BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group cu Audi & Porsche planifică un joint-venture pentru încărcare ultrarapidă de mare putere de-a lungul principalelor autostrăzi ale Europei

Joint-venture-ul va desfăşura o reţea de încărcare cu curent continuu de mare putere pentru automobilele electrice cu baterii (BEV), care acoperă traseele pe distanţe lungi din Europa.
Puterea care ajunge până la 350 kW reduce semnificativ timpul de încărcare în comparaţie cu sistemele disponibile.
În Europa este planificată construcţia a aproximativ 400 de staţii de încărcare ultrarapidă.
Reţeaua se bazează pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizează un conector complet compatibil cu cele mai multe BEVs din generaţia actuală şi cea viitoare.
Colaborarea fără precedent între constructorii auto ar forma o reţea independentă de mărci pentru infrastructura de încărcare.

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group prin Audi şi Porsche au semnat un memorandum pentru a crea o reţea de încărcare de mare putere în Europa. Obiectivul este construcţia rapidă a unui număr important de staţii din dorinţa de a permite automobilelor electrice cu baterii să efectueze călătorii pe distanţe lungi. Acesta va fi un pas important către facilitatea unei adoptări în masă a automobilelor electrice cu baterii (BEV).

Reţeaua de încărcare ultrarapidă de mare putere ce este proiectată să atingă un nivel al puterii de până la 350 kW va fi semnificativ mai rapidă decât cele mai puternice sisteme de încărcare utilizate în prezent. Construcţia este prevăzută să înceapă în 2017. Obiectivul iniţial prevede construcţia a aproximativ 400 de locaţii în Europa. Până în 2020, clienţii ar trebui să aibă acces la mii de puncte de încărcare de mare putere. Obiectivul este acela de a permite călătorii pe distanţe lungi într-o reţea deschisă de staţii de încărcare de-a lungul autostrăzilor şi principalelor şosele, ceea ce până acum nu era fezabil pentru cei mai mulţi conducători de automobile electrice pe baterii. Experienţa încărcării este de aşteptat să evolueze prin a fi la fel de convenabilă precum realimentarea la staţiile de combustibil convenţionale.

Reţeaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS / sistem combinat de încărcare). Infrastructura de încărcare planificată extinde standardul tehnic existent pentru încărcarea cu curent alternativ şi continuu a automobilelor electrice la următorul nivel de capacitate pentru încărcare rapidă cu curent continuu cu putere de până la 350 kW. Automobilele electrice cu baterii care au capacitatea de a accepta întreaga energie a staţiilor de încărcare se pot reîncărca, indiferent de marcă, într-o fracţiune din timpul actualelor BEVs. Reţeaua este destinată să deservească toate automobilele echipate CCS pentru a facilita adoptarea modelelor electrice cu baterie în Europa.

BMW Group

„Această reţea de încărcare de mare putere oferă conducătorilor un nou argument puternic pentru a se îndrepta spre mobilitatea electrică”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. „De-a lungul ultimilor ani, BMW Group a iniţiat numeroase proiecte de infrastructură de încărcare publică. Proiectul comun este un nou reper major care demonstrează modul în care competitorii îşi unesc forţele pentru a accelera mobilitatea electric.”

Daimler AG

„Succesul mobilităţii electrice necesită două lucruri: automobile convingătoare şi o infrastructură de încărcare vastă. Prin noul nostru brand EQ, lansăm ofensiva noastră de produse electrice: până în 2025, portofoliul nostru va include peste zece automobilele cu propulsie integral electrică. Împreună cu partenerii noştri, construim acum infrastructura de încărcare de mare putere în Europa”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi director al Mercedes-Benz Cars. „Disponibilitatea staţiilor de mare putere permite în premieră o mobilitate electrică pe distanţe lungi şi va convinge tot mai mulţi clienţi să opteze pentru un automobil electric.”

