest context, piața din România s-a distins în Europa prin faptul că a performant la un nivel record în mai multe segmente strategice.

Atât modelele cu propulsie electrificată, cât și cele diesel au urmat un trend ascendent în alegerile clienților români

Succesul BMW se justifică și prin prisma strategiei de a oferi o gamă de motorizări variată în fiecare segment. Sunt disponibile motorizări cu benzină și diesel, care integrează sisteme avansate mild-hybrid sau plug-in hybrid, după cum demonstrează și noua generație a mereu popularului BMW X3.

De asemenea, motorizările diesel reprezintă un procent important din preferințele românilor. Cota propulsiilor diesel din vânzările de modele BMW a și crescut la 35% în 2024 (+3% față de 2023).

Dar, la fel cum se remarcă și la nivel internațional, vânzările de modele BMW electrice și plug-in hybrid continuă ritmul de evoluție foarte accelerat. În 2024, BMW Group a livrat clienților un număr record de autoturisme pur electrice BMW și MINI. A fost vorba despre 426.594 de automobile 100% electrice, adică un volum cu 13,5% mai consistent decât în 2023.

În România, vânzările de modele pur electrice au reprezentat 9,3% din totalul mașinilor comercializate de marca BMW. Concret, în 2024, au fost livrate 378 de modele BMW electrice către clienții din România. Iar asta stabilește un nou record pentru brand-ul bavarez. Modelul gran coupe i4, care a și primit o actualizare estetică și tehnică în 2024, a continuat să fie un cel mai popular model BMW pur electric, cu 150 de exemplare livrate în România.

Tot despre record vorbim și în cazul modelelor BMW plug-in hybrid. Au fost comercializate 764 de modele plug-in hybrid, ceea ce înseamnă că acest tip de propulsie generează 15% din totalul vânzărilor BMW. Noile modele X1 PHEV au fost livrate în 196 de exemplare, devenind astfel cele mai bine vândute din gama BMW plug-in hybrid. Iar BMW X5 PHEV aproape l-a egalat, cu 195 de livrări.

România a avut un apetit puternic pentru modele din gama BMW M și pentru modelele de lux

A fost un an record și pentru gama de modele BMW M și BMW M Performance, atât la nivel internațional, cât și în România. 2024 a fost primul an când în România s-au înmatriculat mai mult de 500 de autoturisme noi BMW M și BMW M Performance. Mai exact, au fost înmatriculate 684 de automobile, ceea ce reprezintă o evoluție impresionantă de 37,6%. Creșterea a fost de 32,2% pentru modelele BMW M de înaltă performanţă, care au însumat 302 de unități livrate. Iar aici BMW XM a ocupat poziția de lider, cu 41 de exemplare, fiind urmat de BMW M3 cu 40 de unități, BMW X6 M cu 38 de unități și BMW M4 cu 33 de unități.

Modelele BMW M Performance au înregistrat o evoluție și mai consistentă, 42,4%. Astfel, s-au realizat 380 de livrări, primele patru modele în topul vânzărilor fiind BMW M760e (50 exemplare), BMW X5 M60i (41 exemplare), M440i (35 exemplare) și X7 M60i (28 exemplare).

BMW subliniază că în România și livrările din segmentul de lux au atins o cota istorică, de 443 unităţi (+29% față de 2023). Iar noua generație BMW Seria 7 s-a dovedit a fi foarte populară. De altfel, România a urcat în topul ţărilor din regiune în ceea ce privește vânzările de BMW Seria 7. În România au fost livrate mai multe modele BMW Seria 7 chiar și decât în pieţe care în mod tradiţional acaparau un volum mai mare de vânzări. Iar exemplu a fost dată piața din Austria, unde s-au livrat mai puține Serii 7 decât în țara noastră pe parcursul anului 2024.

2025 va marca și lansarea primului modelul din viitoarea generație BMW Neue Klasse

În cadrul evenimentului dedicat performanțelor din 2024, Oliver Rademacher, noul Director General BMW Group România, a menționat că primul model din noul generație Neue Klasse are toate șansele să fie prezentat în România până la finalul anului 2025. Este vorba despre SUV-ul Neue Klasse X, care va fi urmat în 2026 de modelul Neue Klasse sedan (înscris în segmentul lui BMW Seria 3). Producția modelului Neue Klasse X va demara în ultimul trimestru din 2025, în Debrecen, Ungaria. Și încă sunt ținute după cortină informațiile exacte despre data lansării. Însă anticiparea este foarte mare. Deoarece vorbim despre o nouă generație de baterii care au celule cilindrice. BMW estimează că acestea vor oferi un plus de 30 % în ceea ce privește autonomia. Și, totodată, vor reduce timpii de încărcare cu 30%. Iar costurile vor scădea cu 40-50%, comparativ cu sistemul de propulsie eDrive din a 5-a generație.

Alte noutăți confirmate pentru 2025 sunt modelele BMW iX facelift și BMW Seria 2 Gran Coupe facelift, care vor sosi în România în luna martie.

În 2024 a fost lansată o nouă gamă de modele MINI 

2024 a fost un an în care au fost dezvăluite și lansate noile generații ale modelelor MINI Cooper (cu 3 și 5 uși, dar și Cabriolet), MINI Countryman și MINI Aceman. Astfel, înnoirea gamei a însemnat că livrările au fluctuat. Drept urmare, în 2024 au fost înmatriculate în România 327 de autoturisme MINI, cu 15,5% mai puțin decât în 2023. Dar în trimestrul 4 s-a remarcat o revenire pe trend ascendent a livrărilor. Astfel, o treime din livrări au fost înregistrate în ultima parte a anului.

