Varietate mai mare, autonomie electrică mai mare, emisii CO2 mai puţine: BMW 530e Sedan cu cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii şi opţional cu tracţiune integrală inteligentă
Constructorul de automobile premium BMW extinde eficienţa, atracţia şi varietatea modelelor sale electrificate din casa superioară. Cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii contribuie la creşterea autonomiei electrice a modelului plug-in hybrid BMW 530e Sedan între 61 şi 66 de kilometri*. În plus, cea mai nouă tehnologie BMW eDrive a redus consumul mediu mixt de combustibil şi nivelurile de emisii CO2 cu peste 20% – la 1,8-1,6 l/100 km* şi la 41-36 g/km*. Consumul mixt de energie al BMW 530e Sedan este acum de 14,5-13,6 kWh/100 km*. În paralele cu lansarea pe piaţă a BMW 530e Sedan, BMW 530e xDrive Sedan este disponibil şi el imediat, ceea ce combină sistemul plug-in hybrid evoluat cu tracţiunea integrală inteligentă.
Ambele versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 5 Sedan profită de cele mai noi evoluţii în domeniul tehnologiei celulelor de baterii pentru modelele electrificate ale BMW Group. Noua baterie litiu-ion de înaltă tensiune a BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan are o capacitate brută crescută de la 9,2 la 12,0 kWh, fără vreo creştere a dimensiunilor fizice. Datorită capacităţii crescute, cota principală a condusului cotidian poate fi realizată în regim electric, reducându-se astfel emisiile locale la zero. Bateria de înaltă tensiune este amplasată sub scaunele spate pentru economie de spaţiu, astfel încât volumul portbagajului este limitat foarte puţin în comparaţie cu cel al versiunii cu propulsie convenţională a BMW Seria 5 Sedan. Volumul portbagajului de la BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan este de 410 litri.
Noua baterie de înaltă tensiune poate fi încărcată de la prize casnice convenţionale prin utilizarea cablului de încărcare din echiparea standard. Astfel, bateria poate fi încărcată în mai puţin de şase ore. La un panou BMW i (Wallbox), respectiva operaţiune de încărcare durează trei ore şi 35 de minute. Priza de încărcare este localizată în spatele unei clapete separate aflată pe aripa stânga faţă a automobilului.
Interacţiunea controlată inteligent dintre motorul termic şi motorul electric ale BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan realizează un nivel remarcabil de eficienţă şi oferă calitatea distinctivă a plăcerii condusului specifică BMW. Sistemul plug-in hybrid al ambelor modele cuprinde un motor de 2,0 litri, pe benzină şi cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, care generează 135 kW/184 CP, şi un motor electric de 83 kW/113 CP, care este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Împreună, ele dezvoltă o putere totală de 185 kW/252 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 420 Nm. BMW 530e Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. BMW 530e xDrive Sedan realizează sprintul standard în 6,2 secunde. Viteza maximă a ambelor modele este 235 km/h.
Gestiunea inteligentă a energiei permite operarea eficientă optimă a sistemului hibrid. Pentru a îmbunătăţi suplimentar eficienţa şi plăcerea condusului, datele de navigaţie sunt utilizate şi pentru determinarea proactivă a modului de operare ideal. Conducătorul poate influenţa şi modul de condus cu ajutorul butonului eDrive. În setarea standard AUTO eDRIVE, condusul pur electric este posibil la viteze de până la 110 km/h. După trecerea în modul MAX eDRIVE, BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan pot rula şi la viteze de până la 140 km/h cu emisii locale zero. O funcţie de protecţie acustică a pietonilor face parte din echiparea standard specifică modelelor hibrid. Când se conduce în regim electric la viteze de până la 30 km/h, un sunet inconfundabil, conceput special pentru modelele BMW electrificate, este generat pentru a alerta alţi utilizatori ai drumului, dar fără a afecta confortul acustic al pasagerilor maşinii.
Cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii optimizează atât autonomie electrică, cât şi eficienţa generală a sistemului plug-in hybrid. La BMW 530e Sedan, condusul cu emisii locale zero este posibil acum pe distanţe de 61-66 de kilometri*. Autonomia electrică a BMW 530e xDrive Sedan este de 55-58 de kilometri*. Un consum mediu mixt de combustibil de 1,8-1,6 /100 km* (BMW 530e xDrive Sedan: 2,2-2,0 l/100 km*), emisii CO2 de 41-36 g/km* (49-46 g/km*) şi un consum de energie de 14,5-13,6 kWh/100 km* (15,4-15,0 kWh/100 km*) caracterizează eficienţa ridicată a propulsiei electrificate. Ambele variante hibrid ale BMW Seria 5 Sedan poare îndeplini condiţiile pentru impozitarea redusă a maşinii de companie în Germania (în funcţie de nivelul de echipare) datorită nivelurilor reduse de emisii CO2 şi autonomiei electrice extinse. Doar jumătate din preţul brut de listă este utilizat ca bază când se calculează beneficiul monetar din utilizarea privată a unei maşini de companie.
BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive dispun de un sistem auxiliar de aer condiţionat. Interiorul poate fi precondiţionat de la distanţă prin BMW Connected cu ajutorul unui smartphone. În plus, aproape întreaga gamă de echipamente opţionale pentru Seria 5 Sedan este disponibilă şi pentru cele două modele plug-in hybrid. Oferta cuprinde de la suspensia adaptivă şi jante din aliaj uşor, cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 20 de ţoli, până la dotări opţionale foarte elegante din portofoliul BMW Individual şi sisteme de asistare a condusului Driving Assistant Plus şi Parking Assistant Plus. Ca echipare specială este disponibil şi BMW Live Cockpit ConnectedDrive cu design complet digital al afişării. Acesta include un panou de instrumente de înaltă rezoluţie cu ecran de 12,3 ţoli (31,24 cm) în spatele volanului şi display central de 10,25 ţoli (26,04 cm). Gama de monitoare personalizabile de la BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan include şi reprezentări specifice modelelor hibrid, care prezintă autonomia electrică, starea de încărcare, locaţia staţiilor publice de încărcare, precum şi alte informaţii.
* Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi au fost adaptate la NEDC în scop comparativ, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. La aceste automobile, datele diferite decât cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de vehicul care sunt bazate (şi) pe emisii CO2.