Foto-comparativ: Noul BMW Seria 2 Gran Coupe (F44) înfruntă rivalul Mercedes-Benz CLA

Noul coupe compact cu 4 uși al constructorului din München a fost recent dezvăluit și poate fi deja privit ca fiind un concurent cu atuuri extrem de puternice în segmentul în care activează. Principalul său rival, Mercedes-Benz CLA, are acum motive serioase de îngrijorare. În primul rând, noul Seria 2 Gran Coupe joacă tare pe toate fronturile. Designul său exterior emană sportivitate și dinamism în cel mai pur stil BMW. Chiar dacă filozofia de design abordată este acum mai clară, mult mai curată și mai precisă, analizând primele fotografii oficiale, putem concluziona că noul membru al familiei Seria 2 se mândrește cu un look exterior foarte expresiv.
Cea mai marcantă diferență între cele 2 modele, pe lângă brandurile din care fac parte, este expresivitatea părții frontale. Design-ul măștii frontale al modelului F44 este derivat din cel al Seriei F40 1, însă cam aici se opresc asemănările. Întregul aspect denotă maiestuozitate. Farurile LED în echipare standard, cu filamentele lor hexagonale, se extind până aproape de grila radiatorului și au o ușoară adâncitură plasată sub proiectoarele centrale.
Grila radiatorului este complet diferită de cea a Seriei 1, fiind de asemenea inspirată de Seria 8. Cele două părți componente sunt conectate între ele și lărgite pe orizontală pentru a crea un efect vizual dramatic. Secțiunea inferioară a barei de protecție din față a fost, de asemenea, modificată, fiind specifică pentru Seria 2 Gran Coupe, neexistând nici o reminiscență din partea fratelui Seria 1 F40.
În cazul modelului Mercedes-Benz CLA, partea frontală este cvasi-identică cu cea de pe Clasa A (W 177), chiar dacă trebuie să fim corecți și să recunoaștem că farurile arată un pic mai bine decât cele ale modelului hatchback. În comparație cu partea frontală a Seriei 2 Gran Coupe, CLA nu are nici o caracteristică vizuală care să stârnească măcar un soi de pasiune. Deși este un design bun, nu se poate spune că rupe gura târgului. Este 1 – 0 pentru BMW.
Spectacolul de design continuă cu părțile laterale ale celor doi competitori. Este destul de nedrept să comparăm două astfel de mașini fundamental diferite, înrădăcinate în două filozofii de marcă ce sunt complet opuse. Dar, întrucât designul este subiectiv și faptul că sunt sau nu sunt părtinitoreste irelevant în cele din urmă, trebuie să vă mărturisesc că Mercedes-Benz CLA a făcut eforturi pentru a se îndepărta de silueta destul de neechilibrată a predecesorului său.
Este destul de greu să te decizi între cele două modele, dar BMW reușește cumva să fie și cel care câștigă pe acest joc. Adânc înrădăcinat în tradiția sa, modelul cu stea în trei colțuri arată relativ neinspirat și ușor plictisitor, fiind în același timp corect și nu excesiv ca stil. Per a contrario, noul Seria 2 Gran Coupe reflectă cu o atitudine cu mult mai proaspătă, mai multă prezență și eleganță, în care se regăsesc influențe puternice din partea unor modele precum Seria 6 Gran Coupe, Seria 4 Gran Coupe și Seria 8 Gran Coupe.
Ca și în cazul CLA, care nu este altceva decât un mini-CLS, noul Seria 2 Gran Coupe ar putea fi intitulat în mod corect un mini-G16 cu propria personalitate. Liniile geamurilor laterale, aripile spate și Hofmeister kink sunt concepute într-un mod nou, tipic pentru F44. Așadar, este BMW 2, Mercedes 0. 😊
Înaintând spre spate, noul Seria 2 Gran Coupe își completează design-ul șarmant cu o identitate complet nouă. Stopurile cu lumini LED și semnătură stilistică de forma literei „L” se extind până aproape de secțiunea din mijloc a portbagajului, fiind un amestec de stil între Seria 8 Gran Coupe și noul X6. Plăcuța de înmatriculare este montată pe ușa portbagajului.
Pe de altă parte, CLA vine cu un tratament destul de similar. Din nou, asemănările cu CLS sunt prezente și aici. Modelul bavarez este, în cele din urmă, o alegere mai bună. În timp ce F44 are unele asemănări normale cu alte modele din portofoliu, totuși reușește să se individualizeze prin propria identitate stilistică, ceea ce pentru rivalul din Stuttgart este aproape imposibil. Deci, avem deja 3 – 0 pentru BMW după confruntarea design-ului exterior.
În interior, competiția este și mai aprigă. Cei doi concurenți afișează două filozofii arhitecturale radical diferite. Pe de o parte, Mercedes-Benz CLA este cel care se distanțează semnificativ de generația precedentă C 117. Noul C 118 propune o arhitectură interioară extrem de digitalizată, împrumutată de la Clasa A. Ecranele digitale de dimensiuni mari sunt inspirate de modele superioare din portofoliu, precum Clasa S sau Clasa E, care au adoptat aceeași soluție în trecut. Interfața de infotainment MBUX poate funcționa prin intermediul ecranului central sensibil la atingere, prin comandă vocală sau prin touchpad-ul amplasat pe tunelul central.
Pe de altă parte, noul Seria 2 Serie Gran Coupe împrumută tabloul de bord de la noul hatchback Seria 1. Arhitectura este una tipică BMW, cu consola centrală orientată către șofer. Gurile de ventilație au fost atent desenate, în timp ce liniile de caracter ale tabloului de bord inspiră mai multă calitate decât aspectul destul de minimalist al interiorului lui CLA. Materialele utilizate sunt de foarte bună calitate, ceea ce poate fi observat în utilizarea extensivă a plasticului-spumă și a pielii de înaltă calitate, foarte puține zone fiind acoperite cu plastic dur.
Tabloul de bord al modelului bavarez este colorat în principal în tonuri întunecate și profunde, în comparație cu CLA, care poate fi configurat în unele nuanțe mai luminoase. Singurele opțiuni de piele ceva mai deschisă pentru F44 ar fi tapițeriile din piele în culoare Oyster sau Magma Red. De asemenea, din punct de vedere al conectivității, noul bavarez compact este oferit cu cel mai recent sistem de infotainment BMW iDrive OS 7.0 și poate fi echipat opțional cu instrumentar de bord digital, dublat de afișajul central de dimensiuni mari (fie în pachetul BMW Live Cockpit Plus, fie în BMW Live Cockpit Professional).
În timp ce modelul din Stuttgart a eliminat schimbătorul de viteze montat pe tunelul central, BMW Seria 2 Gran Coupe rămâne în continuare fidel unui selector electronic elegant, împrumutat de la cele mai noi automobile din portofoliu. Dacă ar fi să aleg interiorul care se potrivește cel mai bine gustului și nevoilor mele, acesta ar fi cu siguranță cel al noului F44: clasic și, în același timp, digital într-un mod rezonabil. Bordul lui CLA arată pur și simplu ca un exercițiu de design mult exagerat în privința unei utilizări rezonabile a soluțiilor digitale.
Este evident că, în aceste condiții, câștigătorul comparativului foto nu poate fi nimeni altul decât noul BMW Seria 2 Gran Coupe, care a reușit să mă impresioneze într-un mod cu adevărat pozitiv în toate aspectele. Ce e cert este că Mercedes-Benz CLA va avea, cu siguranță, o viață mai grea de acum înainte.
