[VIDEO] BMW XM Label Red cu 748 CP este cel mai puternic BMW din istorie

BMW XM Label Red

Mai puternic, mai exclusivist, mai extrovertit: la doar câteva luni după începerea producţiei noului BMW XM, BMW M GmbH prezintă vârful de gamă al primului său automobil de înaltă performanţă cu un sistem de propulsie electrificat. Noul BMW XM Label Red reuneşte un sistem M HYBRID cu un nou record de putere şi accente de design personalizate care îşi asigură o prezenţă fără egal în gama BMW. Cu o putere a sistemului de 550 kW/748 CP (generată prin combinaţia dintre un motor termic V8 de până la 430 kW/585 CP şi un motor electric integrat în transmisia M Steptronic cu opt trepte care produce până la 145 kW/197 CP), BMW XM Label Red este cel mai puternic model BMW M realizat vreodată. De asemenea, se află în fruntea clasamentelor de putere în segmentele Sports Activity Vehicle şi Sports Activity Coupé.

BMW XM Label Red răspunde nevoilor şi dorinţelor unui grup-ţintă global – clienţi care apreciază stilul de viaţă extrovertit şi o pasiune pentru performanţa maximă într-un automobil care depăşeşte convenţiile tradiţionale. Producţia va începe în august 2023 la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA). Pentru acelaşi perioadă este programată o ediţie exclusivă a vârfului de gamă, limitată la 500 de exemplare şi având un finisaj exterior BMW Individual în culoarea Frozen Carbon Black metalizat.

BMW XM Label Red va avea premiera mondială la Salonul Auto Internaţional Auto Shanghai din aprilie 2023. China este una dintre cele mai importante regiuni de vânzări pentru BMW XM Label Red, alături de SUA şi Orientul Mijlociu. Modelul poate fi comandat la dealeri începând cu 28 aprilie 2023. Preţul de pornire pentru România este 195041 Euro cu TVA (163900 Euro fără TVA).

CLICK AICI pentru a vedea și prețul modelului BMW XM cu 653 CP.

Sistem M HYBRID cu performanţe de nivel superior şi evaluate cu precizie

Sistemul M HYBRID de la BMW XM Label Red demonstrează performanţele electrificării sistemului de propulsie al modelelir de înaltă performanţă de la BMW M GmbH. Interacţiunea precisă a motorului electric şi a propulsorului V8 asigură o livrare instantanee a puterii care creşte liniar şi continuă fără încetare până la limita superioară a intervalului de turaţii. Această combinaţie de motor termic şi motor electric este inspirat de conceptul sistemului de propulsie al noului model de curse de anduranţă BMW M Hybrid V8, care a debutat cu succes în acest an în cursa de 24 de ore Daytona din seria nord-americană IMSA şi urmează să se alinieze la startul altor competiţii, inclusiv cea de 24 de ore de la Le Mans în 2024.

Cu o putere a sistemului crescută la 550 kW/748 CP, noul model de vârf depăşeşte cu 70 kW/95 CP pe cea a versiunii standard BMW XM produsă din decembrie 2022. Cuplul sistemului a crescut cu 200 Nm şi acum atinge un vârf de 1.000 Nm. Puterea este transferată la drum prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive.

Motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo de ultimă oră şi capacitatea clasică de a urca în turaţie

Sistemul M HYBRID al BMW XM Label Red îmbină calităţile de avangardă ale electrificării cu cele tradiţionale ale unui motor termic cu opt cilindri, cu capacitate de a urca în turaţii, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Cea mai recentă generaţie a motorului V8 se remarcă prin furnizarea de putere extrem de rapidă, eficienţa crescută şi emisiile minime. Pe lângă o galerie de evacuare transversală, dispune şi de un arbore cotit întărit, supraalimentare cu o supapă de evacuare controlată electric, alimentare cu ulei îmbunătăţită şi separare optimizată a uleiului.