Ford Motor Company

„O infrastructură de încărcare ultrarapidă şi fiabilă este importantă pentru adoptarea masivă de către clienţi şi are potenţialul de a transforma posibilităţile pentru condusul electric”, a declarat Mark Fields, preşedinte şi director executiv al Ford Motor Company. „Ford este dedicat dezvoltării automobilelor şi tehnologiilor care îmbunătăţesc viaţa oamenilor, iar această reţea de încărcare va face ca deţinerea de automobile electrice să fie mai uşoară şi mai practică pentru clienţii din Europa.”

AUDI AG

„Intenţia noastră este să creăm o reţea care să permită clienţilor noştri să utilizeze pauza de cafea pentru încărcare atunci când călătoresc pe distanţe lungi”, a spus Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de Administraţie al AUDI AG. „Serviciile fiabile de reîncărcare rapidă sunt un factor important pentru conducătorii care aleg un automobil electric. Prin această colaborare, vrem să impulsionăm adoptarea la scară largă a mobilităţii electrice şi să accelerăm schimbarea către un condus fără emisii.”

Porsche AG

„Există două aspecte decisive pentru noi: încărcarea ultrarapidă şi plasarea staţiilor de încărcare în locurile potrivite”, a spus Oliver Blume, preşedinte al Consiliului Executiv al Porsche AG. „Împreună, aceşti doi factori ne permit să călătorim cu automobilele electrice la fel ca şi cu cele convenţionale, cu motor termic. În calitate de constructor auto, ne modelăm activ viitorul, nu doar prin dezvoltarea de automobile cu propulsie integral electrică, ci şi prin construcţia infrastructurii necesare.”

Constructorii de automobile intenţionează să facă investiţii substanţiale pentru a crea reţeaua, subliniind crezul fiecărei companii în viitorul mobilităţii electrice. În timp ce partenerii fondatori – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group – vor avea cote egale în cadrul acestui joint-venture, alţi producători auto vor fi încurajaţi să participe în reţea pentru a contribui la stabilirea unor soluţii de încărcare convenabile pentru clienţii BEVs. Joint-venture-ul este deschis pentru cooperare cu partenerii regionali.

Formarea acestui joint-venture este condiţionată de executarea acordurilor definitive şi de aprobarea controlului comun în diferite jurisdicţii.

Despre AUDI AG

Prin mărcile sale Audi, Ducati şi Lamobrghini, Audi Group este unul dintre cei mai de succes constructori de automobile şi motociclete din segmentul premium. Compania este prezentă în peste 100 de pieţe din lumea întreagă şi produce în 16 locaţii din 12 ţări. În cea de-a doua jumătate a anului 2016, Audi va începe producţia modelului Q5 la San José Chiapa (Mexic). Subsidiare deţinute integral de AUDI AG sunt quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Italia) şi Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna, Italia). În 2015, Audi Group a livrat clienţilor aproximativ 1,8 milioane de automobile ale mărcii Audi, 3.245 de maşini sport ale mărcii Lamborghini şi aproximativ 54.800 de motociclete ale mărcii Ducati. În anul fiscal 2015, AUDI AG a obţinut venituri totale de 58,4 miliarde de euro şi un profit operaţional de 4,8 miliarde de euro. În prezent, compania are aproximativ 85.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care circa 60.000 în Germania. Audi se concentrează pe produse şi tehnologii sustenabile noi pentru viitorul mobilităţii.

Despre BMW Group

Datorită celor trei mărci ale sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 31 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări. În 2015, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,247 milioane de automobile şi circa 137.000 de motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2015 a fost de aproximativ 9,22 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 92,18 miliarde de euro. La 31 decembrie 2015, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 122.244 de angajaţi. Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.

