BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive: rațiune sau emoție?

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive este un comparativ între versiuni diesel și benzină ale aceluiași model, doar că în cazul de față diferențele sunt ceva mai mari decât în cazul comparativelor precedente.

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive pune față-n față două versiuni extrem de puternice ale SAV-ului bavarez, dar care promit lucruri diferite și vin îmbrăcate în haine diferite. Dacă X6 M50d xDrive este „stăpânul turbinelor” și vine echipat în standard cu pachetul M Sport, X6 xDrive50i este puțin mai onest și te ispitește cu un V8 sub capotă.

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive: Performanță, între emoție și rațiune

Primul lucru pe care trebuie să-l discutăm când vine vorba despre aceste două versiuni este legat de performanțele dinamice, care nu pot și nici nu trebuie să fie ignorate. Dacă în cazul comparativelor precedente am luat în calcul motorizări cu cilindree similară, astăzi lucruri sunt puțin altfel. BMW X6 xDrive50i are sub capotă un V8 de 4,4 litri, supraalimentat, care dezvoltă 450 de cai-putere între 5.500 și 6.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim este de 650 Nm între 2.000 și 4.500 de rotații pe minut. Prin urmare, sprintul 0-100 km/h durează 4,8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDriveDe cealaltă parte, X6 M50d xDrive îți propune o abordare diferită, mai „economică” și care îmbracă – deși într-o formă puțin controversată – pachetul dinamic asociat literei M. Cu un diesel de 3,0 litri, cu trei trubine, X6 M50d xDrive livrează 381 de cai-putere între 4.000 și 4.400 rpm și un cuplu maxim de 740 Nm între 2.000 și 3.000 rpm. Astfel, sprintul 0-100 km/h durează 5,2 secunde, iar viteza maximă este limitată și ea la 250 km/h. Din punctul meu de vedere, motorizarea pe benzină este net superioară în cazul performanțelor dinamice, atât în cazul sprintului, cât și în cazul accelerațiilor în reprize. Puterea „benzinarului” este mai mare cu 69 de cai-putere, în timp ce cuplul este mai mic cu 90 Nm. Totuși, plaja de cuplu maxim este mai mare în cazul benzinei, iar momentul maxim apare la în cazul ambelor versiuni la 2.000 de rotații pe minut. Mai mult, X6 M50d xDrive cântărește fix 2.260 de kilograme, iar X6 xDrive50i cântărește 2.245 de kilograme, astfel că și în cazul maselor lucrurile sunt similare.

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive: Prețuri și costuri adiacente

Prețul de listă pentru BMW X6 xDrive50i pornește de la 83.820 de euro cu TVA inclus. Asta înseamnă că X6 M50d xDrive este mai scump cu puțin peste 7.000 de euro, având un preț de pornire de 90.900 de euro, cu TVA inclus. Sigur, pentru oricine, această diferență nu poate fi catalogată drept nesemnificativă. Totuși, X6 M50d xDrive este echipat cu în standard cu pachetul M Sport care include, printre altele, jante din aliaj ușor pe 19”, suspensie adaptivă M, volan M Sport îmbrăcat în piele, pachetul aerodinamic M și alte câteva elemente de intori și exterior legate de litera M. Dacă vrei să optezi pentru pachetul M Sport în cazul versiunii pe benzină, atunci trebuie să mai scoți din buzunar 5.592 de euro, caz în care diferența dintre preț dintre cele două modele se reduce la aproape 1.500 de euro. Legat de tapițerie, trebuie să specifică și faptul că X6 xDrive50i vine în standard cu tapițeria din piele Dakota, în timp ce X6 M50d xDrive este echipat cu o tapițerie în combinație piele/Alcantara.

Mai departe, trecând la consumul de combustibil, este evident că X6 xDrive50i nu va fi foarte prietenos la acest capitol. Cu un consum mediu declarat de 9,7 l/100 km, acesta consumă în medie mai mult cu 3,1 l/100 km decât X6 M50d xDrive. Fapt care se traduce într-un cost suplimentar de 1.136 de euro pentru fiecare 30.000 de kilometri parcurși. Acum, dacă luăm în calcul diferența de preț de peste 7.000 de euro în cazul prețurilor de listă, trebuie să parcurgi aproape 200.000 de kilometru pentru ca diferența să se amortizeze. Totuși, pentru că vorbim de modele cu cilindree diferită, și costurile adiacente vor fi mai mari în cazul versiunii pe benzină. De exemplu, impozitul anual pentru X6 xDrive50i este de 6.373 de lei pe an, în timp ce pentru X6 M50d xDrive acesta este de 2.155 de lei, ceea ce înseamnă aproape 1.000 de euro anual. Aceste diferențe continuă și în cazul costurilor adiacente. Doar în cazul taxei de mediu, unde pentru xDrive50i trebuie să plătești 1.514 euro și 552 de euro pentru M50d xDrive mai apare o diferență de 1.000 de euro. Un alt lucru pe care trebuie să-l luăm în considerare este „taxa pe bunurile de lux” care, în cazul automobilelor, înseamnă un euro pe fiecare centimetru cub al mașinilor cu cilindree mai mare de 3.000 cmc. Totuși, taxa se aplică doar pentru cilindree ce depășește 3,0 litri, astfel că în cazul lui BMW X6 xDrive50i va trebuie să plătești la stat încă 1.395 de euro fără TVA sau 1.730 de euro, cu TVA.

BMW X6 xDrive50i vs X6 M50d xDrive: ce alegem?

Așa cum ai văzut deja, versiunea pe benzină vine cu o serie de costuri suplimentare care neutralizează practic diferență în cazul prețurilor de listă. Asta chiar dacă nu luăm în calcul faptul că X6 M50d are în standard pachetul M Sport. Așadar, chiar dacă performanțele dinamice ale V8-ului sunt superioare diesel-ului cu trei turbine, alegerea benzinei în cazul acesta e greu de justificat. Mai ales că vorbim despre un X6 care cântărește 2,2 tone și al cărui comportament dinamic nu poate fi nici măcar apropiat de cel al unui sedan, să spunem. Prin urmare, în cazul acesta eu aș opta liniștit pentru X6 M50d. Tu?

Descoperă colecția de accesorii BMW M și alege-ți cadoul potrivit:

colectia bmw m

Urmărește și testul nostru video cu BMW X6 M50d:

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account