Audi e-tron GT debutează cu până la 646 CP. Cum răspunde BMW i4?

Audi e-tron GT și BMW i4 se vor întâlni din 2021 în segmentul modelelor gran coupe electrice. Deși i4 are dimensiuni mai mici, va fi singura alternativă pe care BMW o va oferi pentru Audi e-tron GT, cel puțin până la debutul primei generații BMW Seria 7 cu propulsie pur electrică.

Un concurent direct pe calapodul lui Audi e-tron GT ar fi fost un eventual BMW Seria 8 Gran Coupe cu propulsie electrică. Însă până la acest moment nu există nici măcar cel mai timid zvon despre un asemenea model. Singurele informații anunțate oficial sunt producerea lui BMW i4 din 2021, precum și faptul că viitorul BMW Seria 7 va fi oferit inclusiv cu propulsie electrică.

Cu alte cuvinte, BMW a ales strategia de a deriva modelele electrice pe baza gamei clasice. Motivul este, desigur, reducerea costurilor de fabricație. În cazul lui Audi, soluția a fost faptul că e-tron GT este derivat din aceeași platformă tehnică pentru modele electrice care este utilizată și de Porsche Taycan.

Deși Audi e-tron GT nu egalează cele mai performante versiuni ale lui Porsche Taycan, fișa sa tehnică sună foarte impresionant.

Are două motoare electrice, amplasate câte unu la fiecare punte. Așadar, oferă tracțiune integrală. Și beneficiază și de o transmisie cu 2 trepte, montată la puntea spate. Sunt oferite două versiuni de putere și performanță. Modelul de bază este Audi e-tron GT quattro, care livrează 476 CP (350 kW) și 630 Nm. Are și un mod launch control în care sistemul primește un boost de putere timp de 2,5 secunde. Astfel, sistemul generează temporar 530 CP (390 kW) și permite sprintarea de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde.

Divizia Audi Sport GmbH a preparat versiunea Audi RS e-tron GT, care produce 598 CP (440 kW) și 830 Nm, sau 646 CP (475 kW) în modul boost. Cu aceste resurse gonește de la 0 la 100 km/h în doar 3,3 secunde. Și atinge viteza maximă de 250 km/h, în loc de 245 km/h, cât poate Audi e-tron GT quattro.

Pentru a se asigura că e-tron GT poate face runde succesive de condus sportiv, Audi a prevăzut bateria cu un sistem de management termic cu 4 circuite de răcire. Bateria are capacitate netă de 85 kWh (93 kWh brut) și promite autonomie de până la 487 km (WLTP) în cazul modelului Audi e-tron GT quattro. Sistemul de încărcare permite alimentarea cu până la 270 kW la stațiile DC. Penru stațiile AC capacitatea de încărcare este standard de 11 kW, dar opțional se va oferi și o variantă cu capacitate de 22 kW.

Audi anunță că în Germania prețurile vor începe de la 99.800 de euro pentru e-tron GT quattro și de la 138.200 de euro pentru RS e-tron quattro. Iar precomenzile încep chiar din februarie 2021.

Așadar, vine cu performanțe înalte și va lua startul comercial înaintea lui BMW i4, care va fi disponibil din ultima parte a anului 2021, în cel mai fericit caz.

Totuși, char dacă dimensiunile lui i4 sunt în clasa imediat inferioară, iar performanțele nu vor fi chiar la nivelul lui Audi e-tron GT, ar fi de așteptat ca gran coupe-ul bavarez să aibă astfel un preț ceva mai abordabil. Desigur, vom afla exact la momentul lansării oficiale.

Ce știm până acum din partea lui BMW este că i4 va fi primul model electric preparat de divizia BMW M GmbH. Aceasta va fi propusă ca model M Performance, nu M pur. Conform specificațiilor preliminare anunțate de BMW, propulsia electrică a modelului i4 va produce până la 530 CP și îi va permite gran coupe-ului să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 4 secunde. Viteza maximă este de peste 200 km/h. Iar bateria de circa 80 kWh promite autonomie de până la 600 km.

BMW va concura mai categoric modelele Audi e-tron GT când va lansa versiunile electrice ale modelelor Seria 5 și Seria 7. Constructorul bavarez a confirmat că viitoarele Serii 5 și 7 vor avea inclusiv propulsii pur electrice. De altfel, zvonurile anunță cote de putere ridicate pentru modelele despre care se presupune că se vor numi i5 și i7. Unele zvonuri spun chiar că următorul M5 va fi alimentat 100% de la priză, având 3 motoare electrice a căror putere cumulată ar tinde spre 1000 CP. Sună extravagant, dar deja tesla oferă motorizări electrice de 1.020 și peste 1.100 CP pentru Model S.

Viitprul Seria 7 va sosi înaintea noii Serii 5. Debutul este așteptat în 2022-2023. Deci 7-le va primi primul propulsie electrică. Zvonurile menționează chiar și peste 650 CP pentru i7.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account