În BMW XM Label Red, propulsorul V8 aduce o contribuţie şi mai mare la puterea sistemului generată în tandem cu motorul electric. Puterea maixmă este de 430 kW/555 CP la 5.600 rpm. Cuplul maxim este de 750 Nm – o creştere cu 100 Nm faţă de motorului versiunii BMW XM standard – şi este disponibil pe o bandă de turaţii extrem de largă de la 1.800 la 5.400 rpm.

Cu două clapete controlate electronic şi reglabile continuu, sistemul de evacuare sport al BMW XM Label Red oferă un răspuns plin de emoţie la livrarea puterii motorului cu o vibraţie şi o energie care nu sunt asociate în mod normal cu un propulsor cu opt cilindri. Acustica motorului are, aşadar, o calitate deosebită, asigurată de cele două perechi de ţevi de eşapament duble, fiecare orientate vertical.

Livrare instantanee a puterii: motor electric cu treaptă inovatoare de demultiplicare

La fel ca motorul V8, motorul electric al sistemului M HYBRID foloseşte, de asemenea, tehnologie inovatoare pentru a oferi o îmbunătăţire clară a performanţei. Motorul sincron AC este integrat, împreună cu electronica de putere, în transmisia M Steptronic cu opt trepte şi, în stilul acum familiar al motoarelor electrice, răspunde la orice apăsarea a pedalei de acceleraţie cu livrarea instantanee a puterii.

Motorul electric contribuie cu până la 145 kW/197 CP la puterea maximă a sistemului de la BMW XM Label Red şi dezvoltă un cuplu nominal de 280 Nm. O treaptă de denultiplicare brevetată de BMW este utilizată pentru a creşte cuplul produs de motor până la un maxim efectiv de 450 Nm la intrarea transmisiei pentru motor. În acest fel, motorul compact este capabil să ofere tipul de creştere a cuplului care ar putea fi obţinut în mod normal doar folosind o unitate mult mai mare şi mai grea.

Acumularea îmbunătăţită a puterii rezultată din etapa de preangrenare între rotorul motorului electric şi arborele de intrare al transmisiei poate fi simţită clar atât la demaraj, cât şi la utilizarea unui impuls rapid de viteză. Combinat cu livrarea optimizată a puterii motorului V8 şi capacitatea acestuia de a urca în turaţii, aceasta produce performanţe excepţionale. BMW XM Label Red are nevoie de doar 3,8 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. Viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar creşte la 290 km/h la maşinile cu M Driver Package, disponibil opţional.

Pe lângă faptul că oferă un efect de impuls electric în timpul acceleraţiei, motorul electric îndeplineşte şi un rol de susţinere la sarcini constante, contribuind la creşterea eficienţei motorului termic. Acest lucru face ca BMW XM Label Red să ofere un consum mediu de benzină de 1,6-1,7 l/100 km în ciclul de testare WLTP, un consum combinat de energie electrică de 33,0-34,5 kWh/100 km şi emisii de CO2 de 35-39 g/km.

Baterie puternică de înaltă tensiune, BMW lconicSounds Electric, unitate de încărcare combinată şi management predictiv al căldurii

Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion de înaltă tensiune integrată în zona de sub caroserie, care este un produs al tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea. Bateria litiu-ion se remarcă prin densitatea ridicată de energie. Oferă un flux constant de putere pe o gamă largă de temperaturi şi chiar şi sub sarcinile ridicate aduse de un stil de condus deosebit de sportiv. Are un conţinut de energie net de 25,7 kWh. Împreună cu eficienţa excelentă a motorului electric şi sistemul de management inteligent al energiei, aceasta permite o autonomie electrică de 75-83 de kilometri în ciclul WLTP.

Prin urmare, BMW XM Label Red poate parcurge atât călătoriile prin oraş, ci şi pe traseele extraurbane fără emisii la nivel local şi aproape silenţios. Viteza maximă care poate fi atinsă în modul electric este de 140 km/h. Livrarea puterii motorului electric beneficiază, de asemenea, de o coloană sonoră proprie, sub forma BMW lconicSounds Electric dezvoltată ca parte a colaborării dintre BMW Group şi renumitul compozitor Hollywood Hans Zimmer.

