Test BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive: patru turbine și-o mare de liniște

Noul BMW Seria 7 este, așa cum am stabilit deja, un pas extrem de important pe care bavarezii îl fac în direcția unei schimbării majore legată de nivelul de tehnologie, de confort și de rafinament. De data aceasta nu vom vorbi foarte mult despre mașina în sine, ci despre noua motorizare cvadri-turbo care se ascunde sub capotă.

Cu un propulsor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și cu patru turbine, BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive este o operă de artă inginerească. Măcar prin faptul că este propulsat de cel mai puternic motor diesel cu șase cilindri din lume.

Inginerii bavarezi au adăugat a patra turbină și, la fel ca în cazul motorului precedent, în cazul presiunilor ridicate intră în funcție două turbine cu geometrie variabilă, „găzduite” în aceeași carcasă. Diferența apare în cazul presiunilor scăzute, acolo unde două turbine compacte fac jocurile, asigurând un răspuns instantaneu. În condiții normale, cele două turbine de joasă presiune și una dintre turbinele de înaltă presiune funcționează în permanență. Totuși, atunci când lipești pedala de accelerație de la ralanti, turbine de joasă presiune sunt „scurt-circuitate” prin intermediul unui sistem de supape. Astfel, creșterea boost-ului este accelerată, iar cea de-a doua turbină de înaltă presiune intră în funcțiune la 2.500 de rotații pe minut. Oricât de mult am vorbi despre felul în care cele patru turbine se sincronizează într-o armonie perfectă, nimic nu prea poate descrie modul în care BMW 750Ld xDrive accelerează, indiferent de viteza de rulare.

Test BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDriveCu un moment motor maxim de 700 Nm, disponibil între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut și cu o putere maximă de 400 CP la 4.400 rpm, BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și nu se oprește decât la 250 km/h, atunci când intervine limitarea electronică. În cazul acestei mașini poate este mai important felul în care tu simți aceste forțe și modul uimitor în care ajungi la viteze foarte mari, fără să-ți dai seama. Complexul energetic de sub capotă este atât de rafinat și atât de prezent în orice moment la orice comandă a ta, încât totul se întâmplă instantaneu. Transmisia este un deliciu, iar sistemul de tracțiune integrală nu face decât să completeze un pachet care aduce arta inginerească în slujba celui de la volan. Sau, după caz, în slujba celui care stă pe bancheta din spate.

Test BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDriveBMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive nu este o mașină „sport”. Ar fi stupid să crezi asta, chiar dacă sprintul 0-100 km/h durează sub cinci secunde. Nu, BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive este o limuzină de lux, creată pentru cei care vor să știe că sunt în permanență în control și pentru cei care pun mai mult preț pe rezervele de putere decât resursele folosite efectiv. Cu 2.055 de kilograme la gol, mașina nu deloc ușoară, însă masa nu se simte loc. În parte datorită suspensiei pneumatice care transformă aceste kilograme în fulgi de nea și care știe cum să țină pentru ea toate imperfecțiunile drumului, iar nivelul de rafinament depășește cu mult orice ofertă BMW de până acum. Noul Seria 7 este vârful de gamă cu un motiv bine stabilit, iar acela este de a arăta lumii întregi tot ce are mai bun BMW de oferit. Iar în cazul de față, laudele nu vor fi niciodată suficiente.

Foto: Dragoș Savu

Test BMW Seria 7 Sedan 750Ld xDrive

Descoperă colecția de lifestyle BMW și alege-ți accesoriul pefect:

Urmărește și testul nostru video cu BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account