ZVON: Viitorul BMW Seria 7 va avea propulsie electrică care produce peste 530 CP

Publicația Car Magazine ne oferă câteva preconizări interesante despre propulsia electrică a următorului BMW Seria 7.
Constructorul bavarez a confirmat deja că generația viitoare a modelelor BMW Seria 7 şi BMW Seria 5 vor avea și versiuni cu propulsie 100% electrică. De asemenea, au început pregătirile pentru ca noile Seria 7 și Seria 5 să intre în producţie la uzina din Dingolfing. Însă, BMW nu a comunicat până acum și informații tehnice.
Aici intră în scenă estimările raportate de Car Magazine. Site-ul publicației britanice menționează că versiunea electrică a viitorului 7 se va numi celmai probabil i7 și va fi lansată în 2023, la un an după debutul lui i5, varianta electrică a Seriei 5. Astfel, gama de modele pur electrice ale mărcii BMW va fi formată în 2023 din BMW i3, SUV-ul BMW iX3 lansat în 2020, precum și SUV-ul iX și gran coupe-ul i4, care își vor începe cariera în 2021.
Conform Car Magazine, BMW i7 va beneficia de un pachet de baterii cu capacitate mare, estimată la 100 kWh. Publicația britanică prezice o autonomie electrică de peste 300 de mile, ceea ce ar însemna peste 482 km. De asemenea, propulsia ar livra peste 530 CP și ar asigura tracțiune integrală, fiind configurată cu două motoare electrice.
Din informațiile preliminare anunțate de BMW în mod oficial despre gran coupe-ul electric i4, știm că acesta va dezvolta până 530 CP și va avea o baterie de aproximativ 80 kWh, capabilă să ofere autonomie de până la 600 km WLTP. Totodată, BMW a comunicat că SUV-ul electric iX va avea propulsie cu peste 500 cai putere, dezvoltați de două motoare electrice. Bateria lui BMW iX are capacitate brută de peste 100 kWh, care promite autonomie de peste 600 km conform WLTP. Conform BMW, această autonomie WLTP ar fi echivalentul a peste 300 de mile în baza normelor de testare EPA FTP-75 din SUA. Așadar, avem aceste repere oficiale pentru a vedea unde se plasează estimările Car Magazine.
Următorul BMW Seria 7 are la bază noua platformă CLAR, după cum menționează Car Magazine. Această platformă tehnică a fost proiectată pentru a integra atât motorizări cu ardere internă, cât și propulsie 100% electrică. Car Magazine precizează că structura sedanului nu va recurge la folosirea extinsă a carbonului, precum s-a procedat în cazul lui BMW i3 și BMW i8. În schimb, structura va fi construită din oțel și aluminiu.
Acest articol este ilustrat cu imaginea actualului BMW Seria 7. Întregul raport despre BMW i7, precum și o ilustrație care prefigurează designul acestuia le puteți vedea pe site-ul carmagazine.co.uk