Acest parcurs al livrărilor a avut loc și la nivel mondial pentru marca MINI. Anul trecut au fost comercializate 244.915 de unități pe plan internațional (-17,1%). Iar în trimestrul 4 MINI și-a dublat vânzările de modele electrice față de 2023, mulțumită în mod deosebit lansării modelelor MINI Cooper și MINI Countryman cu propulsii pur electrice.

Calendarul noutăților va include în 2025 și modelul MINI Cabriolet, care va fi lansat în România în primul trimestru al lui 2025. Iar în primăvară este planificată lansarea modelului MINI Aceman John Cooper Works.

Vânzările BMW Motorrad continuă să crească neîntrerupt de 10 ani

BMW Motorrad a reușit în 2024 cel mai mare volum de vânzări din istoria sa nu doar pe mapamond, ci și în România. A fost al 10-lea an consecutiv de evoluție pentru BMW Motorrad pe plan internațional. Iar noul record s-a tradus în 830 de motociclete livrate în România, ceea ce înseamnă o creștere cu 13%. Desigur, noua generație a popularelor modele BMW R 1300 GS și R 1300 GS Adventure a alimentat această evoluție a vânzărilor. De asemenea, succesul se datorează și faptului că BMW Motorrad oferă o gamă vastă de motociclete și scutere (inclusiv electrice), care răspund unui spectru de preferințe și bugete. Iar un rol cheie l-au avut și pachetele de finanțare unice în piața din România.

BMW Group România vizează pentru 2025 o creșterea cu 30% a capacității de service la nivel național

Standardele premium care definesc mărcile BMW Group se reflectă și în calitatea serviciilor pe care dealerii autorizați le oferă clienților din România. Iar pe fondul evoluției vânzărilor de modele noi, dar și al volumului de modele rulate, BMW Group România anunță și planul de a spori cu 30% capacitatea de service la nivel național. Este o dezvoltare de anvergură, care va aduce beneficii numeroase pentru clienți. Și va fi însoțită de a implementarea unor proiecte de after sales prin care România va marca premiere globale. Vom vedea o extindere și o eficientizare inedită a serviciilor digitale, dar și servicii noi care vor fi apoi preluate în piețele europene după modelul stabilit în România. Dezvăluirea acestor noi servicii va avea loc în prima parte a anului 2025, iar printre principalele atuuri aduse de aceste proiecte pilot vor fi reducerea timpilor alocați întreținerii și reparării mașinilor, flexibilitatea și mai mare pentru programări online.

BMW Group România are un nou Director General, cu experiență îndelungată la nivel internațional

Din septembrie 2024, Oliver Rademacher a preluat funcția de Director General al BMW Group România. Și aduce o experiență acumulată în piețe cu preferințe și caracteristici foarte variate. Este o experiență construită pe abilitatea de a înțelege tipologii noi de piață. Iar asta este esențial mai ales în contextul în ultima parte a anului 2025 BMW va demara lansarea viitoarea generație de automobile Neue Klasse, care aduce una dintre cele mai îndrăznețe evoluții la nivel de design, tehnologie și concept de mobilitate din istoria mărcii bavareze.

Oliver Rademacher și-a început cariera în cadrul companiei la începutul anilor 1990, fiind consultant de vânzări în cadrul BMW Niederlassungen din Frankfurt și BMW Tokyo. În următorii 25 de ani și-a dezvoltat expertiza în marketing internațional, dar și în dezvoltarea și implementarea strategiilor de vânzări, în piețe care diferă major, precum America de Nord și de Sud, Japonia și Rusia. Între 2000 și 2003 a fost managerul biroului regional care s-a ocupat cu inaugurarea și extinderea rețelei de dealeri autorizați BMW pentru zonele Pacific și Africa de Sud. Noi companii de import pentru marca BMW au fost înființate sub coordonarea lui Oliver Rademacher de exemplu în Indonezia, China și Malaysia.

BMW este una dintre mărcile cu nivel înalt de fidelizare. Iar Oliver Rademacher cunoaște foarte bine ce înseamnă acest aspect, fiind din 2015 și până în 2017 director al centrului BMW Welt din München. Acolo fanii BMW călătoresc de pe întrgul mapamond pentru a-și prelua automobilul și a descoperi istoria mărcii în cadrul BMW Welt dar și al Muzeului BMW aflat în imediata vecinătate. În calitate de director BMW Welt, Oliver Rademacher a supravegheat și optimizat aspectele procesului de livrare a automobilelor către clienți și a înțeles diversitatea de preferințe, prin interacțiunea cu un număr mare de clienți veniți de pe continente diferite.

Nu în ultimul rând, Oliver Rademacher cunoaște deja piețele din zona centrală și estică a Europei. A contribuit la dezvoltarea rețelei BMW în Polonia și a fost Director General al BMW Group Slovacia din ianuarie 2020. Cu această ocazie a implementat măsurile de Granular Performance Management (GPM) preluate din piaţa auto Nord Americană, pentru a asigura creșterea profitabilă și poziția de lider pe piață.

În cadrul evenimentului organizat în București pentru prezentarea rezultatelor comerciale din 2024, Oliver Rademacher ne-a declarat că este încântat să descopere multitudinea de momente și locații istorice din România care au legătură cu istoria BMW. O bună parte dintre aceste povești și locații fascinante am avut bucuria să le descoperim în 2024 în cadrul #NightDriveRO, o călătorie cu BMW X2 și MINI Countryman în istoria automobilismului interbelic din București, organizată de BMW Group România.

CLICK AICI pentru a vedea imaginile, poveștile și locațiile inedite din ediția #NightDriveRO desfășurată anul trecut.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account