BMW Sim Live 2022: România este prezentă în finala din Assetto Corsa Competizione pentru al doilea an la rând
Sebastian Apostol și Victor Nicolae au încheiat pe primele două poziții la finele celor două săptămâni ale etapei a patra a BMW SIM Time Attack, iar alți doi colegi din clubul West Competition Racing s-au clasat în Top 10. Același colectiv a confirmat în cea de-a doua etapă a SRO eSports Intercontinental GT Challenge de la Indianapolis că podiumul de la debut nu a fost întâmplător.
Cea de-a patra etapă din totalul de șase programate în cadrul BMW SIM Time Attack 2022 a adus în avanposturi reprezentanții West Competition Racing. Piloții români au demonstrat aceeași determinare ca anul trecut, la prima ediție a întrecerii oficiale BMW în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Dacă atunci Victor Nicolae reușea să fie primul reprezentant al țării noastre în finala BMW Sim Live, de această dată i-a convins și pe coechipierii săi să creadă în propriile șanse și să conlucreze pentru o performanță de grup: toți cei patru titulari din Racing League Romania ai clubului s-au regăsit în Top 10 la finele celor două săptămâni de luptă contra cronometru cu BMW M2 CS pe Mount Panorama.
BMW Sim Live 2022: Curse virtuale, adrenalină reală
Printre adversarii românilor la această rundă s-au numărat Amedeo Castorino, rival familiar din seria Nxtgen Racing World Tour din această primăvară, Ivan Shermetinskii (SMP Racing eSports) și Arthur Kammerer, component al echipei oficiale BMW BS+ Competition. Totuși, cel mai important contracandidat pentru calificare a fost Marco Wong, autor al unui loc secund în cadrul SRO eSports GT World Challenge Asia Sprint Series la categoria Silver pe același traseu de la Bathurst. Tentativa stabilită de Victor Nicolae în prima săptămână a etapei a fost surclasată rând pe rând de Sebastian Apostol și de Wong, ceea ce l-a făcut pe veteranul West Competition Racing să recidiveze în ultima zi cu un reper sub 20 de minute și 54 de secunde pe secvența de nouă tururi legate.
Totodată, Andrei Miclea și Dragoș Simion au avut evoluții încurajatoare ce i-au plasat pe pozițiile 8, respectiv 9. Cei doi urmează să continue cursa pentru calificarea în finala de la Munchen la etapa a cincea, în care se va concura la Kyalami cu BMW M4 GT4 în perioada 5-19 septembrie. Dacă lui Simion această mașină îi este familiară din primul sezon al RLR BMW GT Challenge, Miclea a venit în liga națională imediat după acea campanie din primul semestru al anului 2021 și o va descoperi în săptămânile următoare.
Emoțiile cursei puse în cuvinte de Victor Nicolae
În urma acestui succes, Victor Nicolae a declarat: ”Am trecut prin mari emoții, petrecând aproape o săptămână departe de simulator, cu ochii pe clasament să văd dacă este suficient ceea ce etalasem deja. Desigur, nivelul s-a confirmat încă o dată cât este de ridicat și a trebuit să mai caut câteva zecimi sub presiunea timpului rămas până la încheierea etapei. Mă bucur că am reconfirmat faptul că locul nostru este aici, în marile competiții din ACC. Am rămas cu regretul că se putea mai mult decât acel loc 6 în finala BMW Sim Live de anul trecut, iar acum voi avea ocazia să arăt din nou ce pot într-un pluton ce se anunță și mai valoros, date fiind numele deja calificate.”
SRO eSports Intercontinental GT Challenge: Top 10 la finele celor 8 ore de la Indianapolis
În debutul sezonului, la Bathurst, toate elementele necesare au fost bifate pentru un rezultat dincolo de orice așteptări. Modelul BMW M4 GT3 s-a pretat traseului de la Antipozi, iar piloții români au găsit un setup potrivit și au arătat atât viteză, cât și constanță în drum spre podium. Ulterior, cursa de 24 de ore de la Spa a fost amânată după un atac cibernetic, iar etapa americană a fost mutată de pe Laguna Seca la Indianapolis odată cu introducerea acestui nou circuit în Assetto Corsa Competizione. Toate echipele au avut așadar același timp de pregătire, iar West Competition Racing privea cu încredere acest ”reset” în raport cu datele considerabile adunate de cele mai importante structuri din sim racingul mondial.
