BMW X6
BMW X6
BMW X6

MINI RX câştigă la debutul în X-Games

Liam Doran a câştigat medalia de aur la X-Games de la München, la debutul modelului MINI RX în competiţii, apoi a cucerit şi o medalie de argint în finala de duminică.

Prodrive a considerat că circuitul scurt de la München este potrivit pentru MINI şi acest lucru s-a dovedit adevărat. Sâmbătă, Liam  Doran a fost cel mai rapid în calificări şi a câştigat seriile, astfel că a fost primul pe grila de start în condiţii de ploaie şi suprafaţă alunecoasă. După un start excelent, pilotul a reuşit să se menţină înaintea tuturor adversarilor la trecerea prin primul viraj. În ciuda cedării şefiei pentru o scurtă perioadă, el a reuşit să revină pe prima poziţie, după care s-a distanţat confortabil. O pană cu trei tururi înainte de final a dus la desprinderea lentă a pneului de pe jantă, dar Liam a fost capabil să-şi păstreze avansul şi să obţină prima victorie pentru MINI RX.

Pentru finala de duminică, Doran a fost din nou câştigător al unei serii, dar de această dată a pornit în finală – desfăşurată în condiţii uscate – de pe exteriorul primei linii. Chiar şi aşa, el a reuşit să preia conducerea la intrarea în primul viraj. Un impact petrecut imediat după acel viraj a îndoit un braţ de direcţie din spate, ceea ce a făcut ca roata stânga spate a modelului MINI să fie îndreptată în direcţia greşită pe parcursul tururilor rămase. În ciuda acestui fapt, Liam şi-a păstrat locul secund şi a obţinut medalia de argint.

Liam Doran a declarat: „Sunt un pic dezamăgit că nu am câştigat şi cea de-a doua finală, dar mă bucur că am două medalii de culori diferite. A fost un week-end foarte bun şi am obţinut mai mult decât mă aşteptam cu o maşină complet nouă, totul împotriva celor mai buni piloţi din lume. Maşina a fost foarte bună, echipa a lucrat excelent şi abia aştept să evoluăm în SUA”.

Motorul de 1,6 litri al modelului MINI RX a concurat împotriva unor maşini cu propulsoare de 2,0 litri şi, în ciuda unui dezavantaj de aproximativ 100 CP, MINI a demonstrat cu tărie că şasiul dezvoltat în WRC poate fi performant şi în rallycross.

„Am ştiut că ne putem menţine înaintea plutonului dacă reuşim să fim primii în virajul de deschidere, iar acest lucru s-a dovedit corect”, a declarat Richard Taylor, director de dezvoltare la Prodrive. „Liam a avut neşansa ca braţul de direcţie să fie afectat în cea de-a doua cursă, altfel ar fi fost posibil să avem două victorii din tot atâta posibile. Cred că am demonstrat ceva aici – puterea nu este tot ce ai nevoie – şi cred că vom primi câteva telefoane în zilele ce urmează.”

Prodrive a dezvoltat primul MINI RX cu Liam Doran cu obiectivul de a intra în premieră pe piaţa rallycross. Acum există intenţia de a vinde MINI RX şi clienţilor.

Maşina va fi trimisă în SUA pentru alte două etape din Global Rallycross Championship şi pentru X-Games de la Los Angeles.

Program 2013:

Global Rallycross – Bristol (SUA), 20-21 iulie

X-Games – Los Angeles, 3-4 august

Global Rallycross – Atlanta (SUA), 10-11 august

Ce este X-Games?

Înfiinţat de canalul american de sport ESPN, X-Games a fost lansat ca „Extreme Games” în 1995, prima ediţie a competiţiei rezervată pasionaţilor de adrenalină fiind organizată în Rhode Island (statul New York). Acum, cele patru competiţii X-Games de vară înseamnă întreceri de rallycross, motocross, BMX şi skateboard, iar etapa de la München a avut loc în Parcul Olimpic din capitala Bavariei. Traseul din Germania a avut o lungime de 807,3 metri, cu un raport 60:40 între macadam şi asfalt. Traseul cu opt viraje a fost construit în spatele staţiei de autobuz Fröttmaning, în apropierea Allianz Arena, astfel că a fost botezat „FröttmaRing”.

Ce este Global Rallycross Championship?

Global Rallycross Championship este o competiţie cu nouă etape, care include toate cele patru runde ale X-Games de vară. Până la 20 dintre cei mai buni piloţi de rallycross din lume concurează într-o combinaţie de raliuri şi curse pe circuit, cu dueluri roată la roată pe un traseu cu suprafaţă mixtă, special creat, care include săritoare, linii drepte rapide şi viraje dificile. Competiţia începe cu o sesiune de antrenamente libere, urmată de calificări. Seriile asigură calificarea primilor doi clasaţi din fiecare manşă în finala de 10 maşini.

Locurile în finală sunt determinate de ordinea din calificări. Ultimele două locuri din ultimul act sunt obţinute de cei mai bine doi clasaţi piloţi în „Last Chance Qualifier” (LCQ), care reuneşte toţi sportivii care nu au obţinut calificarea direct din serii. Schimbarea de regulament pentru finală prevede că fiecare pilot trebuie să folosească un tur „joker” – sportivul rulează pe un traseu alternativ -, dar strategia este cea care dictează momentul în care este folosită această soluţie. Primii trei clasaţi primesc medaliile de aur, argint, respectiv bronz, iar toţi cei ajunşi la sosire primesc puncte pentru Global Rallycross Championship.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account