POZE SPION: Prototipul versiunii BMW M4 CS a fost surprins în timpul testelor pe șosele publice

2022 va fi anul în care BMW M GmbH sărbătoreşte 50 de ani de existenţă. Iar Markus Flasch, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH, a anunţat că va fi „un an plin de surprize”: „Dacă menţionez cuvintele-cheie «modele ediţie specială», ar trebui să fie clar la ce se pot aştepta clienţii noştri în anul aniversar”. Acum, site-ul Bimmerpost.com publică o serie de poze cu un prototip camuflat, despre care preconizează că ar putea fi versiunea BMW M4 CSL!
CLICL AICI pentru a vedea pozele cu presupusul BMW M4 CSL pe site-ul Bimmerpost.com.
În februarie 2021, Bimmerpost.com raporta pe baza zvonurilor că este posibil ca BMW M4 CSL să fie produs începând din iulie 2022, pentru o scurtă perioadă de timp.
Folosirea denumirii CSL ar fi un tribut binevenit față de modelul BMW 3.0 CSL, cu care divizia de motorsport a dominat competițiile în anii ’70. Ulterior, în 2003, a fost lansată serie BMW M3 CSL pe baza generației E46, urmând aceeași rețetă de „coupé, sport, lightweight”. Adică performanța și agilitatea sunt amplificate prin măsuri de reducere a greutății coupé-ului.
Este adevărat că noului BMW M4 i-ar prinde bine o dietă. În varianta Competition cântărește 1.725 kg! Nu e tocmai ușor ca un fulg. Dar BMW ne-a demonstrat că știe să elimine surplusul de kilograme, așa cum a făcut în cazul lui BMW M5 CS. Acesta este cu 70 kg mai ușor decât un M5 Competition, având 2 scaune individuale în spate și mai multe elemente făcute din plastic ranforsat cu fibră de carbon, precum capota.
- BMW M5 CS
În pozele publicate de Bimmerpost.com putem vedea că prototipul M4 are etrierele aurii, ceea ce desemnează sistemul de frânare cel mai performant, cu discuri de ceramică și carbon. La nivelul caroseriei se remarcă extensia evidentă la nivelul spoilerului frontal, precum și eleronul care continuă marginea portbagajului ca o coadă de rățușcă. Așadar, cel puțin prototipul nu are un eleron de mari dimensiuni, ca în cazul unei variante radicale precum a fost modelul BMW M4 GTS din generația anterioară. Eleronul prototipului din imaginile publicate de Bimmerpost.com seamănă cu cel al lui BMW M2 CS și BMW M5 CS. Deci, există posibilitatea ca, de fapt, să nu se pregătească o versiune CSL, ci un M4 CS.
Oricum ar fi, este clar că divizia BMW M GmbH poate exploata mai mult potențialul sportiv al noului M4. Acesta dispune de motorul de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și tehnologie, care dezvoltă 480 CP în versiunea de bază, sau 510 CP pentru modelul Competition. Dacă se alegea alternativa de 480 CP, clienții pot opta și pentru configurația cu transmisie manuală, ceea ce este o raritate în rândul coupé-urilor de performanță înaltă cu asemenea nivel de putere.
În imaginile care ilustrează acest articol este modelul BMW M4 Competition cu accesorii M Performance.
