BMW ia în calcul să cumpere mai multe componente împreună cu Daimler

“BMW și Daimler poartă constant discuții despre cumpărarea în comun a mai multor componente pentru automobile”, spune Markus Duesmann, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori, într-un interviu acordat publicat de Frankfurter Allgemeine Zeitung .
Colaborarea între BMW și Daimler pentru achiziționarea unor componente împreună a început în 2008 și include deja elemente precum anvelope, cadre de scaune, conectori de cabluri, pompe din instalația de răcire a motorului.
Împărțirea costurilor de achiziție este o decizie care pare din ce în ce mai necesară și mai logică în contextul politic care se manifestă la nivel mondial. Brexit-ul urmează să-și facă simțit impactul, iar noul președinte al Statelor Unite ale Americii, Donald Trump, declară că va impune o taxă de 35% constructorilor germani care vor importa în SUA mașini produse în alte țări. Donald Trump a făcut această declarație în cadrul unui interviu acordat ziarului german Bild. Referirea este la companii precum BMW, care urmează să producă mașini la o nouă uzină din Mexic. Acolo va fi construit BMW Seria 3 din 2019.
În articolul publicat de Frankfurter Allgemeine Zeitung se menționează că aproximativ 80% din componentele unui BMW provin de la un furnizor. Markus Duesmann spune că inovațiile provin majoritar de la furnizori și subliniază că în anii viitori BMW va pune un accent pe a cumpăra mai mult software, ceea ce este de înțeles în contextul dezvoltării rapide a sistemelor de propulsie electrică și condus autonom.
Duesmann spune că deja face pregătiri pentru momentul când mașinile electrice vor reprezenta 25% din vânzări. Acest moment este preconizat pentru 2025, iar atunci BMW va avea nevoie de un număr mare de baterii. De altfel, Duesmann spune că BMW nu se va limita la un singur furnizor de baterii pentru modelele electrice. În prezent, BMW cumpără bateriile de la Samsung SDI, dar este în discuții cu toți marii producători, deoarece va decide pentru fiecare model de generație nouă ce furnizor este mai potrivit. Totodată, responsabilul pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori amintește că BMW cercetează la rândul său dezvoltarea bateriilor și construiește atât baterii, cât și motoare electrice. Duesmann spune că astfel va oferi locuri de muncă pe termen lung, inclusiv atunci când va produce mai puțin motoare cu ardere internă.
