BMW M8 Gran Coupe vs concurența: de trei ori V8

BMW M8 Gran Coupe vs concurența aduce față-n față trei mașini superbe ce ascund performanțe greu de imaginat pentru un coupe cu patru portiere. Care are peste cinci metri lungime și care cântărește peste două tone. Pe de altă parte, la sumele cerute pe aceste mașini, trebuie să fii sigur că faci alegerea potrivită.
BMW M8 Gran Coupe vs concurența: care sunt rivalii?
Principalii rivali pentru BMW sunt, evident, Audi și Mercedes-Benz. Așa că ne vom concentra pe modele produse de acești doi producători. Asta deși Porsche Panamera poate fi inclus cu brio în acest comparativ. Prin urmare discutăm despre cum se descurcă noul BMW M8 Gran Coupe, în ambele sale versiuni, contra lui Audi RS7 Sportback și Mercedes-AMG GT. Da, știu, vei spune că CLS-ul ar fi fost alegerea potrivită, dar nu e chiar așa. Pentru că cea mai puternică versiune pentru CLS, în acest moment, este 53 AMG. Așa că trebuie să luăm în calcul versiunea în patru portiere a lui AMG GT.
BMW M8 Gran Coupe vs concurența: prețuri
Noul M8 Gran Coupe are un preț de listă ce pleacă de la 155.890 de euro, cu TVA inclus. Știu, deloc ieftin. Audi RS7 Sportback are un preț de 122.000 de euro, pentru piața din Germania. Pe site-ul audi.ro n-am găsit informații legate de prețul acestui model, dar diferența cred că este foarte mică între costul din Germania și cel de pe piața locală. În fine, Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ costă 157.190 de euro, în timp ce versiunea S costă 174.290 de euro. Pentru M8 există și versiunea Competition, dar pentru care în România nu apar date legate de prețuri.
BMW M8 Gran Coupe vs concurența: performanțe dinamice
În primul rând, trebuie specificat foarte clar că toate cele trei modele sunt propulsoate de motorizări în configurație V8, supraalimentate. Toate sunt extrem de potente, puterile maxime sunt similare, greutățile la fel. Și toate au sisteme de tracțiune integrală. Cu toate acestea diferențe apar în cazul performanțelor brute. Audi RS7 Sportback aruncă în luptă un V8, de 4,0 litri, a cărui putere maximă este de 600 de cai-putere și care este disponibilă între 6.000 și 6.250 de rotații pe minut. Cuplul maxim ajunge la 800 Nm și este valabil între 2.050 și 4.500 de rotații pe minut. Astfel, RS7-le are nevoie de numai 3,6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, atingând o viteză maixmă de 250 km/h.
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ dezvoltă “doar” 585 de cai-putere între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut, oferind același cuplu pe care îl dezvoltă și RS7. Adică 800 Nm, disponibil între 2.350 și 5.000 de rotații pe minut. Suta se întâmplă în 3,4 secunde, iar viteza maximă este de 310 km/h. Versiunea S plusează cu un maxim de 639 CP și 900 Nm, motiv pentru care suta se întâmplă într-un timp absolut fabulos. Adică 3,2 secunde. Și viteza maximă ajunge la 315 km/h. Motorul, în ambele cazuri, este un V8 de 4,0 litri.
BMW M8 Gran Coupe are cel mai mare motor. Adică un V8 de 4,4 litri, biturbo, din care bavarezii au stors 600 de cai-putere la 6.000 de rotații pe minut. Momentul motor este ceva mai mic decât în cazul rivalilor și ajunge la 750 Nm. Dar este disponibil pe plajă mai largă de turații, de la 1.800 până 5.600 de rotații pe minut. Ceea ce, sincer să fiu, e impresionant. Probabil acesta este și unul dintre motivele pentru care suta are loc în 3,3 secunde, în ciuda cuplului mai mic față de concurenți. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar, dacă optezi pentru M Driver’s Package, poți atinge 305 km/h. Versiunea Competition plusează cu 25 de cai-putere în plus și extinde plaja de cuplu maxim cu încă 200 de ture, până la 5.800 rpm. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h este identic cu cel al versiunii S de la AMG: 3,2 secunde. Mai mult, de la 0 la 200 km/h, Competition are nevoie de 11,0 secunde. VIteza maximă este tot 305 km/h.
BMW M8 Gran Coupe vs concurența: dimensiuni exterioare și greutăți
Când vine vorba despre dimensiuni exterioare, cele trei modele sunt foarte apropiate. M8-ul are o lungime totală de 5.098 mm, RS7-le măsoară 5.009 mm, iar AMG-ul 5.054 mm. Iar același lucru este valabil și în cazul lățimii sau al înălțimii, chiar și în cazul ampatamentului. Când vine vorba despre greutate, stai liniștit, și aici lucrurile sunt aproape identice. M8-ul cântărește 2.055 de kilograme, RS7-le are 2.140 de kilograme, iar AMG-ul 2.100 de kilograme. Din nou, interesant este faptul că deși BMW M8 Gran Coupe este cea mai mare mașină din acest trio și are cel mai mare ampatament, cumva bavarezii au reușit să țină greutatea cât mai jos și M8-ul este mai ușor cu 45 kg decât AMG-ul și cu 85 kg decât RS7. Și chiar dacă diferențele nu par mari, ele sigur contează când vine vorba despre performanțele dinamice.
BMW M8 Gran Coupe vs concurența: ce aș alege?
Păi în cazul de față alegerea este una destul de previzibilă. Pur și simplu, cred că RS7 mai are mult de lucru până a egala performanțele dinamice ale celorlalte două modele. Așa că în finală ajung doar două modele. Și aș alege M8-ul din mai multe motive. Unul foarte subiectiv este cel al designului. Poate am eu o slăbiciune pentru formele astea, dar mașina îmi place mai mult decât AMG-ul. Pe urmă, știind cât de brutale și de zgomotoase pot fi AMG-urile de la nivelul ăsta, cred că pentru un coupe cu patru portiere GT-ul ar fi prea mult. Am mers recent cu noul BMW M5, iar noul sistem de tracțiune integrală pentru modele M face minuni cât ai de pus jos atât de multă putere, iar modurile în care poți configura comportamentul mașinii sunt un mare plus. Așa că da, aleg M8-ul. Tu ce ai alege?
Mai jos ai un clip pe care l-am filmat vara asta cu BMW Seria 8 Cabrio M850i hoinărind prin Dobrogea în căutarea unor drumuri frumoase. Aaa, și da, abonează-te la canalul nostru de YouTube, în cazul în care n-ai făcut-o deja.