Unitatea de încărcare combinată a sistemului M HYBRID permite încărcarea cu curent alternativ de până la 7,4 kW. Aceasta înseamnă că bateria de înaltă tensiune poate fi reîncărcată complet în 4,25 ore. Gestionarea predictivă a căldurii reduce timpii de încărcare prin încălzirea sau răcirea inteligentă a bateriei. Sunt furnizate standard atât încărcătorul rapid flex-charger pentru utilizare cu prize casnice sau industriale, cât şi cablul de încărcare Professional. Acest cabluri pot fi păstrate în portbagaj într-o geantă elegantă şi exclusivă, securizată în portbagaj printr-o combinaţie carabinieră-centură pentru protecţie la impact.

Tracţiune supremă, performanţe captivante: M xDrive şi diferenţial M Sport

Sistemul de tracţiune integrală M xDrive transferă inteligent puterea generată de motorul termic şi de motorul electric către toate cele patru roţi cu precizie, rapiditate şi proactiv. Sistemul are o configuraţie orientată spre puntea spate, care îmbunătăţeşte agilitatea BMW XM Label Red şi este deosebit de pronunţată în modul 4WD Sport. Când sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii) a fost complet dezactivat, modul 4WD Sand optimizat pentru tracţiune – conceput special pentru condus peste dune, zăpadă sau alte suprafeţe similare – poate fi activat prin meniul M Setup.

Sistemului M xDrive este susţinut  deun diferenţial blocant controlat electronic pe puntea spate, care îmbunătăţeşte suplimentar tracţiunea, agilitatea şi stabilitatea direcţională. Diferenţialul M Sport oferă o distribuţie complet variabilă a cuplului motor între roţile de pe puntea spate.

Reglarea şasiului specifică modelului BMW XM Label Red și management integrat al dinamicii transversale

Cel mai puternic automobil BMW M omologat pentru şosea făcut vreodată impresionează nu numai prin puterea unică a sistemului său M HYBRID, ci şi prin atributele sale de condus. BMW XM Label Red face faţă fiecărei provocări cu un echilibru şi o siguranţă remarcabile, fie că îşi demonstrează performanţele în mod evident sportive, fie că rulează cu uşurinţă (cu emisii locale zero, dacă se doreşte), îşi invită pasagerii să se relaxeze confortabil în călătorii lungi sau să se aventureze în regim off-road. Tehnologia sofisticată a şasiului maşinii îi conferă o varietate extraordinară de atribute, de la dinamică la confort pe distanţe lungi, şi este adaptată la caracteristicile de performanţă personalizate ale sistemului de propulsie cu precizia pentru care modelele BMW M sunt renumite.

Echiparea standard pentru BMW XM Label Red include suspensie adaptivă M Professional – cu amortizoare controlate electronic şi stabilizare activă a ruliului cu Active Roll Comfort pentru a elimina ruliul caroseriei pe o parte a automobilului – şi Direcţie Integrală Activă. Sistemul de frânare M Sport cuprinde frâne cu etrier fix, cu şase pistoane, pe puntea faţă şi versiuni cu etrier flotant, cu un singur piston, pe puntea spate. Acesta face pereche cu sistemul de frânare integrat de ultimă generaţie este asigurată de combinaţia perfect integrată dintre motorul electric car funcţionază ca generator şi frâna mecanică conveţională. Conducătorului poate alege dintre două setări de răspuns al frânei.

Asemenea sistemului de tracţiune integrală M xDrive, diferenţialul M Sport, stabilizarea activă a ruliului şi sistemele de control al direcţiei, sistemul de control al patinării roţilor integrat în managementul motorului (ARMB) şi funcţia Performance Control sunt conectate cu managementul central al dinamicii transversale. Aplicarea integrată a tuturor sistemelor de propulsie şi şasiu împreună cu reglarea fină efectuată pe diferite tipuri de drumuri – de la condus urban la drumuri naţionale şi autostrăzi – este făcută cu ajutorul competenţei în motorsport a BMW M GmbH şi are ca rezultat o experienţă de condus bine rezolvată în fiecare situaţie şi cu fiecare configuraţie.

