Testează-ți limitele la ROTAC
ROTAC este cel mai sigur și mai la-ndemână mod de a-ți testa limitele în arta pilotajului, dar și pentru a afla care-ți sunt rivalii.
Romanian Time Attack Challenge (ROTAC pe scurt) este o competiție privată, destinată piloților amatori și profesioniști, care se desfășoară pe circuitul Motorpark România și care atrage din ce în ce mai mulți concurenți pe linia de start.
Competiția se desfășoară în sistem time-attack, astfel că singura luptă reală e cu tine însuți. Asta dacă nu ești genul foarte competitiv care-și dorește să-și depășească și adversarii direcți. În cadrul ROTAC există mai multe clase diferite, iar încadrarea într-o anumită clasă se face pe bază raportului dintre greutate și putere. În funcție de acest raport te încadrezi într-una dintre clasele competiției (Street, Street+, Tuned, Super Sport, Race, Race + și Unlimited). În plus, pentru fiecare modificare adusă mașinii din raportul dat de greutate/putere se scad anumiți coeficienți legați de suspensie, elemente aerodinamice sau anvelope. Dar pentru regulamentul complet cel mai indicat ar fi să arunci un ochi pe site-ul competiției www.rotac.ro.
Exemplificând, să presupunem că ai un BMW E46 Coupe 330i. Mașina cântărește 1.430 de kilograme și are 231 CP. Teoretic, te încadrezi la clasa Street+ (1.430/231=6,2), iar printre rivalii tăi se numără oameni cu mașini precum Renault Clio RS, Skoda Octavia RS, Mazda MX-5 sau MINI Cooper S. Deci, teoretic, ai șanse mari să fii cel mai bun din clasă. Asta dacă știi într-adevăr să pilotezi. Dar nu vei afla niciodată dacă te pricepi cu volanul, decât dacă participi într-o cursă unde mașinile sunt asemănătoare din punctul de vedere al puterii.
În 2017, competiția ROTAC va avea patru etape, fiecare dintre ele desfășurându-se pe o configurație diferită a circuitului Motorpark România, iar prima etapă are loc chiar pe 1 aprilie, adică peste câteva zile. Taxa de înscriere pentru piloți este 649 de lei în sistem early bird sau de 749 de lei dacă optezi pentru plata la circuit. Practic, fiecare etapă este compusă din două părți distincte. Prima parte a zilei este dedicată sesiunilor de antrenamente libere, cu durata de 20 de minute. În a doua parte a zilei au loc manșele de concurs, două la număr, cu durata de 15 minute, timp în care fiecare concurent trebuie să stabilească cel mai bun timp posibil. În final, cei mai buni cinci timp din fiecare clasă se vor întrece în sesiunea Superlap. Aici, fiecare pilot are la dispoziție o singură tură rapidă în care să stabilească cel mai bun timp.
Desigur, înainte a a primi acceptul de a participa în competiție, fiecare mașină trece prin etapele verificărilor tehnice și a cântăriri, pentru a fi siguri că mașina ta corespunde din punct de vedere tehnic și că totul se va desfășura în siguranță. Din punctul nostru de vedere, dacă vrei să vezi cât de pilot ești, ROTAC este competiția care-ți oferă un etalon optim, mai ales că toate mașinile dintr-o clasă au performanțe dinamice asemănătoare. Fie că vrei să-ți demonstrezi ție sau celorlalți cât ești de pilot, fie că vrei pur și simplu să te distrezi, ROTAC îți oferă această șansă. Și nu uita că strada nu e circuit și că dacă poți să te învârți în parcare la Ikea nu ești pilot. Noi o să fim prezenți pe 1 aprilie la prima etapă ROTAC din 2017 și, dacă ești printre cei mai buni, o să te vrem într-un material pe blog.
Și încă ceva, dacă nu ești sigur că vrei să participi, poți să vii și să privești. Accesul este gratuit în zona adiacentă paddock-ului, accesul guest costă 20 lei, iar dacă plătești 129 de lei pentru biletul VIP primești locul din dreapta pentru trei ture alături de un pilot ROTAC, un card de memorie cu turele respective, dar și accesul în zona special amenajată. Oricum, pagina de Facebook a competiției ROTAC este mereu disponibilă pentru informații suplimentare.
Descoperă colecția de lifestyle BMW Motorsport și alege-ți accesoriul potrivit: