Test BMW i8 Protonic Red Edition: Roșie ca focul

Test BMW i8 Protonic Red Edition: Roșie ca focul

Atunci când nu ai nimic nou de arătat, trebuie să menții cumva flacăra vie. Și inventezi culori, precum cea a lui BMW i8 Protonic Red Edition.

Text: Andrei Barbu    Foto: Cars Photo
BMW încă nu ne-a arătat un supercar și mizează în continuare pe i8 pentru a demonstra că încă n-a uitat să construiască mașini cu adevărat speciale. Chiar dacă la o primă vedere i8-ul pare că arată mult mai bine decât merge, lucrurile nu stau deloc așa. Iar argumentele sunt multe. Dar i8 este mult mai mult decât o mașină frumoasă proiectată pentru a susține imaginea de brand. Este o declarație de know-how, un hibrid al intersectării mai multor dorințe, o mașină prinsă între două lumi, fără să fie nici supercar, nici eco-car. Cu banii pe care-i dai pe un i8 ai putea să alegi multe alte variante, mai potente, mai brutale, cu mult mai mulți cilindri și mult mai multă emoție. Pentru că da, i8 stârnește emoție doar prin prisma designul exterior.

Și totuși, un i8 roșu stârnește mai multă curiozitate decât titlurile de la România TV și dă naștere mai multor bârfe decât o fac Răduleasca și Andreea Marin în aceeași emisiune. E genul de mașină pe care o alegi doar atunci când ai ceva de spus, când știi exact cine ești și ce-ți dorești. Sau atunci când ai ceva de ascuns și vrei ca mașina să compenseze pentru tine. Pe de altă parte, dacă ai burtă și n-ai mai fost la sală de zece ani, atunci vei arăta ridicol când vrei să intri sau să ieși din mașină, așa că nu e chiar pentru oricine. Se potrivește bancherului ambițios care are mai multe rate decât bani, dar se asortează perfect și arhitectului non-conformist care nu vede în sticlă și metal singurele materiale. Sau, de ce nu, IT-istului programator care vrea o mașină care promite mai mult virtual decât poate face în realitate.

Oricum ar fi și orice ai fi, la volanul unui i8, cu atât mai mult la volanul unuia roșu, nu vei trece neobservat. Iar dacă nu ești în regulă cu actele la ANAF, mai bine îți alegi altă mașină. În plus, trebuie să fii conștient că mașina asta îți impune o anumită conduită socială, pentru că la cea mai mică greșeală care contravine bunul-simț general acceptat vei apărea pe net și catalogat, etichetat, devenind subiect de cancan mai repede decât face i8-ul suta.


Mașina asta vine cu avantaje, dar și cu responsabilități, așa că trebuie să fii pregătit să le accepți și pe unele, dar și pe altele.
Atunci când a fost lansat, i8-ul nu lăsa frâu liber imaginației viitorului proprietar și propunea o gamă foarte restrânsă de culori. Oamenii deștepți de marketing și-au dat repede seama unde e o pâine de mâncat și au scos pe bandă rulantă culori speciale, unicat, în ediții limitate, la suprapreț. Dar scopul nu e doar cel imediat financiar, ci și acela de a menține i8-ul în atenția publicului pentru cât mai mult timp, fără ca mașina să primească îmbunătățiri tehnice. Și da, a funcționat și nimeni nu s-a supărat.

BMW i8 are tracțiune integrală, așa că poți merge liniștit cu el la schi. Cu spațiul o să ai o problemă. Și da, i8-ul știe să meargă și de-a latul dacă îi ceri asta.

Acum, dacă un i8 roșu e o idee bună sau nu, e greu de spus. Ce pot eu să-ți spun e că m-am simțit ciudat la volanul mașinii. La spălătorie, la benzinărie, în oraș, la semnafor peste tot simți priviri ațintite și unde de invidie care vin spre tine. Și nu poți rămâne indiferent, pentru că atunci când atât de mulți oameni se uită urât la tine și aruncă printre dinți înjurături, universul pleacă urechea și lucrează cu ei. De exemplu, karma negativă pe care am atras-o mergând cu mașina asta s-a arătat chiar în timpul testului. Am zis că păstrăm secretul, însă trebuie să o spunem. Am pus mașina pe o pajiște frumoasă, cu munți spate, am lăsat portierele ridicate și am luat o pauză să fumăm o țigară. Și cum ardeam noi tutunul și scoteam fumul, am văzut că în mașină se urcase un câine maidanez, plin de noroi, ud leoarcă și mirosind a stână. Da, un câine s-a urcat pur și simplu într-un BMW i8 Protonic Red Edition și nu ca să-și facă un selfie. El doar căuta sandwhich urile de la OMV pe care le lăsasem în spate. Probabil că după experiența asta, e cel mai șmecher câine din sat, are cei mai mulți pui și nu mai mănâncă nimic altceva în afară de mânzat fraged, fără os.

Concluzia e simplă: dacă îți asumi privirile dușmănoase și urările de rău, atunci poți merge liniștit cu mașina asta. Dar s-ar putea să fii mai puțin ocărât dacă alegi o culoare mai subtilă.
E rapid, deloc discret, scump și-ți livrează sunet artificial prin boxe. Dar la cât de bine arată, ar putea să fie și mut.
Probabil că vrei să știi ce are în plus un BMW i8 Protonic Red Edition în afară de culoare și de cei peste 150.000 de euro pe care trebuie să-i scoți din bancă. Ei bine, lucrurile cu adevărat frumoase se întâmplă la interior, acolo unde artiștii care modelează carbonul au avut grijă să arunce câteva inserții spectaculoase, numai bune de mângâiat și de alintat.

Designerii au născocit o nouă tapițerie, frumoasă foc și oamenii de marketing au aruncat câteun logo pe fiecare prag. Pe de altă parte, plătești în plus și pentru exclusivitatea de a avea o mașină exclusivistă într-o vesiune și mai exclusivistă. Adică doar 100 de unități sunt produse în culoarea asta, așa că invetiția nu e tocmai rea. În rest, i8 PRE – am prescurtat că nu prea mai am loc, deși explicând prescurtarea am scris mult mai mult decât n-aș fi făcut-o – are același sunet artificial ca orice i8 și merge la fel ca orice alt i8. Adică fabulos, repede și cu rafinamentul unui sistem de sunet Bang & Olufsen.

BMW i8 Protonic Red Edition
Motorizare: hibrid
Cilindree: 1.497 cmc
Putere maximă combinată: 362 CP/rpm
Cuplu maxim combinat: 570 Nm/rpm
Viteză maximă: 250 km/h
0-100 km/h: 4,4 s
Consum mediu: 2,1 l/100 km
Emisii CO2: 49 g/km
Preț (TVA inclus): 152.934 euro

Comentarii

©2018 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account