O problemă tehnică survenită în calificări a făcut ca ordinea de start să fie schimbată, Sebastian Apostol fiind cel ce a plecat în cursă (de pe 9 la clasă și 23 la general) în locul lui Victor Nicolae. Aglomerația din primul viraj a dus la o răsucire pentru Apostol, iar prețul plătit în cursa de recuperare a fost mare: abia după 4 ore a ajuns BMW-ul #33 în zona locului al zecelea la categoria Silver. Nicolae și Simion au adus mașina la sosire, contabilizând 7 puncte care mențin echipajul WCR pe poziția a cincea în clasamentul general.
Indianapolis 8h – categoria Silver:
- Fabien Piffet – Maciej Hyla – Trevor Wenham – Grantas Kareckas (Ferrari 488 GT3 Evo/Race Anywhere Simsport) 8h01:49.666
- Oleg Zholobov – Danila Cherepenin – Igor Murdasov – Ivan Shermetinskii (Mercedes-AMG GT3 Evo/SMP Racing eSports) +1:04.929
- James Parker – Jan Willem van Ommen – Joe McAuley – Martin Grady (Aston Martin V8 Vantage/FFS Racing) +1:09.180
10. Victor Nicolae – Sebastian Apostol – Dragoș Simion (BMW M4 GT3/West Competition Racing) +1 tur
Indianapolis 8h – categoria Pro:
- Eamonn Murphy – James Baldwin – George Boothby – Isaac Gillissen (McLaren 720S GT3/McLaren Veloce GT) 8h01:30.163
- Dominik Blajer – Jakub Charkot – Mateusz Tyszkiewicz – Wojciech Bobrowicz (Bentley Continental GT3/Triton Racing) +9.415
- Nils Naujoks – Arthur Kammerer – Gregor Schill (BMW M4 GT3/BMW Team BS+COMPETITION) +25.383
Clasament IGTC – categoria Silver:
- FFS Racing – Silver – 50p
- Race Anywhere Simsport – Silver – 49p
- AJA Simracing Team powered by GAADI – 47p
- Simware.pro by VDES – 39p
- West Competition Racing – 36p
Rezultate și clasamente complete: https://intercontinentalgt.sro-esports.com/results/
Intercontinental GT Challenge eSports 2022
BMW este reprezentată la categoria Pro a IGTC de un echipaj cu sprijin de uzină înscris de BS+ Competition și de alte trei formații, iar la categoria Silver de West Competition Racing și de componenții echipei lui Romain Grosjean, R8G. Designul folosit de echipa românească este inspirat de creația lui Šarūnas Ramoška pentru Falken Motorsports la finala VLN din 2017, dar și de actualele culori folosite de BMW Motorsport Junior Team în competițiile europene de sub egida SRO. Acest program internațional al West Competition Racing este derulat în parteneriat cu BMW România și Logitech G.
Clipul de prezentare al modelului BMW M4 GT3 #33 poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=dZAwZITVm8I
Cursa de la Bathurst: https://www.youtube.com/watch?v=Uj9_4Y6Fqus
Cursa de la Indianapolis: https://www.youtube.com/watch?v=6oHSxWsw2zc
Calendar
- Bathurst 12h – 21 mai
- Indianapolis 8h – 16 iulie
- Suzuka 10h – 27 august
- Kyalami 9h – 10 septembrie
- Spa 24h – 22 octombrie
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu sezoane regulate în 2020 și 2021, precum și cu alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se cu BMW M4 GT4, iar al doilea cu modele de categoria GT3. Noua campanie a început în ianuarie 2022, întregul pluton descoperind noul BMW M4 GT3, vârful de lance al diviziei BMW Motorsport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech G, Aqirys, Textar, MotorPark România, Racing Sim.
Parteneri media: Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, Bucharest Gaming Week, RallyMax, simrace.ro, DesignMe, The Car Guys.
Screenshots: Sebastian Apostol.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion
Alexandru Șiclovan