ZVON: BMW i7 va fi oferit în 3 variante de propulsie electrică, denumite i740, i750 și i7 M60
Constructorul bavarez nu se va raporta la capacitatea bateriei pentru a boteza versiunile de propulsie ale modelului BMW i7. Așa spun cele mai recente informații aflate de site-urile Bimmerpost.com și BMWBlog.com. Deci denumirile modelelor electrice i7 vor urma aceeași clasificare folosită pentru variantele Seria 7 care ai motoare cu ardere internă.
Drept urmare, se pare că sedanul electric de lux va fi propus în variantele i740, i750 și i7 M60. Vârful de gamă va fi un model M Performance, după cum indică numele pregătit de divizia M. Acesta este creditat de majoritatea zvonurilor cu o baterie de 120 kWh, iar estimările de putere variază de la 650 până spre 700 CP. De exemplu, Automobilwoche.de estimează că i7 va avea până la 665 CP și o baterie de 120 kWh.
În cazul versiunilor i750 și i740 BMWBlog.com prefigurează baterii cu capacitate de circa 100 kWh, respectiv 80 kWh. Sunt puține indicii vehiculate până acum despre puterile modelelor i750 și i740. Dar se menționează că i740 va avea tracțiune spate și un motor, iar i750 și i7 M60 vor avea 2 motoare electrice, dispuse câte unu la fiecare punte, pentru a asigura tracțiune integrală.
În cazul gran coupe-ului i4 BMW a declarat că motorizarea electrică dezvoltă până la 530 și are baterie de circa 80 kWh. Iar SUV-ul electric BMW iX a fost confirmat având peste 500 cai putere produși de două motoare electrice, care oferă tracțiune integrală. BMW iX are baterie cu capacitate brută de peste 100 kWh și promite autonomie de peste 600 km (WLTP).
Zvonurile menționate de BMWBlog.com despre i7 indică faptul că bateria de 120 kWh a lui i7 M60 va oferi autonomie de 650-700 km. Iar autonomia modelului cu baterie de 80 kWh ar fi preconizată la 470 km.
Noua tehnologie de încărcare a lui BMW iX permite încărcarea rapidă cu până la 200 kW la stații DC. Dar nu este exclus ca BMW i7 să beneficieze de un sistem de încărcare cu capacitate și mai mare. În 2018, BMW, Porsche și Siemens s-au implicat în proiectul FastCharge, care testează stații de încărcare cu capacitate de până la 450 kW. Automobilele de cercetare cu propulsie electrică, create special în cadrul proiectului FastCharge, au reușit să acumuleze în mai puțin de 3 minute energie suficientă pentru parcurgerea a 100 km. Iar în 15 minute s-a realizat o încărcare de la 10 la 80% din capacitatea bateriei.
Pentru moment, BMW păstrează cât mai mult secret în jurul lui i7, rezumându-se doar la a confirma că viitoarea generație a Seriei 7 va fi oferită și cu propulsie pur electrică, pe variante cu motoare plug-in hybrid și cu ardere internă.