BMW XM Label Red se distinge prin design extrovertit, cu detalii exclusive

Din punct de vedere stilistic şi tehnic, BMW XM Label Red duce primul model de la legendarul BMW M1 care a fost conceput doar ca o maşină de înaltă performanţă de la BMW M GmbH într-un teritoriu şi mai exclusivist. Proporţiile musculoase ale unui Sports Activity Vehicle dinamic converg cu un design exterior extrovertit, cu suprafeţe mari, linii clare şi o parte frontală rezervat modelelor BMW de lux. În plus, sunt prezent şi accente de design care subliniază caracterul singular al BMW XM Label Red ca automobil concentrat pe atingerea celor mai înalte vârfuri de performanţă.

Caracteristicile distinctive ale variantei XM care maximizează performanţa includ o bandă de accent în Toronto Red metalizat sau o bandă de accent neagră. Utilizarea roşului se extinde şi la emblemele modelului şi la inserţiile pentru jante. BMW XM Label Red este echipat standard cu jante de 21 de inchi, din aliaj uşor. Contururile pentru grila BMW M şi elementele difuzorului sunt de culoare negru lucios.

Spectrul de nuanţe pentru exteriorul caroseriei, disponibile pentru noul model, cuprinde una uni şi opt variante metalizate. De asemenea, clienţii pot alege dintre peste 50 de finisaje speciale BMW Individual, inclusiv noile BMW Individual Urban Green, BMW Individual Petrol Mica metalizat, BMW Individual Anglesey Green metalizat şi BMW Individual Sepia metalizat. Noul configurator BMW Individual (la https://individual.bmw-m.com) este disponibil pentru prima dată de la începutul comenzilor pentru BMW XM Label Red pentru a ajuta clienţii în procesul de selecţie a culorii exteriorului. Automobilul este reprezentat extrem de realist în vopseaua selectată de client pe fundalul BMW M Town. Poate fi vizionat din diverse unghiuri şi cu ajutorul unui videoclip la 360 de grade.

Varianta în ediţie limitată a BMW XM Label Red – dintre care doar 500 de exemple vor fi lansate la nivel global – maximizează factorul de exclusivitate cu un stil şi mai expresiv. Toronto Red metalizat pentru conturul grilei BMW M şi inserţia difuzorului spate creează elemente de design suplimentare care se combină cu un finisaj al caroseriei în culoarea BMW Individual Frozen Carbon Black metalizat. Contrastul accentelor de culoare lucioasă faţă de suprafeţele mate strălucitoare face ca exteriorul BMW XM Label Red să iasă puternic în evidenţă.

O schemă de culori negru/roşu conferă o notă atrăgătoare şi sportivă interiorului BMW XM Label Red. Tapiţeria tridimensională distinctă şi ornamentele pentru montanţii caroseriei au suprafeţe negre. Roşul este folosit pentru a aduce un plus de exclusivitate secţiunilor superioare în formă de romb ale spătarelor şi tetierelor integrate ale scaunelor pentru conducător şi pasagerul din faţă şi scaunele exterioare din spate. Acest lucru este completat de cusături de contrast roşii pentru suprafeţele negre ale scaunelor, panoului de bord, ornamentele uşilor şi consola centrală, precum şi accente roşii pentru orificiile de ventilaţie. Printre celelalte caracteristici exclusive ale interiorului BMW XM Label Red se numără o emblemă roşie „XM” sub displayul central şi o bandă ornamentală de interior cu efect satinat din fibră de carbon, cu fire de accent roşii şi albastre care o evidenţiază ca un automobil M. În interiorul variantei în ediţie limitată a Label Red, clienţii vor găsi o placă sub displayul central cu inscripţia „1 of 500”.