Despre Daimler AG

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Prin diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses şi Daimler Financial Services, the Daimler Group este unul dintre cei mai mari producători de automobile premium şi cel mai important constructor de automobile comerciale din lume. Daimler Financial Services oferă servicii de finanţare, leasing, management de flote, asigurări, investiţii financiare, carduri de credit şi mobilitate inovatoare. Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler şi Carl Benz, au făcut istorie cu inventarea automobilului în anul 1886. Ca pionier al ingineriei auto, Daimler continuă şi în prezent să modeleze viitorul mobilităţii: concernul este orientat spre tehnologii inovatoare şi ecologice, precum şi spre automobile sigure şi superioare care atrag şi fascinează. Daimler investeşte constant în dezvoltarea sistemelor de propulsie alternativă, obiectivul pe termen lung fiind condusul fără emisii: de la automobile hibrid până la automobile cu propulsie electrică prin acumulatori sau pile de combustie. Mai mult, compania urmează un drum constant spre condus fără accidente şi conectivitate inteligentă până la condus autonom. Acesta este doar un exemplu al modului în care Daimler acceptă, de bună voie, provocarea îndeplinirii responsabilităţilor sale faţă de societate şi mediu. Daimler îşi comercializează automobilele şi serviciile în aproape toate ţările lumii şi are facilităţi de producţie în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa. Actualul portofoliu de mărci include, pe lângă cel mai valoros brand auto premium din lume – Mercedes-Benz -, şi Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach şi Mercedes me, mărcile smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra şi Thomas Built Buses, dar şi brandurile Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel, car2go şi mytaxi. Compania este listată la bursele de valori de la Frankfurt şi Stuttgart (simbol bursier DAI). În 2015, concernul a vândut peste 2,9 milioane de vehicule şi a avut o forţă de muncă de 284.015 angajaţi; veniturile au totalizat 149,5 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 13,2 miliarde de euro.

Despre Ford Motor Company

Ford Motor Company este o companie globală auto şi de mobilitate, cu sediul în Dearborn (Michigan). Cu aproximativ 203.000 de angajaţi şi 62 de uzine în toată lumea, afacerea de bază a companiei include designul, producţia, marketingul şi service-ul unei linii complete de automobile, camionete şi SUV-uri Ford, precum şi automobilele de lux Lincoln. Pentru extinderea modelului său de business, Ford urmăreşte oportunităţile continue prin investiţii în electrificare, condus autonom şi mobilitate. Ford oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company.

Despre Porsche AG

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, cu sediul central în Stuttgart-Zuffenhausen, este unul dintre cei mai profitabili constructori auto din lume. După primele nouă luni din 2016, Porsche a livrat 178.314 automobile din gamele 911, Cayenne, Macan, Panamera, 718 Boxster şi 718 Cayman către clienţii din lumea întreagă. Aceasta reprezintă o creştere de 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele trei trimestre din 2016, profitul operaţional al constructorului de automobile sport a totalizat 2,9 miliarde de euro, o creştere de 12% faţă de datele similare ale anului anterior. Porsche operează uzine la Stuttgart şi Leipzig, precum şi un centru de dezvoltare la Weissach. Constructorul de automobile sport are aproximativ 27.000 de angajaţi (la 30 septembrie 2016). Principiul Porsche de a profita la maximum de orice oportunitate îşi are originile pe circuit şi este întruchipat de fiecare automobil. Datorită standardelor înalte de calitate, 70% din totalul de modele Porsche construite în istorie se află şi acum pe şosele.

Despre Volkswagen Group

Având sediul central la Wolfsburg, Volkswagen Group este unul dintre principalii constructori auto ai lumii şi cel mai mare din Europa. Concernul cuprinde 12 mărci din şapte ţări ale Europei: automobile Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, autovehicule comerciale Volkswagen, Scania şi MAN. Fiecare brand are propriul caracter şi funcţionează ca entitate independentă pe piaţă. Gama de produse cuprinde de la motociclete la maşina mici şi automobile de lux. În domeniul vehiculelor comerciale, produsele cuprinde de la camionete la microbuze şi camioane. Volkswagen Group operează 121 de locaţii de producţie îăn 20 de ţări europene şi alte 11 ţări din America, Asia şi Africa. În fiecare zi a săptămânii, 610.076 de angajaţi din întreaga lume produc aproximativ 42.000 de automobile şi lucrează în serviciile legate de vehicule sau alte domenii ale afacerii. Volkswagen Group îşi vinde produsele în 153 de ţări. Prin programul de viitor „TOGETHER – Strategy 2025”, Volkswagen Group deschide drumul pentru cel mai mare proces de schimbare din istoria sa: realinierea unuia dintre cei mai buni constructori auto pentru a deveni principalul furnizor global de mobilitate sustenabilă.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account