Cockpit de maşină sport cu ecran central curbat BMW; M Lounge în spate

Scaunele multifuncţionale M, genunchierele, conţinutul specific M de pe ecranul central curbat BMW şi Head-Up Display disponibil standard, maneta selectorului de viteze M şi un panou de control specific M pe consola centrală sunt caracteristicile principale ale cockpitului în stilul unei maşini sport, optimizat pentru a oferi o experienţă de performanţă bogată la bord. Butonul M Hybrid este folosit pentru a selecta modul de operare dorit pentru sistemul de propulsie, în timp ce butonul Setup oferă acces direct la configuraţia sistemului de propulsie, a şasiului, a direcţiei, a sistemului de frânare şi a sistemului M xDrive, dar permite şi ajustarea nivelului de recuperare al energiei la frânare. Volanul M din piele are elemente decorative în crom negru, plus butoane M şi clapete de schimbare a vitezelor cu incrustaţii de carbon ale căror simboluri plus şi minus sunt roşii. O caracteristică specială exclusivă a BMW XM Label Red este simbolul care identifică modul Boost de pe clapeta de schimbare a vitezei de pe partea stângă.

Sentimentul de spaţiu generos, materialele de înaltă calitate şi designul extravagant transformă zona din spate a BMW XM Label Red într-o M Lounge exclusivist. Opţional, spătarele încălzite care se extind bine în lateralul habitaclului şi pernele din piele Merino cu cusături contrastante roşii şi o emblemă „XM” contribuie la experienţa de confort. Plafonul  iese în evidenţă prin structura sa unică de prismă tridimensională şi de cadrul care foloseşte 100 de unităţi LED pentru iluminare. Iluminarea ambientală, controlul automat al climatizării pe patru zone, sistemul de sonorizare Harman Kardon surround şi sistemul Travel & Comfort sunt dotări standard, în timp ce lista de opţiuni include sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond surround cu amplificator de 1475W şi patru difuzoare suplimentare în zona plafonului.

 Sisteme avansate de asistenţă pentru conducător; BMW Live Cockpit Professional standard

BMW XM Label Red oferă clienţilor o selecţie largă de sisteme avansate pentru condus şi parcare autonome. Printre tehnologiile disponibile standard se numără Driving Assistant, care cuprinde avertizare de coliziune frontală, avertizare de părăsire a benzii, inclusiv revenirea pe bandă cu asistenţă la direcţie, asistentul de evitare cu schimbarea benzii, asistentul de alertă şi sistemul Speed Limit Info. Oferit ca opţiune, Driving Assistant Professional aduce tempomatul activ cu funcţie Stop&Go împreună cu funcţii precum asistentul de control al direcţiei şi al benzii, precum şi (funcţii care nu sunt disponibile în România) recunoaşterea fazelor semaforului, asistenţa automată pentru limitarea vitezei şi navigaţie activă.

De asemenea, Parking Assistant Plus face parte din specificaţiile standard. Alături de asistentul de marşarier, acest sistem adaugă Parking View, Panorama View faţă şi spate şi 360 View la repertoriul de funcţii.

BMW XM Label Red vine echipat standard cu BMW Live Cockpit Professional, care aduce cea mai recentă generaţie a experienţei multisenzoriale în automobil BMW iDrive, bazată aici pe o versiune specifică M a sistemului de operare BMW 8. Cu grupul complet digital de ecrane şi Asistentul Personal Inteligent BMW, noul BMW iDrive a fost orientat în mod deliberat către controlul tactil şi prin gesturi, precum şi dialogul folosind limbajul natural.

BMW Live Cockpit Professional include, de asemenea, sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. BMW Digital Key Plus, disponibilă opţional, le permite clienţilor să blocheze şi să deblocheze BMW XM Label Red folosind Apple iPhone prin intermediul tehnologiei radio cu bandă ultralargă (UWB) îmbunătăţită din punct de vedere al securităţii. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay® şi Android Auto™, funcţionalitatea personalizată BMW ID şi un eSIM conceput pentru tehnologia mobilă 5G sunt, de asemenea, disponibile pentru utilizare.

Toate datele referitoare la performanţe, consumul de combustibil/energie electrică şi emisiile sunt provizorii.

Toate variantele de model, caracteristicile de echipare, datele tehnice şi cele privind consumul de combustibil/energie electrică şi emisiile menţionate se referă la oferta de pe piaţa germană. Dimensiunile şi măsurătorile se referă la automobilele cu configuraţie de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea jantelor/anvelopelor şi de echipamentele opţionale selectate.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account